Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Ter info: Fip is een van de "grote" Franse zenders. Onderdeel van Radio France.
Bijna geen geklets, vaak zeer originele onbekende muziek in de sfeer van jazz, blues singer/song writer.
Samen met de Radio Paradise zenders wel mijn favorieten.

Xander32

Die laatste is mijn favoriete zender 🎶

Quote from: addesmo on February 25, 2024, 15:01:01Ter info: Fip is een van de "grote" Franse zenders. Onderdeel van Radio France.
Bijna geen geklets, vaak zeer originele onbekende muziek in de sfeer van jazz, blues singer/song writer.
Samen met de Radio Paradise zenders wel mijn favorieten.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Beide in Roon onder favorieten zenders gezet.
Fip is nieuw voor mij dus eens beluisteren.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

addesmo

#478
Nog wat vraagjes voor Auralic bezitters.
Hoe sluiten jullie hem aan. Ik gebruik coax maar is usb a/b de betere manier?
Las op het forum dat er mensen waren waar de usb aansluiting voor problemen zorgde met zelfs uitval en beschadigde apparatuur.
En qua filter voorkeuren?
Gebruik nu Balanced. Trouwens het hele room correctie gebeuren staat uit.
Dat was tenslotte de reden om de Lyngdorf te vervangen😉

minplus

Quote from: Marco66 on February 26, 2024, 10:30:06Beide in Roon onder favorieten zenders gezet.
Fip is nieuw voor mij dus eens beluisteren.

Als je Fip op je computer opzoekt krijg je onder die zender op de pagina een hele serie andere zenders zonder reclame in diverse genres. Nostalgie Rock staat hier in huis het meest aan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Marco66

Quote from: minplus on February 26, 2024, 18:04:32Als je Fip op je computer opzoekt krijg je onder die zender op de pagina een hele serie andere zenders zonder reclame in diverse genres. Nostalgie Rock staat hier in huis het meest aan.

Ja zag ik id!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

De Aries had ik eerst middels usb aangesloten (AQ Diamond), dat werkte probleemloos, maar nu middels aes/ebu (Grimm TPR) omdat de huidige dac geen usb heeft en aes/ebu de voorkeur geniet boven coax.

Filtering heb ik me niet mee bezig gehouden, dit zal op default of uit staan. Geen idee eigenlijk 😅

Quote from: addesmo on February 26, 2024, 17:01:16Nog wat vraagjes voor Auralic bezitters.
Hoe sluiten jullie hem aan. Ik gebruik coax maar is usb a/b de betere manier?
Las op het forum dat er mensen waren waar de usb aansluiting voor problemen zorgde met zelfs uitval en beschadigde apparatuur.
En qua filter voorkeuren?
Gebruik nu Balanced. Trouwens het hele room correctie gebeuren staat uit.
Dat was tenslotte de reden om de Lyngdorf te vervangen😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

@Xander32 : hoe ervaar je het verschil tussen USB en AES/EBU qua klank?

Xander32

Daar kan ik niets zinnigs over zeggen omdat met de wisseling van kabel er tevens een wisseling van dac was (de andere dac was ook de aanleiding).


Quote from: Vhond on February 27, 2024, 08:33:10@Xander32 : hoe ervaar je het verschil tussen USB en AES/EBU qua klank?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

Helaas, was wel benieuwd.

Maar de Morpheus heeft toch ook USB???
Waarom dan overgegaan op XLR (AES/EBU)?

Xander32

De Sonnet heeft of een IS2 of een usb module ... die van mij die eerste.

Quote from: Vhond on February 27, 2024, 12:59:25Helaas, was wel benieuwd.

Maar de Morpheus heeft toch ook USB???
Waarom dan overgegaan op XLR (AES/EBU)?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Bij mijn Bryston streamer/dac combi wordt ook door vele reviews gemeld dat de AES/EBU beter klinkt dan de usb maar dit is voor elke dac verschillend natuurlijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Dat geeft men bij de Morpheus ook aan, maar ik kan het niet ontkennen en niet bevestigen 🙄 Het klinkt erg goed, zelfs met het €38,- aes/ebu kabeltje welke ik in gebruik heb.

Quote from: Marco66 on February 27, 2024, 16:20:18Bij mijn Bryston streamer/dac combi wordt ook door vele reviews gemeld dat de AES/EBU beter klinkt dan de usb maar dit is voor elke dac verschillend natuurlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

Een USB kaartje kost 100 euro (dan kan je die 38 euro van dat monokabeltje van Grimm weer verkopen), maar heeft alleen zin als je hoger dan 192 kHz bestanden wilt streamen  ;)

Xander32

#489
Sonnet heeft zelf de voorkeur voor aes/ebu boven usb, ik zie dan ook geen enkele reden om voor usb te gaan 🙂

Quote from: Vhond on February 28, 2024, 08:10:37Een USB kaartje kost 100 euro (dan kan je die 38 euro van dat monokabeltje van Grimm weer verkopen), maar heeft alleen zin als je hoger dan 192 kHz bestanden wilt streamen  ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

Ok, dat wist ik (dat Sonnet die voorkeur geeft), weet je toevallig ook waarom??

Blijft staan dat als je hoger dan 192 kHz streamt je alleen met USB uit de voeten kunt  ;)

Xander32

Ik stream "enkel" cd rips in flac, Spotify en internetradio 🙂

Quote from: Vhond on February 28, 2024, 15:19:41Ok, dat wist ik (dat Sonnet die voorkeur geeft), weet je toevallig ook waarom??

Blijft staan dat als je hoger dan 192 kHz streamt je alleen met USB uit de voeten kunt  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT