TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Broem

Quote from: HJ2 on November 17, 2021, 21:30:13
Hier zelfde verhaal  :inlove:
... Slingert de Hegel aan....

Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb ook 'n Hegel en Tidal via Roon. Volgens mij verandert er nada...of zie ik dat verkeerd?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

HJ2

Dat mijn Tidal abonnement is opgewaardeerd.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

scoc

#402
Als ik het goed lees lijkt het erop dat Tidal's oude Hifi formule nu hernoemd is naar Hifi Plus. En dat hun vorige formule onder Hifi nu herdoopt is naar Hifi.

In de oude Hifi formule van 20€/maand zat reeds losless en MQA highres ... maw er komt eigenlijk niets extra bij maar de formule is gewoon hernoemd.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Broem

Dan verandert er inderdaad niks maar ben ik toch even blij geweest  :baaa: met niks
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

denoontje

en Linn speelt helaas geen mqa

HJ2

#405
Brrrriljante marketing weer.
Ik heb net nieuwe interlinks binnengekregen dus blij dat er blijkbaar maar 1 knop is waar aan gedraaid is  :tounge2:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Richi

Aangezien mijn Naim streamer toch geen MQA decodeert, heb ik besloten te downgraden van Hifi Plus naar Hifi. Scheelt me 10 euro per maand. En voor 12,50 een QOBUZ abonnement afgesloten. Kost me maar 2,50 per maand extra. Bedankt TIDAL!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on November 18, 2021, 23:34:30
Aangezien mijn Naim streamer toch geen MQA decodeert, heb ik besloten te downgraden van Hifi Plus naar Hifi. Scheelt me 10 euro per maand. En voor 12,50 een QOBUZ abonnement afgesloten. Kost me maar 2,50 per maand extra. Bedankt TIDAL!
Denk ook niet dat ik het verschil met MQA hoor als de volumeverschillen worden gelijkgeschakeld. Leuk idee het downgraden, ben alleen benieuwd of het ook werkt voor de voordeelabonnementen/powerbuy via HiFi.nl afgesloten zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sschot

Meer mensen last dat ze niet bij Tidal kunnen inloggen op dit moment?
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

drees62

Quote from: sschot on December  7, 2021, 22:49:17
Meer mensen last dat ze niet bij Tidal kunnen inloggen op dit moment?

Yep, hier lukt het ook niet.

erwinh

En hier ook niet. Ligt eruit vrees ik. Ligt in ieder geval niet aan jou.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Faxe

Er was een storing bij Amazon Web Services waar Tidal gebruik van maakt. Hier werkt het inmiddels weer.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

zegel

Quote from: Richi on November 18, 2021, 23:34:30
Aangezien mijn Naim streamer toch geen MQA decodeert, heb ik besloten te downgraden van Hifi Plus naar Hifi. Scheelt me 10 euro per maand. En voor 12,50 een QOBUZ abonnement afgesloten. Kost me maar 2,50 per maand extra. Bedankt TIDAL!

Wat is nu de meerwaarde van Qubuz naast Tidal in Roon? Ik kan alles wat ik zoek vinden in Tidal. Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat de Tidal collectie iig in aantallen die van Qubuz overstijgt. En het is gelijk toch in audiokwaliteit? ( heb ik echter niet vergeleken)? Dus waarom?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Richi

#414
Quote from: zegel on December  8, 2021, 10:09:04
Wat is nu de meerwaarde van Qubuz naast Tidal in Roon? Ik kan alles wat ik zoek vinden in Tidal. Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat de Tidal collectie iig in aantallen die van Qubuz overstijgt. En het is gelijk toch in audiokwaliteit? ( heb ik echter niet vergeleken)? Dus waarom?
De geluidskwaliteit verschilt wel tussen TIDAL en QOBUZ, als is dit maar minimaal. TIDAL's high res implementatie is met behulp van MQA, waar je met Roon, maar zonder MQA DAC maar beperkt van profiteert, terwijl QOBUZ high res FLAC aanlevert, wat in mijn geval tot het beste resultaat leidt. Mijn Naim ondersteunt geen MQA dus als ik rechtstreeks vanaf de Naim stream (zonder tussenkomt van ROON), dan werkt QOBUZ het beste. Maar het is echt niet zo dat je veel verschil hoort tussen de twee. Dan moet je echt 1-op-1 vergelijken.

En natuurlijk verschillen de genres tussen beide streaming diensten enigszins, waarbij QOBUZ meer de nadruk legt op jazz en klassiek.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Ook ik heb 'gedowngrade' naar een Tidal Hifi abo. Het grappige is dat ik in Roon nog gewoon diverse hi-res versies (96k) ertussen heb staan. o.a. Max Richter en The Killers, ook diverse 48k files. De bestanden zijn trouwens ook nog 'gewoon' MQA. Ik heb een MQA dac dus mij maakt het niet veel uit, maar het valt me wel op.

Hoe is dat bij jou Richi?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on December  9, 2021, 20:23:01
Ook ik heb 'gedowngrade' naar een Tidal Hifi abo. Het grappige is dat ik in Roon nog gewoon diverse hi-res versies (96k) ertussen heb staan. o.a. Max Richter en The Killers, ook diverse 48k files. De bestanden zijn trouwens ook nog 'gewoon' MQA. Ik heb een MQA dac dus mij maakt het niet veel uit, maar het valt me wel op.

Hoe is dat bij jou Richi?
Hier idem. Ik dacht dat ik het me verbeelde en heb er niet veel aandacht aan besteed, ook omdat ik geen MQA DAC heb. Maar wel vreemd eigenlijk. Ik gebruik nu voornamelijk QOBUZ, want heb mijn hele muziek bibliotheek en playlists overgezet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Richi on December  9, 2021, 20:52:26
Hier idem. Ik dacht dat ik het me verbeelde en heb er niet veel aandacht aan besteed, ook omdat ik geen MQA DAC heb. Maar wel vreemd eigenlijk. Ik gebruik nu voornamelijk QOBUZ, want heb mijn hele muziek bibliotheek en playlists overgezet.

Ik heb eerder mijn albums van tidal naar qobuz overgezet en miste toen opeens 30% van mijn albums. Dus alleen daarom is voor mij qobuz als enig abo een no go. Om ze naast elkaar te hebben vind ik iets te veel van het goede, alhoewel 12,50 per maand wel verleidelijk klinkt. Ik vind de verschillen in geluid tussen beide diensten ook niet zo groot. Heb het intensief vergeleken op een goede set, maar vind het echt nuances.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on December  9, 2021, 21:02:44
Ik heb eerder mijn albums van tidal naar qobuz overgezet en miste toen opeens 30% van mijn albums. Dus alleen daarom is voor mij qobuz als enig abo een no go. Om ze naast elkaar te hebben vind ik iets te veel van het goede, alhoewel 12,50 per maand wel verleidelijk klinkt. Ik vind de verschillen in geluid tussen beide diensten ook niet zo groot. Heb het intensief vergeleken op een goede set, maar vind het echt nuances.
Ach, TIDAL is nu een tientje goedkoper geworden en QOBUZ kost 12.50. Plus dat als mijn vrouw muziek van TIDAL afspeelt, ik nu tegelijkertijd mijn muziek kan afspelen. Eerder stopte de muziek dan bij één van de twee. Dus een win-win met twee streaming diensten. Maar er zijn inderdaad diverse albums die wel op TIDAL staan en en niet op QOBUZ (en vast ook andersom).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dura

Met de nieuwe prijs van €10.99 pm (was 20) voor één persoon heeft TIDAL in mijn ogen wel een enorme klap uitgedeeld aan de concurrentie.
Veel in CD kwaliteit of hi-res.
Spotify is lossy en duurder, Qobuz heeft ook hi-RES maar is wat duurder, 13.50pm, Apple speelt bijvoorbeeld BluOS spullen niet lossless af etc.
Tel daarbij de grote collectie en het breed uitgerolde Tidal Connect en ik denk dat Tidal nu voor velen de beste keuze zal zijn.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

jahtari

#420
Ik ken geen normaal mens (lees geen audiofiel) die weet wat tidal is.

De massa interesseert dat lossless geen ene reet. Ze zijn al blij als er een deuntje uit hun jbl portable speaker of sonos komt.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Quote from: Dura on April 20, 2024, 10:56:18Met de nieuwe prijs van €10.99 pm (was 20) voor één persoon heeft TIDAL in mijn ogen wel een enorme klap uitgedeeld aan de concurrentie.
Veel in CD kwaliteit of hi-res.
Spotify is lossy en duurder, Qobuz heeft ook hi-RES maar is wat duurder, 13.50pm, Apple speelt bijvoorbeeld BluOS spullen niet lossless af etc.
Tel daarbij de grote collectie en het breed uitgerolde Tidal Connect en ik denk dat Tidal nu voor velen de beste keuze zal zijn.
Wat zijn jullie gedachten hierover?

Helemaal mee eens. Als je het kent idd, Spotify is en blijft net afstand de grootste.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Denk dat gebruiksgemak, features e.d. bij de meeste mensen belangrijker wordt gevonden.

Zelf zou ik zo weinig mogelijk dynamische compressie op prijs stellen.  Ook met Tidal merkte ik dat bv. Tracy's Chapman gelijknamige debutalbum op CD flink beter klinkt. Zodra er zo'n streaming service is, ga ik over :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i