TIDAL Topic

Started by Joris1971, December 22, 2014, 11:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

#300
Ik gebruik een AppleTV3 in de woonkamer en een Airport Express in de keuken. Ik heb een MacBook Pro van waar ik muziek afspeel (middels Airplay).

Is het op een of andere manier mogelijk om Tidal te streamen naar beide apparaten (ATV en Airport Express) tegelijk?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Richi

Quote from: NielsLu on July  9, 2017, 11:55:42
Ik gebruik een AppleTV3 in de woonkamer en een Airport Express in de keuken. Ik heb een MacBook Pro van waar ik muziek afspeel (middels Airplay).

Is het op een of andere manier mogelijk om Tidal te streamen naar beide apparaten (ATV en Airport Express) tegelijk?
Met Roon lukt dit wel, maar met alleen TIDAL volgens mij niet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hpapen


NielsLu

Ik zal me er eens in verdiepen, bedankt voor de tips!
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Dirk

#304
vandaag na meer dan 2,5j afwezigheid toch maar terug een abbo genomen op Tidal, omdat de integratie met Roon schijnbaar zo perfect is.
ben er nu al even mee aan het spelen en de UI via Roon is idd zeer goed doordacht, kan me iig niet herinneren dat het vroeger (via de Linn app) ook zo prettig werkte :thumbs-up:
...iets zegt me dat ik nu nóg minder CD's (of downloads) ga kopen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DVDmartinDVD

Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik ook een Tidal abonnement genomen.
Via mijn iPad naar de NAD M50.2 werkt perfect.

Nu zag ik via mijn pc dat het mogelijk is om nog 3 andere devices Tidal te laten spelen.
Nou dacht ik slim te zijn om mijn vader op mijn naam te laten inloggen en dat hij zo ook kan genieten van Tidal. Nou lukt dat ook wel maar nu krijg ik na een paar nummers een waarschuwing dat op een andere plek iemand op mijn account zit te spelen. Dus ik moet steeds weer op play drukken om verder te kunnen spelen, niet echt handig dus.

Is er een andere manier om dit voorelkaar te krijgen?

Alvast bedankt
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Ik heb net Tidal op mijn IPhone geïnstalleerd en krijg nu de melding op mijn iPhone.

Dus zou je dan maar met 1 account op 1 divice Tidal kunnen streamen?

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

zegel

Quote from: DVDmartinDVD on October 29, 2017, 18:00:16
Ik heb net Tidal op mijn IPhone geïnstalleerd en krijg nu de melding op mijn iPhone.

Dus zou je dan maar met 1 account op 1 divice Tidal kunnen streamen?
[/quote

Ja dat klopt. Tenzij je voor het Family abbonement gaat..]
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

DVDmartinDVD

Ach natuurlijk  ^^

Heb het even opgezocht. Kost weer een 10,- extra

Bedankt voor de info
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

blueray

Ecm albums zijn beschikbaar op tidal vanaf nu. :colgate:
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

advr

Quote from: DVDmartinDVD on October 29, 2017, 18:00:16
Ik heb net Tidal op mijn IPhone geïnstalleerd en krijg nu de melding op mijn iPhone.

Dus zou je dan maar met 1 account op 1 divice Tidal kunnen streamen?

Vreemd want ik heb Tidal op pc en op mijn S7...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

purple300

Quote from: blueray on November 11, 2017, 11:56:09
Ecm albums zijn beschikbaar op tidal vanaf nu. :colgate:

Prachtig nieuws!

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blueray

Ik ben er blij mee. Alleen jammer dat je voor zover ik weet niet op label kan zoeken in tidal of roon, dan zou je de hele ecm catalogus in een keer kunnen bekijken.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

fietser

In Qobuz kan je wel op label zoeken. Gewoon als zoekterm ECM, ACT, ENJA etc in voeren. ECM  alles in hires
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Teejoo

Ik wil Tidal gaan testen. Zijn er nog leuke testabo's. En zijn er nog tips?

Voor mij helemaal nieuw dit, ik ben nog van de eigen server met daarop mijn eigen geripte CD collectie  :)

jahtari

Quote from: Teejoo on January 31, 2018, 19:14:21
Ik wil Tidal gaan testen. Zijn er nog leuke testabo's. En zijn er nog tips?

Voor mij helemaal nieuw dit, ik ben nog van de eigen server met daarop mijn eigen geripte CD collectie  :)
De eigen collectie is in mijn ogen/oren nog altijd onmisbaar. Zo vaak meegemaakt dat de tidal/spotify versie toch niet goed was en heel veel ontbreekt nog altijd.

Simpel voorbeeld: You van Ten Sharp op spotify, een of andere nieuwere versie, bah.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PorscheHD

Geen idee of het hier al staat maar vandaag Tidal HiFi aan de praat gekregen op mijn Marantz NA6005 streamer!

Bubble upnp server op een computer en dan de app op je telefoon. Inloggen met de app op de telefoon en nu komt het in flac kwaliteit door op mijn Marantz streamer. En Tidal is te bedienen via de Bubble Upnp app. Toch een geweldige oplossing tot Tidal er zelf mee komt......

550,- is zo duur voor de Bleusound Node.....

Kempenaartjes

Ook wij spelen met nagenoeg dezelfde configuratie muv de na6005. Werkt prima zo.

Broem

#319
Iemand een idee of je met meerdere gebruikers tegelijk op 1 Tidal abonnement/account kunt spelen? Vandaag een discussie en krijg het antwoord niet gevonden op het web. Bij spotify kan het niet (wel met een familieabonnement - wat ook bij Tidal mogelijk is) Bij Netflix kunnen we (als voorbeeld) met z'n drieën tegelijk kijken.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

advr

Ja hoor. Geen enkel probleem. Ik heb wel het duurdere abo :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Broem

Quote from: advr on March  9, 2018, 19:48:34
Ja hoor. Geen enkel probleem. Ik heb wel het duurdere abo :-)

Ik bedoel ook het abonnement van 20 euro. Bedankt voor de info.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

schedel

Ik heb ook Tidal en gebruik deze i.c.m. een T+A streamer die ik weer bedien met de T+A Control 2 app.
Het probleem is dat als ik een album wil luisteren via Tidal ik deze niet kan shuffelen. Ook niet met een playlist.
Doe ik dit via mijn PC dan kan het wel allemaal.
Dit is aangekaart bij T+A en er werd gehint dat dit een beperking van Tidal zou zijn.
Dus mijn vraag is of deze bewering waar is of dat er zat merken zijn bij waar het wel kan.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

Lazybird

Dit is onzin ik kan met de Linn app Tidal albums kiezen of een playlist maken en shuffelen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |