Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AudioEnZo

#550
Ik neurotisch? :D

De DC-blocker moet er natuurlijk wel in blijven, dan is de brom weg. In die zin is het natuurlijk een verbetering, maar dat snap je wel.

Naast het wegnemen van de brom in de EV neem ik verder geen verslechtering/verbetering waar in de muziekweergave.

AudioEnZo

Gisteren de Duelund Dual DCA12GA luidsprekerkabel voorzien van bananen en in de set geknoopt. Eerste indruk is best goed.
De details in het hoog lijken wat minder aanwezig tov de speakerMSTR van Purecable, maar dat komt omdat de tonale balans iets anders is. Dus de details zijn er wel, alleen wat minder opvallend, het geeft een mooie rust. Het middengebied is lekker dynamisch en rijk.

Beter of slechter kan ik niet zeggen, meer "anders", maar so far so good. Ik laat ze lekker in de set zitten de komende tijd. De Purecables zijn sowieso eigenlijk te kort, dus ik kan de luidsprekers nu makkelijker op de goed luisterplek schuiven zonder dat er kabels te strak komen te staan :)

Xander32

Een mooie aankoop dus  :thumbs-up: Is de financiële schade ervan, te overzien?
Ik moest ook ff jouw set opgraven om e.e.a. te kunnen plaatsen  :)




Quote from: AudioEnZo on January  8, 2022, 08:28:36
Gisteren de Duelund Dual DCA12GA luidsprekerkabel voorzien van bananen en in de set geknoopt. Eerste indruk is best goed.
De details in het hoog lijken wat minder aanwezig tov de speakerMSTR van Purecable, maar dat komt omdat de tonale balans iets anders is. Dus de details zijn er wel, alleen wat minder opvallend, het geeft een mooie rust. Het middengebied is lekker dynamisch en rijk.

Beter of slechter kan ik niet zeggen, meer "anders", maar so far so good. Ik laat ze lekker in de set zitten de komende tijd. De Purecables zijn sowieso eigenlijk te kort, dus ik kan de luidsprekers nu makkelijker op de goed luisterplek schuiven zonder dat er kabels te strak komen te staan :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

De financiële schade is zeker te overzien, had wat korting links en rechts :)

De set zoals op de foto is idd nog steeds zo, alleen de Gaia's zitten niet meer onder de luidsprekers. Maar nu kan ik de luidsprekers heel makkelijk naar de "ideale" luisterplek schuiven, vlak tegen het kleed aan, dat scheelt enorm.

Xander32

Wat is de reden dat je de Gaia's hebt verwijderd?

Quote from: AudioEnZo on January  8, 2022, 10:02:56
De financiële schade is zeker te overzien, had wat korting links en rechts :)

De set zoals op de foto is idd nog steeds zo, alleen de Gaia's zitten niet meer onder de luidsprekers. Maar nu kan ik de luidsprekers heel makkelijk naar de "ideale" luisterplek schuiven, vlak tegen het kleed aan, dat scheelt enorm.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Een set met allemaal totaal onbekende componenten voor mij! Ziet er in ieder geval top uit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Deleted User

Zijn uitgebreide website vertelt daar alles over  ;D

AudioEnZo

Quote from: Xander32 on January  8, 2022, 10:06:22
Wat is de reden dat je de Gaia's hebt verwijderd?
Voornamelijk om luidsprekers gemakkelijk te kunnen verschuiven. De Gaia's zuigen zich aan de vloer vast, dus dat was geen doen om te schuiven. Ik moet dat vanuit mijn rolstoel zelf kunnen doen. Er zitten nu ViaBlue UFO XL's onder met nog een extra teflon meubelglijders eronder en dat werkt erg goed.

AudioEnZo

Quote from: fugazi_2009 on January  8, 2022, 10:06:34
Een set met allemaal totaal onbekende componenten voor mij! Ziet er in ieder geval top uit.
Wat je ziet is:
SOtM sNH-10G switch met sCLK-EX met sPS-500 voeding
SOtM sMS-200Ultra Neo netwerkspeler met sPS-500 voeding
Holo Audio MAY Level 3 Kitsune (KTE) DAC
Holo Audio Serene Level 2 Kitsune (KTE) voorversterker
Kinki Studio EX-B7 mono eindversterkers
Xanadu HRS80 luidsprekers

mmuetst

#559
Mooie set. Strak ingericht zo. Alles modern kan ook mooi ogen (en dat gezegd door iemand die van oude meuk houdt  ;D). Wat is de url van die website, altijd leuk om over een set van een forum lid te lezen.

Groeten Michael
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Zijn forumnaam punt nl of je klikt op de wereldbol bij zijn naam.

fugazi_2009

Quote from: AudioEnZo on January  8, 2022, 10:21:03
Wat je ziet is:
SOtM sNH-10G switch met sCLK-EX met sPS-500 voeding
SOtM sMS-200Ultra Neo netwerkspeler met sPS-500 voeding
Holo Audio MAY Level 3 Kitsune (KTE) DAC
Holo Audio Serene Level 2 Kitsune (KTE) voorversterker
Kinki Studio EX-B7 mono eindversterkers
Xanadu HRS80 luidsprekers

Ja, ik zat intussen al op je website te lezen. Mooi om zo die geschiedenis te lezen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

AudioEnZo

#562
Quote from: mmuetst on January  8, 2022, 10:39:01
Mooie set. Strak ingericht zo. Alles modern kan ook mooi ogen (en dat gezegd door iemand die van oude meuk houd  ;D). Wat is de url van die website, altijd leuk om over een set van een forum lid te lezen.
Thanks. Het modern valt erg mee hoor, was veel ergerder. Nu zijn alleen de luidsprekers nog maar hoogglans zwart. De rest van de inrichting is meer naar industrieel gegaan, zoals het audio kastje.

Quote from: Rowdy on January  8, 2022, 10:43:54
Zijn forumnaam punt nl of je klikt op de wereldbol bij zijn naam.
Precies dat :)

EDIT: nou ja precies?! Ik zie geen wereldbolletje meer  :blink:

Rowdy

Ik zie hem wel staan, maar misschien mag jij niet op je eigen site komen van het forumbeheer.

AudioEnZo


holco

Geef die Duelund kabeltjes nog wat tijd en dat (mooier) hoog hoor je er weer in komen samen met een soort vloeiendheid (heb er niet echt een ander woord voor), erg muzikaal kabeltje  :clapping:

Quote from: AudioEnZo on January  8, 2022, 08:28:36
Gisteren de Duelund Dual DCA12GA luidsprekerkabel voorzien van bananen en in de set geknoopt. Eerste indruk is best goed.
De details in het hoog lijken wat minder aanwezig tov de speakerMSTR van Purecable, maar dat komt omdat de tonale balans iets anders is. Dus de details zijn er wel, alleen wat minder opvallend, het geeft een mooie rust. Het middengebied is lekker dynamisch en rijk.

Beter of slechter kan ik niet zeggen, meer "anders", maar so far so good. Ik laat ze lekker in de set zitten de komende tijd. De Purecables zijn sowieso eigenlijk te kort, dus ik kan de luidsprekers nu makkelijker op de goed luisterplek schuiven zonder dat er kabels te strak komen te staan :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Oh maar dat ga ik ook zeker doen, deze blijven voorlopig aangesloten [emoji1303]

Dura

Beetje gelezen over die ls-kabels en de WE voorlopers, interessant. Ik heb begrepen dat het skin-effect behelst dat hoe hoger de audio frequentie wordt, hoe meer het signaal aan de buitenkant zit.
Mijn theorie is dat, omdat tin een hogere weerstand heeft dan koper en dit vertinde koperen kabels zijn, daardoor het hoog een tikje afgezwakt wordt. Dat itt tot verzilverde koperkabels, die ik een wat oplopend hoog vind hebben (waar ik niet van hou). Geen idee of deze theorie klopt, en bij welke frequentie dat begint en hoeveel het scheelt, maar het sluit aan bij wat ik heb gehoord (Supra Ply is ook een vertinde kabel, die leek minder hoog te hebben).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fugazi_2009

Je website eens doorgelezen, mooi om je geschiedenis tot dit punt te lezen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

Jammer dat Ralph Illenberger niet te vinden is op Tidal.Was wel nieuwsgierig hoe dat klinkt.  Leuke website, heb even rondgesnuffeld. Mooi overzicht.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

Dank heren [emoji1303]

AudioEnZo

Sinds een dag of 3 hangen de Duelund dual DCA12GA luidsprekerkabels in de set. Speelt in het geheel niet verkeerd en nu al beter op klank dan de eerste minuten.
Mooi dynamisch midden, vloeiend hoog. Iets minder detail in top hoog dan wat ik ben gewend.

holco

Goed om te horen dat de kabeltjes bevallen  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Daarmee is nog niet gezegd dat ze blijven hè  ;D

Maar mijn huidige kabel staan evengoed te koop want een beetje te kort  :wacko:

holco

Je zou eventueel een bi-wire speaker kabel kunnen maken met de 12GA op het laag en de 16GA op het mid/hoog, de 16GA zou wat meer hoog detail moeten geven ten koste van wat laag.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.