aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarKath

Wat een mooi verhaal en geweldig onder woorden gebracht.

Gezondheid kopen is geheel afhankelijk van de situatie/ziekte/behandeling maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.

Het is alleen beangstigend als je weet dat je een ziekte hebt die hier in Nederland niet behandeld kan worden (vaak geld issue maar meestal ontbrekende kennis) maar ergens in het buitenland wel behandelbaar is maar dat daar alleen een giga prijskaartje aan hangt.

We zien helaas voorbeelden genoeg op TV langskomen van crowdfunding acties om behandelingen te in buitenland te kunnen betalen.

Zolang er genoeg mensen zijn die het hart op de goede plaats hebben zitten, dan zijn er mogelijkheden. Helaas is het in onze maatschappij/economie zo dat dit in 90% van de gevallen afhankelijk is van geld.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

AudioEnZo

Quote from: maz on April 16, 2021, 00:48:43
Soms is  weggeven veel bevredigender dan  krijgen. 
Absoluut waar. Heel jammer dat het blijkbaar "af en toe" nodig is maar het is mooi dat je dan over dat gegeven heen kunt stappen en actie onderneemt, top 👍

remco320

Quote from: MarcelHLX on April 16, 2021, 07:22:18
Wat een mooi verhaal en geweldig onder woorden gebracht.

Gezondheid kopen is geheel afhankelijk van de situatie/ziekte/behandeling maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.

Het is alleen beangstigend als je weet dat je een ziekte hebt die hier in Nederland niet behandeld kan worden (vaak geld issue maar meestal ontbrekende kennis) maar ergens in het buitenland wel behandelbaar is maar dat daar alleen een giga prijskaartje aan hangt.

We zien helaas voorbeelden genoeg op TV langskomen van crowdfunding acties om behandelingen te in buitenland te kunnen betalen.

Zolang er genoeg mensen zijn die het hart op de goede plaats hebben zitten, dan zijn er mogelijkheden. Helaas is het in onze maatschappij/economie zo dat dit in 90% van de gevallen afhankelijk is van geld.
Nee dat is geen discussie over ontbrekende kennis, alleen van ontbrekende wetenschappelijke onderbouwing van de effecten van de behandeling. De eisen zijn in Amerika of Zwitserland veel minder streng (niet noodzakelijkerwijs slechter) maar je mag eerder starten met een behandeltraject, ook als blijkt dat er nog geen duidelijke effecten van zijn.
Dat is deels te verklaren door het feit dat je hier zelf voor betaald in sommige landen en dat wij met onze zorgverzekeringen eerst een bewezen effect willen zien. Daar kan je ook het jouwe van denken, maar is het systeem wat in Nederland gebruikt wordt.
Uiteindelijk geldt dus in zekere zin wie betaald, bepaald..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Raphie

JBL PRX Power!

Mitch--

Staan de Wavac's die op Hifi staan al bij je Maz?  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Quote from: Mitch-- on April 30, 2021, 21:52:30
Staan de Wavac's die op Hifi staan al bij je Maz?  ;)
Nee , ben even met zomer hobby bezig, me Bootje moet uit de stalling en te water en ik heb een ander bootje op het oog waar ik mee in de onderhandeling zit , dus even geen geld meer voor audio....


Maz gaat een Miami Vice bootje kopen   ipv Wavac. Lol

Me audio set speelt in de zomer minimaal , dus kan beter in de zomer geld aan wat anders uitgeven dan audio. Daarnaast speelt me set best goed momenteel , heb geen echte onrust daar. Maar zoeen wavac is wel een mooi dingetje die ik toen al wilde hebben.

Ik heb net gekeken en  zou hem een bod kunnen doen van 6000-  euro voor de Wavac  , voor die prijs koop ik het wel..

Ben benieuwd.!!

Ga een bod doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#18306
Wilde net een bod doen maar er is een minimum van 8k dus dat gaat hem niet worden.

6500 kan ook nog maar hoger ga ik niet.
Kon laatst een Demo van dealer (neiuw) kopen voor 7500.-

**UNDER CONSTRUCTION**

fugazi_2009

Gewoon je bod in een bericht sturen ipv via de site. In zo'n bericht kan je dat ook nog onderbouwen en dan wie weet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ruud2

Quote from: maz on May  4, 2021, 16:19:16


Maz gaat een Miami Vice bootje kopen 



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk


dat zijn die race boten met 2x V12 van Lamborgini  !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mr.M

#18309
Quote from: ruud2 on May  4, 2021, 18:08:46

dat zijn die race boten met 2x V12 van Lamborgini  !
Meer kwa looks lol, die echte Miami boten zijn inderdaad de "Go Fast" boten.
Die moet je iedere seizoen helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen.

Vond deze Cobalt ook heel erg mooie alleen niet te betalen kwa benzine omdat het een dubbel motor heeft.
2x +- 6 liter motor dacht ik.
Als je hiermee de gas hendel openzet ben je gemiddeld 150 liter per uur aan stoken. Anders met gewoon normaal varen gemiddeld 30 liter per uur.

Die van mij doet nu al rond 40 liter per uur als ik een banaan achter hang met een 4.3 liter en ik tank me suf in de zomer.[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dit is mijn huidige maar wil iets groter voor dit zomer.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

#18311
Quote from: maz on May  4, 2021, 18:23:33
Dit is mijn huidige maar wil iets groter voor dit zomer.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Je bent gek. Ik vind dit werkelijk een prachtige boot al😉

Groter is helemaal niet leuker....

Mr.M

Quote from: twani on May  4, 2021, 20:06:53
Je bent gek. Ik vind dit werkelijk een prachtige boot al[emoji6]

Groter is helemaal niet leuker....
Das is inderdaad zo, groter is mooier en ruimer maar niet altijd leuker. Ik heb nu een 20 voeter( 7-8) persoons speedboat en ik ben aan kijken naar een 25 voeter 10 persoons speedboat , groter past niet in me Box. Waar je absoluut gelijk in hebt is: Groter  is vaak moeilijker varen en je hebt vaak 2 man nodig om aan te leggen , dus niet bepaald leuker .





Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

J o e p

Stukjes waar je echt snel mag varen zijn hier in Nederland zo klein dat je met zo'n sigaar altijd met de neus of de kont buiten het snelvaar gebiedje steekt.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

MarKath

Hey Maz,

Lang niks meer gehoord! Hoe gaat ie?

Of ben je zeemijlen aan het maken op jouw nieuwe boot :bigsmile:

En hoe gaat het met jouw carport?

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Mr.M

Hoi Marcel,

Was even buiten radar ivm wat complicaties met me Broertje. Er stonden 2 operaties gepland , eentje is inmiddels achter de rug maar de grote moet nog komen.

Verder is het "Rustig" hiero. Beetje varen als de zon schijnt , beetje vissen in de nacht en heel af en toe muziek luisteren, maar dan met een koptelefoon. Beetje warm om in me mancave te zitten met al die buizen aan.
Ben nog wel van plan om een mooie koptelefoon te kopen. Maar dan wel eentje die draadloos is. Ik weet , tis noet audiofiel maar het zal voldoen om toch een beetje muziek te luisteren en relaxen als ik op bed lig of op de bank.

Wat de carport betreft , die is even op een laag pitje gezet. Ik denk dat ik in de winter als het zwaar gaat sneeuwen me 911 binnen zet in een overdekte stalling of de parkeergarage van winkelcentrum  tot ik de carport en vergunningen rond heb. Heb toch 2 plekken gereserveerd staan in de garage van onze winkelcentrum.


Zo gaan de dagen wel voorbij, 3 dagen werken op de zaak en 3 dagen voor me broertje zorgen.

Met de audio weinig gedaan, wel wat kleine spulletjes gekocht ,


*Goldmund kabel  ,
*Clearaudio synchro voeding voor de platenspeler.
* 15 meter kabel voor dedicated stroom vanaf meterkast.

de Conrad Johnson Eindtrappen verkocht en ik speel weer met de D70 en Arc Sp11. Die speelt toch wat meer in balans met de Arc voortrap.







Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: J o e p on May  5, 2021, 12:09:39
Stukjes waar je echt snel mag varen zijn hier in Nederland zo klein dat je met zo'n sigaar altijd met de neus of de kont buiten het snelvaar gebiedje steekt.
Hier valt dat mee, op de Maas kan je zo goed als "vrij" van snelheid varen. Op de meren en kleinere binnen  wateren heb je inderdaad stukken met snelheids beperkingen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Sterkte met je broertje. Ik hoop dat de grote operatie voorspoedig verloopt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Sterkte met de situatie rondom jouw broer, dat de ingreep goed mag verlopen en het herstel voorspoedig 🙏🏼
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Sterkte en succes met de operaties!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#18320
Quote from: Richi on July  3, 2021, 21:03:46
Sterkte met je broertje. Ik hoop dat de grote operatie voorspoedig verloopt.
Dankjewel Richi ,
Quote from: Xander32 on July  4, 2021, 08:31:45
Sterkte met de situatie rondom jouw broer, dat de ingreep goed mag verlopen en het herstel voorspoedig [emoji1374]
Ook jij bedankt Sander , inmiddels zijn we wel wat gewend geraakt en " fingers crossed "[emoji1696] komt dit ook goed.
Quote from: Blue-Eyes on July  4, 2021, 08:40:51
Sterkte en succes met de operaties!
Tnx blue , we hopen dat we hierna een beetje van de operaties af zijn en kunnen werken aan de revalidatie.

De verdachte die me broertje thuis snachts overviel  is inmiddels in hoger beroep gegaan tegen de 4 jaar celstraf wat hem opgelegd is.

Hopelijk zal de rechter in Hoger beroep een hoger straf opleggen dan de Minimum van 4 jaar voor inbraak , diefstal , poging moord met voorbedachte raden met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg op een mindervalide persoon.




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#18321
Verder wat audio betreft , er staat me nu een ding op de planning  en dat is het aanleggen van een dedicated groep en kabel uit meterkast naar de setup.

Ben zo benieuwd wat hier de resultaten van zullen zijn. Dit stond al heel lang op de verlanglijst alleen met verbouwing hebben ze foutje gemaakt en de leidingen die aangelegd waren voor stroom naar mijn mancave maar 16mm dik gemaakt. Hierdoor ben ik een beetje beperkt met de dikte van me  stroomkabel naar de kamer toe.

Ga zometeen eens die Scruitinizer bellen en hopen dat die niet in Zomerslaap is gevallen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Vinyl_Fuchs

Ook namens mij sterkte met je broertje. Serieus: een mindervalide overvallen met geweld.  :mad:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

MarKath

Hey Maz,

Heftig om te horen.

Naast het genieten van alle mooie dingen in het leven, kom je soms weer keihard terug in de realiteit van onze samenleving.

Ik begrijp dat de prioriteit nu totaal anders ligt en dat jouw broer nu alle aandacht behoeft, zou ik ook voor mijn dierbare doen.

Ik hoop dat het allemaal een beetje te combineren met de zaak is en dat jouw broer snel weer hersteld en de veroorzaker hiervoor wel de gepaste (zware) straf krijgt.

Sterkte met deze situatie en probeer toch af en toe waar mogelijk een moment te vinden om even je zinnen te verzetten.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio