aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HJ

Quote from: Bama on November 28, 2016, 14:26:01
En zo is het.
Ik snap er ook niks van als mensen niet mogen van hun partner of het hebben over WAF. :-X
Is er iets fout gegaan in de voorselectie volgens mij ;D
[emoji23] [emoji41]

Richard70…

Quote from: Bama on November 28, 2016, 14:49:04
Je vergeet andersom, lelijke trol waar niks van mag
Dan is pas echt iets mis gegaan in de voorselectie  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: rdebruin on November 28, 2016, 15:17:33
Dan is pas echt iets mis gegaan in de voorselectie  :D

Na drie huwelijken moet ik zeggen dat ik de selectieprocedure aardig onder de knie heb :D
Heeft zo onderhand wel de nodige kharma's gekost lol
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jumping Jack

Na drie huwelijken zou ik net zeggen dat er geen selectieprocedure heeft plaatsgevonden  :P.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richard70…

Quote from: Jumping Jack on November 28, 2016, 15:26:38
Na drie huwelijken zou ik net zeggen dat er geen selectieprocedure heeft plaatsgevonden  :P.
Bij de eerste twee heb je gelijk :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

addesmo

Quote from: maz on November 27, 2016, 23:50:23
Ik begin steeds meer begrip te tonen voor de davialet eigenaren.

Inmiddels heb ik ARC , pass , Mark levinson en Linn eigenaren zien overstappen naar DAVIALET omdat ze het zat waren om teveel spullen op elkaar te stapelen.
Plus dat de davi nogeens gewoon goed klinkt.

Ik heb nu ondertussen paar keer Davialet gehoord en eerlijk is eerlijk voor zoeen compact apparaat is klinkt het behoorlijk audiofiel!

OK, het doet niet wat een  buizensetup kan doen en heeft geen buis klank , maar dat hoef ook niet voor iedereen een must te zijn.

Laatste keer dat ik een davialet bij mij thuis hoorde , vond ik het ook behoorlijk prettig om naar te luisteren

http://www.analog-forum.de/wbboard/board3-technik/board38-verst%C3%A4rker-lautsprecher-zubeh%C3%B6r/127274-devialet-gegen-alle/first-new-post.html

Leuk leesvoer. Hier zijn ze nog niet zo overtuigd van Davialet

Maximus_Aurelius

Quote from: addesmo on November 28, 2016, 16:31:14
http://www.analog-forum.de/wbboard/board3-technik/board38-verst%C3%A4rker-lautsprecher-zubeh%C3%B6r/127274-devialet-gegen-alle/first-new-post.html

Leuk leesvoer. Hier zijn ze nog niet zo overtuigd van Davialet

Ik ben ook niet overtuigd van Devialet. ;). Wat op analog-Forum omschreven wordt kan ik mij ook in vinden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

ducman748

Ben ook niet onder de indruk van Devialet,behalve de prijzen dan

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Thanatos

Plat geslagen dressoir spiegel op 230V  :D Leuke techniek voor in wekker radio's en boomboxen.

Wordt toch iets warmer van 16x KT120 in het voorruitzicht die bij gebrek aan ook als warme voetenbankjes kunnen dienen  :devil:

De vriendin van Maz geeft wat mij betreft een rolvoorbeeld. Ruimte voor de hobby voor die paar vrije uurtjes in de week die daaraan thuis te besteden zijn. Daarnaast als ik daar over de vloer kom is ze altijd lekker aan het koken  :clapping: Zuinig op zijn Maz  :D

Pjotr27

Quote from: ducman748 on November 28, 2016, 16:44:41
Ben ook niet onder de indruk van Devialet,behalve de prijzen dan

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Ach dat idee had ik ook. En inderdaad mijn Devialet kan niet tippen aan een setje Sun Audio. Maar ik ben toch wel erg verrast hoe goed het is en geniet er volop van. Ik wil nog weleens zien wat je voor die prijs kan kopen wat kan tippen aan een Devialet. Ik zou het niet zo snel weten. En je spaart ook nog eens een berg kabels uit...Ik speel gewoon met een Macbook, goede USB kabel rechtstreeks naar een Devialet 200 (Roon software).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Heb de test eens doorgelezen en het woord "artificieel" is het eerste wat bij me opkomt als ik de mening van die lui over de Devialetklank moet samenvatten.

Sommige luisteraars waren binnen enkele minuten de aandacht bij het muziekstuk al kwijt.

Best kwalijk, de aanschafprijzen in acht genomen...

Garp

Ben van een arc ref150 overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.

Erik van Voorst (in memoriam)

#11614
Quote from: Paul Demo on November 24, 2016, 19:53:02
De Atsma's zijn zeer betrouwbaar hoor, alleen eens per 5 jaar nieuwe eindbuizen van € 19,75


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Die Kronzilla is een slechte en onbetrouwbare versterker....ik ken persoonlijk een reparateur die ze om de haverklap moest repareren...soms knalde zo een buis.... :unhappy:
Kronzilla kapselde ze (daarom ?  :D) ook wel eens in.

Daarnaast zijn ze altijd en overal in de aanbieding...Mega afgeprijsd....waarom zou je dat doen met....."een van de beste versterkers ter wereld" .....ahum  :wacko:

Btw wat je met Atsma's bedoelt en waarom in de quote van Bjorn over Kronzilla gebruikt ....geen idee.
Mocht je Atma-sphere OTL bedoelen dan snap ik de vergelijk nog niet (twee totaal verschillende versterkers).....en dan het verhaal om ze in Solid State schakeling te gebruiken is helemaal ...Brrrrr
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patsijb

Quote from: ducman748 on November 28, 2016, 16:44:41
Ben ook niet onder de indruk van Devialet,behalve de prijzen dan


ik vind het een mooie uitvinding (om zo te zeggen)qua mogelijkheden..
qua uiterlijk vind ik het niet zo..
qua geluid heb ik liever ook iets anders..dus ja dan maar een grote klasse A versterker..
klaar zijn voor devialet zal ik nooit zijn..want ik wil t gewoon niet ;)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M



Quote from: rdebruin on November 28, 2016, 14:44:11
Ik heb liever een lekker wijf die een beetje selectief is in mijn keuzes als een lelijke trol die alles goed vind. Beide is natuurlijk het summum :D
Niet persoonlijk bedoeld he mannen ;D

Lol,  heb ik dan geluk! Ik heb beide!

Het heeft me 33 jaar geduurt voordat ik er een vond maar goed , ik heb geduld gehad. Hahah


Quote from: rdebruin on November 28, 2016, 15:20:35
Na drie huwelijken moet ik zeggen dat ik de selectieprocedure aardig onder de knie heb :D
Heeft zo onderhand wel de nodige kharma's gekost lol

Hoi rdebruin,

Ik geloof je meteen , ervaring bouwt kunst !

En U bent hier de kunstenaar . Lol

Quote from: Jumping Jack on November 28, 2016, 15:26:38
Na drie huwelijken zou ik net zeggen dat er geen selectieprocedure heeft plaatsgevonden  :P.

Je ziet het helemaal verkeerd. Die 3 waren de voorselecties!



Quote from: rdebruin on November 28, 2016, 15:28:53
Bij de eerste twee heb je gelijk :D
Lol.
Quote from: addesmo on November 28, 2016, 16:31:14
http://www.analog-forum.de/wbboard/board3-technik/board38-verst%C3%A4rker-lautsprecher-zubeh%C3%B6r/127274-devialet-gegen-alle/first-new-post.html

Leuk leesvoer. Hier zijn ze nog niet zo overtuigd van Davialet
Dankjewel addesmo , Wordt zometeen gelezen.
Quote from: Maximus_Aurelius on November 28, 2016, 16:39:21
Ik ben ook niet overtuigd van Devialet. ;). Wat op analog-Forum omschreven wordt kan ik mij ook in vinden.
Ik snap je volkomen.

Ik heb ze nu een aantal malen gehoord .

Eeerste keer bij Multifoon samen met de Grote wilson Alexandrias waarbij de DAVI als mono werd ingezet .
Mijn verwachting was heeel erg hoog toen maar werd al snel duidelijk dat het totaal niet mijn geluod was. Ik vond het maar droog en levenloos. Ok, Bass was heel strak en mooi gedefineerd, alles was op zijn plek en goed afgebeeld maar ik kreeg geen glimlach ervan op me gezicht.
Het was dus een teleurstellend eerste ervaring met een dijk van een speaker.

De tweede ontmoeting was bij BB&G .
Ook toen was het een teleurstellend ontmoeting ( met Wilson Benesch vloerstaande). Daarna heb ik nooit meer naar een Davi omgekeken en iedereen afgeraden die er naar interesse had.

Gelukkig was ik niet alleen dus je kan niet zeggen dat het aan mijn smaak lag.

Audio vriend waar ik mee daarnaartoe was was opzoek  naar een andere setup en had evt interesse in een klasse D amp (ivm formaat) , hij had toen de ASR EMITTER 2  met een gewicht van 130kg ! Lol en vrouw lief was dat een beetje zat in de woonkamer. 2 grote voedingsbollekken op de grond en een hoofdmodule.(amp).

Hij is toen uiteindelijk geeindigd met een setje KHARMA Mp150 (klasse D) monoblokken en een mooie buizen voortrap van Nagra maar ook dat heeft noet heel lang stand gehouden. Nu is hij genezen van klasse D en zelfd god kan hem noet meer overtuigen dat een klasse D GOED KLINKT.lol.

Voor hem als audiofiel is de analoog gewoon ouderwets grote travo@/mosfets en buizen.

Digitaal spul is voor wekker radios en voor op het werk bureau! Lol

Mijn eerste positieve ervaring met Davi was toen Yamaha met zijn Davi  naar mijn huis kwam.

Pas nadat ik het in me eigen set hoorde vond ik het niet onaardig voor een alles in een ding!
Toen viel het behoorlijk mee. Daarna heb ik hem ook enkele malen gehoord en Voor een alles in een apparaat van dat formaat klinkt het Ok, niet wauw voor mijn smaak maar Ok.
Hij heeft dat warme , zwoele en lekkere buizen geluid of een mooie klasse A  niet , en als buizen je ding is dan is Davi je ding waarschijnlijk niet.

Het heeft de warme "analoge" buizen saus wat ik heel lekker vind klinken niet , maar onaangenaam en slecht is het zeker niet zoals sommige dat uiten.(althans niet IN mijn toenmalige set).

Ik heb davialet bij LABO thuis ook gehoord met de 2.3 berrylium en ik vond dat de 2.3 fe niet helemaal deed wat die kan.

De 2.3 klonk niet zo levendig en groots  als ik hem ken. Maargoed de davi was toen niet helemaal goed opgested als ik het me kan herinneren.

Ik ben en blijf erbij dat je een set moet SAMENSTELLEN naar je smaak. En dat kan met een Davi NIET! Het  Davi sound moet je ding zijn! Maar dat is buizen ook zo! Mooie midgebied en open hoog maar niet dat strakke en droge laag van transistor of Klasse D.

Gelukkkig is er heel veel keuzes , keuzes genoeg voor iedereen ....
Quote from: ducman748 on November 28, 2016, 16:44:41
Ben ook niet onder de indruk van Devialet,behalve de prijzen dan

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Dat is voor velen ook een goed reden om een Davi te kopen.

Een redelijk " high end " product(niet voor mijn begrippen) met tal van functies voor een acceptabel prijs.



Quote from: Thanatos on November 28, 2016, 18:30:05
Plat geslagen dressoir spiegel op 230V  :D Leuke techniek voor in wekker radio's en boomboxen.

Wordt toch iets warmer van 16x KT120 in het voorruitzicht die bij gebrek aan ook als warme voetenbankjes kunnen dienen  [emoji317]

De vriendin van Maz geeft wat mij betreft een rolvoorbeeld. Ruimte voor de hobby voor die paar vrije uurtjes in de week die daaraan thuis te besteden zijn. Daarnaast als ik daar over de vloer kom is ze altijd lekker aan het koken  :clapping: Zuinig op zijn Maz  :D


Hahahaha lol John,  een techneut als jouw moet een Davi toch wel accepteren als high end product , met all de gadgits wat die aan board heeft en mooie parameters?


Quote from: twani on November 28, 2016, 19:52:22
Heb de test eens doorgelezen en het woord "artificieel" is het eerste wat bij me opkomt als ik de mening van die lui over de Devialetklank moet samenvatten.

Sommige luisteraars waren binnen enkele minuten de aandacht bij het muziekstuk al kwijt.

Best kwalijk, de aanschafprijzen in acht genomen...

Dat was ook mij eerste 2 ervaringen met davi.

Alles was er wel , alleen geen betrokkenheid!



Quote from: Garp on November 28, 2016, 20:07:05
Ben van een arc ref150 overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.
Dan heb je een beter match kunnen make  met je speakers .

De davi met kharma 3.2 is ook een mooie match.
Quote from: patsijb on November 28, 2016, 20:31:33
ik vind het een mooie uitvinding (om zo te zeggen)qua mogelijkheden..
qua uiterlijk vind ik het niet zo..
qua geluid heb ik liever ook iets anders..dus ja dan maar een grote klasse A versterker..
klaar zijn voor devialet zal ik nooit zijn..want ik wil t gewoon niet ;)
Smaken verschillen gelukkig. Als ik zo de Davi eigenaren hoor , zijn ze goed tevreden.
Enkelen missen de Buizen Geluid nogsteeds een beetje  maar ook niet zo erg dat ze de Davi gaan wegdoen.

De grootste plus punt is het volgens de eigenaren die ik ken : het gemak van een  alles in een apparaat tegen de prijs van een enkel High end Onderdeel die ze hadden.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Een stukje uit de hoog geprezen davi revieuw!

Ik snap alleen niet dat de beste man de davi NEUTRAAL /KARAKTER LOOS vindt.! ik vraag me af, hoe kan je een speler als davi met de SAM aan board waarmee je het geluid van 0% tot 100% kan beinvloeden en veranderen naar eigen smaak karakterloos kan noemen?

Toen ik de davi hier had vond ik het het best klinken met SAM programma / equalizer/ gain impedance rommel systeem het beste klinken op 60%.

Bij hoger dan 80% werd het een beetje vel en bij onder de 40% saai!

Dus hoe betrouwbaar zijn revieuws nou? Voor mij vrij onbetrouwbaar. Vandaar dat ik alles zelf het liefst in huis wil hebben.

Bij ieder revieuw is er altijd iets waar men rekening mee gaat houden en daarom nooit helemaal 100% eerlijk en zichzelf kan zijn. Dat heb ik nu zelf ook een aantal malen ervaren. 

Mijn advies blijft.   Hoor het met je eigen oren en in je eigen set voordat je VOOROORDELEN trekt uit andermans ervaringen en oren.



**UNDER CONSTRUCTION**


Oud lid


Kerkhoffd

LOL. Waarom al die bewijsdrang dat Devialet minder is dan traditionele audio? Niemanddie toch beweert dat het serieus is aan alle andere audio concepten? Ik voerde het merk alleen op als voorbeeld voor een voor mij ideale manier om de box count terug te brengen. En Maz: ik denk dat je nog verrast zou zijn als je de 400 had beluisterd thuis in plaats van de 200.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

blue-eyes

Maz kennende..... Waarom noem je niet de 800 :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ducman748

Ben bang van niet

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Kerkhoffd

Nee hoor. Denk dat Maz helemaal happy is met Audio Research. En terecht. Prachtig klinkende apparatuur.

Ook als Maz er een Devialet 1000 Pro neer zou zetten is het maar de vraag of hij dat zou prefereren boven zijn huidige setup. Meende me te herinneren gelezen te hebben dat de 200 van Jan bij Maz thuis niet tegenviel en ben er van overtuigd dat de dubbel mono configuratie meer uit de Kharma's had gehaald. Ook de reden dat ik van de 200 ben doorgegroeid naar een 400. Dubbel mono doet meer dan vermogen toevoegen, dus ik hoop voor Maz dat de monoblokken van AR ook weer een stap vooruit zijn.

Gewoon mooi te zien dat Maz het allemaal uitprobeert en alles een (en soms meer) kans(en) geeft voordat hij oordeelt. Ook Kharma was niet altijd bij de eerste combinatie een schot in de roos.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio