aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Quote from: maz on September 21, 2014, 13:03:31
Ik doe me best om lekker mezelf te zijn en doen wat ik leuk vind..
Wat ik wel heb ervaren is dat revieuws niet zo te vertrouwen zijn aangezien smaken verschillen. Je moet het zelf gehoord hebben wil je oordelen, en dan nog is een oordeel persoonlijk zoals een revieuw.
Dus dan maar zelf ervaren...

Hier nog wat fotos gevonden in de archieven...
Reviews vind ik alleen nuttig als degene die ze heeft geschreven jouw luistervoorkeuren heeft. Maar dan nog is het altijd zelf luisteren. Dat lukt jou prima. ;D

En wat betreft de foto's? Ik heb Maz maar één keer ontmoet en hij kwam toen over als spontane, authentieke, vlotte en wat impulsieve jongeman. En zo zijn dus ook zijn foto's!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Quote from: Xander32 on September 21, 2014, 16:16:23
... betreft de foto`s is er iig. weinig samenhang  8).
Yep thats me...geen samenhang.

Haha.

Hier nog eens wat fotos van mijn kabels..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Kabel quest
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

De valhalla vam kabels als om prijs gaat .. Kharma enigma refrence... :inlove:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: LPlover on September 21, 2014, 08:49:04
Dikke Duitse bak :)
De audio research krijg je bij aankoop van zoeen duitse bak.. :P..
**UNDER CONSTRUCTION**

tiptop

Indrukwekkend allemaal, Maz! Wat ik in 28 jaar heb gedaan doe jij 3 jaar over. ;D En dan een beter resultaat ook nog! :whatsthat: ;D

Mooie spullen zo en wat betreft Audionote...Hier dezelfde ervaringen met dat merk. Muzikaal en emotionel weergave.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Mr.M

Quote from: tiptop on September 21, 2014, 23:40:25
Indrukwekkend allemaal, Maz! Wat ik in 28 jaar heb gedaan doe jij 3 jaar over. ;D En dan een beter resultaat ook nog! :whatsthat: ;D

Mooie spullen zo en wat betreft Audionote...Hier dezelfde ervaringen met dat merk. Muzikaal en emotionel weergave.

Dankjewel, ik wilde de verloren tijd inhalen wat sudio ervaring betreft,haha
Heb jaren naar een simpel harman kardon zitten luisteren met idee dat het wel goed is.haha..

Wat muzikaliteit betreft met voorversterkers ik ben voor mezelf er achter dat het vanaf je bron moet komen, cd speler of voorversterker.
Naar  mijn idee ,hebben de speakers in de eerste instantie meest impact en dan de voorversterker. Speakers moeten kunnen laten horen wat ze doorkrijgen,zonder all teveel invloed op geheel.
Zo heb ik nu de audionote m3 aan meerdere muzikale speakers gehangen en vergeleken met andere versterkers en voorversterkers.

Bv op :

Master three van rick paap
Kharma 2.3
Harbeth
Avalon ascendant
Avalon monitor
Quad 12l2

Bij alle testen en met ieder merk kwam de audionote het muzikaalste eruit. Wilde hem zelf nooit hebben omdat die geen afstandbediening heeft.
Daar ben ik nu van afgestapt en ik hou hem lekker.want dat ding kan op een of ander manier(buize eigenschap misschien) het geluid zwevend en emotievol en heel aangenaam en boeiend huiskamer in laten vloeien.
De detail weergave en microdetail is ook van zeer hoge niveau..nou ja niet gek voor een 7k vv eigelijk, maar ik ken er meer rond deze bedragen die dat niet hadden..

Ik heb de audionote op tal van eindtrappen gehangen.van 1980 vfet tot 2014 kharma en alles daartussen.

Het verschil daarin was niet heel erg groot te noemen zoals je bij voorversterkers had.

Wat wel van belang is is de aanstyring van je speakers en wat ze vragen kwa vermogen..

Tot kort (vorige week snapte ik niet helemaal wat men daarmee bedoelt. Nu wel door mijn laaatste hobby sessie tussen de vloerstaande en monitor.

De vloerstaande heeft denk ik hoge rendement en de monitor blijkbaar stukken lager.

Rendement van je speaker zegt wat over de aandrijving van je speaker( vergelijk het met een karavan ,Hoe hoger je rendement hoe lichter je karavan is en hoe lager je rendement hoe zwaarder je caravan is om te trekken voor je auto)

Met de vloerstaande avalons kan ik met de kharma voor eind combi tot volume 10 gaan en kamer is vol geluid en je speelt hard.
Dus met weinig  kracht kan je hard draaien ongeacht dat er 2woofers in staan en de vloerstaande veel groter is.
Doe ik de monitors erop dan is bij de zelfde volume 10 de avalons maar net goed hoorbaar, wil ik ze duwen tot hogere geluids niveauw dan moet mijn kharma mp150 ineens tot volume 22 doorgasse .. Dus 50 procent meer kracht leveren voor zelfde geluids niveau als de vloerstaande...
Hang ik de vfet eindtrap van 2x 30 watt (vfet)aan en met de vloerstaande gaat het perfect met 15 watt (half vermogen )  kan best hard draaien.
Met de monitor moet je haast allles uit de vfets halen wil je hard draiien ,plus je heb kans op vervorming van geluid omdat ze overbelast raken door het zware lading( lage rendement)van de monitors.

Het gehele muzikaliteit en geluids signituur van de voortrap is met beide eindtrappen nogsteeds aanwezig , alleen de krachtigere mono blokken kunnen met meer gemak de speakers aansturen en geven een beter en strsakker laag weergave..







**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M


Owjaaaa binnen kort ga ik bij iemand de set beluisteren,,

Hij was zaterdag bij mij om mijn kharma v/e combi te bekijken \ beluisteren.

Hij heeft staan..

Variety audio parsefal. Speakers
Perreaux radiance 200i geintegreerd.
CEC_tl1loopwerk met marcel croes klok.
Cello redrence dac met dr.kleiber upgrade
Goldmund mimessis 30 surround versterker
Golsmund eindtrappen,

Ik ga de kharmas voor/eind combi vandeweek naar hem brengen en kijken wat hij ervan vind, benzelf ook benieuw aangezien hij ook best bijzonder apparatuur heeft staan.
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Quote from: LABO on September 22, 2014, 11:22:38
Ben heel benieuwd ... Goldmund is ook prachtig spul

Ik ook..
Zijn hele waslijst heb ik nooit mogen beluisteren of ervaren... Voorall de speakers zijn nogall apart.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Perreaux heb ik ook gehad, niet helemaal mijn smaak, wat minder detailrijk.

Mr.M

Quote from: Bama on September 22, 2014, 11:57:20
Perreaux heb ik ook gehad, niet helemaal mijn smaak, wat minder detailrijk.
Serieus? Zou je niet verwachten van een 7k versterker,,,,, jij hebt ook een boel gehad he...
Jij heb tenminste rust gevonden.. Bij mij moet dat nog komen..
**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Leuk Maz, je eigen topic  :thumbs-up:. Success met het bijhouden van je historie  ;)

Jouw methode zorgt er voor dat je snel ontdekt wat je wel en niet mooi vind qua geluid. En zonder verlies te maken. Leerzaam en leuk. Zou op een gegeven moment wel gaan kiezen tussen alle sounds die je gehoord hebt, en daar je favoriete uit halen. Ben je al het sjouwen niet beetje zat?

En missen er geen 2 nullen achter je trader feedback score? :D

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Hahaha.. Thanks mark,

Dst gechauw is wel minder maar hoort erbij. Ik ben inderdaad all heel wat wijzer betreft ontdekken van wat ik mooi vind om te horen. Want je eigen smaak en voorkeur ontdekken is veeel moeilijker dan je zou denken. Ieder keer denk je , jaaa dit is hem en je hoort later wat waaarvan je denkt waauwww zo kan het ook ,

Ik kan nu wel zeggen dat ik aardig mijn smaak aan ONTWiKKELEN ben. En weet ongeveer waar mijn voorkeur naar gaat.

Warm , detail rijk , voorall emotievel en boeiend geluid.

Geen geen ultra ruimtelijkheid en ultra sprankelend helder geluid met een hoge tweeter frequentie..

Gewoon lekker relax met grote mate van betrokken heid. Dat laatste is voor mij het belangerijkst,,, BETROKKENHEID bij muziek,

En dat moet je naar je smaak samenstellen... Dus niet denken dat audionote en avalons kunnen dat want dat is mijn persoonlijke voorkeur op DIT moment met de spullen wat ik nu heb staan...

Grappige is dat de quad 12l2 ook een hoge mate van betrokken heid had vergeleken met de veel duurdere avalons..

Dus voor een koopje kan je ook ver komen alleen je moet het juist samenstellen..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on September 22, 2014, 12:38:14
Hahaha.. Thanks mark,

Dst gechauw is wel minder maar hoort erbij. Ik ben inderdaad all heel wat wijzer betreft ontdekken van wat ik mooi vind om te horen. Want je eigen smaak en voorkeur ontdekken is veeel moeilijker dan je zou denken. Ieder keer denk je , jaaa dit is hem en je hoort later wat waaarvan je denkt waauwww zo kan het ook ,

Ik kan nu wel zeggen dat ik aardig mijn smaak aan ONTWiKKELEN ben. En weet ongeveer waar mijn voorkeur naar gaat.

Warm , detail rijk , voorall emotievel en boeiend geluid.

Geen geen ultra ruimtelijkheid en ultra sprankelend helder geluid met een hoge tweeter frequentie..

Gewoon lekker relax met grote mate van betrokken heid. Dat laatste is voor mij het belangerijkst,,, BETROKKENHEID bij muziek,

En dat moet je naar je smaak samenstellen... Dus niet denken dat audionote en avalons kunnen dat want dat is mijn persoonlijke voorkeur op DIT moment met de spullen wat ik nu heb staan...

Grappige is dat de quad 12l2 ook een hoge mate van betrokken heid had vergeleken met de veel duurdere avalons..

Dus voor een koopje kan je ook ver komen alleen je moet het juist samenstellen..

Hoor ik hier langzaam miss weer de Harbeth's opkomen ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tiptop

Quote from: maz on September 22, 2014, 11:14:26
Dankjewel, ik wilde de verloren tijd inhalen wat sudio ervaring betreft,haha
Heb jaren naar een simpel harman kardon zitten luisteren met idee dat het wel goed is.haha..

Wat muzikaliteit betreft met voorversterkers ik ben voor mezelf er achter dat het vanaf je bron moet komen, cd speler of voorversterker.
Naar  mijn idee ,hebben de speakers in de eerste instantie meest impact en dan de voorversterker. Speakers moeten kunnen laten horen wat ze doorkrijgen,zonder all teveel invloed op geheel.
Zo heb ik nu de audionote m3 aan meerdere muzikale speakers gehangen en vergeleken met andere versterkers en voorversterkers.

Bv op :

Master three van rick paap
Kharma 2.3
Harbeth
Avalon ascendant
Avalon monitor
Quad 12l2

Bij alle testen en met ieder merk kwam de audionote het muzikaalste eruit. Wilde hem zelf nooit hebben omdat die geen afstandbediening heeft.
Daar ben ik nu van afgestapt en ik hou hem lekker.want dat ding kan op een of ander manier(buize eigenschap misschien) het geluid zwevend en emotievol en heel aangenaam en boeiend huiskamer in laten vloeien.
De detail weergave en microdetail is ook van zeer hoge niveau..nou ja niet gek voor een 7k vv eigelijk, maar ik ken er meer rond deze bedragen die dat niet hadden..

Ik heb de audionote op tal van eindtrappen gehangen.van 1980 vfet tot 2014 kharma en alles daartussen.

Het verschil daarin was niet heel erg groot te noemen zoals je bij voorversterkers had.

Wat wel van belang is is de aanstyring van je speakers en wat ze vragen kwa vermogen..

Tot kort (vorige week snapte ik niet helemaal wat men daarmee bedoelt. Nu wel door mijn laaatste hobby sessie tussen de vloerstaande en monitor.

De vloerstaande heeft denk ik hoge rendement en de monitor blijkbaar stukken lager.

Rendement van je speaker zegt wat over de aandrijving van je speaker( vergelijk het met een karavan ,Hoe hoger je rendement hoe lichter je karavan is en hoe lager je rendement hoe zwaarder je caravan is om te trekken voor je auto)

Met de vloerstaande avalons kan ik met de kharma voor eind combi tot volume 10 gaan en kamer is vol geluid en je speelt hard.
Dus met weinig  kracht kan je hard draaien ongeacht dat er 2woofers in staan en de vloerstaande veel groter is.
Doe ik de monitors erop dan is bij de zelfde volume 10 de avalons maar net goed hoorbaar, wil ik ze duwen tot hogere geluids niveauw dan moet mijn kharma mp150 ineens tot volume 22 doorgasse .. Dus 50 procent meer kracht leveren voor zelfde geluids niveau als de vloerstaande...
Hang ik de vfet eindtrap van 2x 30 watt (vfet)aan en met de vloerstaande gaat het perfect met 15 watt (half vermogen )  kan best hard draaien.
Met de monitor moet je haast allles uit de vfets halen wil je hard draiien ,plus je heb kans op vervorming van geluid omdat ze overbelast raken door het zware lading( lage rendement)van de monitors.

Het gehele muzikaliteit en geluids signituur van de voortrap is met beide eindtrappen nogsteeds aanwezig , alleen de krachtigere mono blokken kunnen met meer gemak de speakers aansturen en geven een beter en strsakker laag weergave..

Dat is makkelijk te verklaren!
Vloerstaanders hebben niet persé een hoger rendement, maar meestal wel meer Conusoppervlak, vooral voor de middenlaag/laag weergave van belang, wat ook weer meer gewicht aan de weergave geeft, waardoor je het als harder ervaart. Een twee-weg monitor moet om hetzelfde gevoel te geven veel harder werken om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen. Er moet meer vermogen in gepompt worden om gehoormatig dezelfde druk te ervaren.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: maz on September 22, 2014, 12:14:12
Serieus? Zou je niet verwachten van een 7k versterker,,,,, jij hebt ook een boel gehad he...
Jij heb tenminste rust gevonden.. Bij mij moet dat nog komen..
Misschien ook beter om niet continu te wisselen, maar een set langer te beluisteren. Hierdoor zal je ontspannender luisteren en gaan je andere zaken opvallen die dat eerst niet deden. Ook heb je voor je hoofd een referentie opgebouwd. Veranderingen hoor je dan makkelijker en kan je ook makkelijker een plaats geven. Zo begrijp je beter wat je hebt, wat je mist en wat de beste stap is om je Highend  heaven te bereiken. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

twani

Quote from: Mitch-- on September 22, 2014, 13:23:48
Hoor ik hier langzaam miss weer de Harbeth's opkomen ? ;)

Ik denk laat ik 'm mond nou eens een keer houden :D

Mitch--

Quote from: twani on September 22, 2014, 13:36:18
Ik denk laat ik 'm mond nou eens een keer houden :D

Ik heb daarom ook de waarnemende rol aangenomen ;) hèhè
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Ik moest ook gelijk aan Harbeth denken.  Maar ik heb niet het idee dat het zin heeft om Maz advies hierin te geven.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

Quote from: chansig on September 22, 2014, 15:21:14
Ik moest ook gelijk aan Harbeth denken.  Maar ik heb niet het idee dat het zin heeft om Maz advies hierin te geven.  :D

Gr Hans

Maar toch 'n keer 40.1's uitproberen dan  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)