aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Dan ga ik maar even dwars doen en Graphite kiezen (heb ik op mijn pmc's).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on May 30, 2015, 20:47:25
Dan ga ik maar even dwars doen en Graphite kiezen (heb ik op mijn pmc's).

Daar sluit ik mij bij aan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

gerzom

Het "probleem" met graphite is dat je gaat proberen de Sonus Faber kleur te evenaren, maar als je geen houtnerf hebt gaat het heeeeel anders worden, vrees ik, dus ga "gewoon" voor parel-wit, top-kleur voor je Kharmas lijkt mij.

Geniet van je vakantie !!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Oud lid

Inderdaad parelwit. Sonus Faber Graphite is zo mooi, dat ga je niet evenaren.

Erwin B

Mr.M

Bedankt allen. Ik heb een week om de kleur door te geven. Speakers zij  in de productie proces en eind volgende weekde de spuitkabine in. Dua voor eind volgende week moet ik een kleur aangeven.

Kharmas zijn net door jan beoordeelt ,gezien,gekeurd en opgehaald.  Ben zeer benieuwd hoe het gaat bij hem en wat zijn vriendin van de kleur vindt.veel plezier ermee jan en feliciteerd met je kharmas.

Dit is een speaker welke jouw set wardig is.

Hopelijk koppelt het goed met de ruimte .

**UNDER CONSTRUCTION**

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Gezien 'MAZ affiniteit met de "oosterse Look" stem ik voor donkerrood parel

Maikel_audionerd

Quote from: twani on May 31, 2015, 10:21:51
Gezien 'MAZ affiniteit met de "oosterse Look" stem ik voor donkerrood parel
Hahahahahaha ook een goeie optie!
Laten we m t nou niet te makkelijk maken  :tongue2:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

holco

In zijn geval zou ik een kleur kiesen die de meeste restwaarde geeft  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Met zoeen uitzich kan ik rustig over de kleur nadenken.
Wat een uitzicht en rust en stilte...

Waar is me glaasje wijn.....

**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Tegen de tijd dat de verf uitgehard is zijn ze toch alweer verkocht, dus waarom kiezen?  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Quote from: Ruud- on May 31, 2015, 13:04:32
Tegen de tijd dat de verf uitgehard is zijn ze toch alweer verkocht, dus waarom kiezen?  ;D
Hahahaha
Nee neee  dit keer is het niet voor de test en ervaring dat is al gebeurt.
Het heeft me zo onder indruk gezet dat ik hem wil hebben voor mezelf
Plus dat ik hier zwaar op ga verliezen als ik hem verkoop. Dus bepaald geen koopje om even te proberen en straka met gering afacheijving verkopen.


Dit zal pijn doen bij evt verkoop
. Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Ga eens heel gauw  genieten van je welverdiende vakantie  :exclamation:



:D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mr.M

Tnx frankie en advr.

Zit heerlijk in restaurant te genieten van een heerlijk warm maaltijd, met een adembenemnd uitzicht.

Heb sinds januari maar  max 2 dagen  vrij gehad per maand dus  dit was even nodig...
**UNDER CONSTRUCTION**

Kerkhoffd

Geniet van je vakantie!

Mijn ervaring met luidsprekers in een lichte kleur is dat ze minder opvallen en licht weerkaatsen in een lichte ruimte. Ik sluit me dus aan bij de liefhebbers van de witte Kharma's. Maar uiteindelijk moet je een kleur kiezen die jij het mooiste vindt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

MauZ

Geniet van je time off Maz..
Ik zou voor wit gaan! Mja heb zelf ook wit,.. Dus wie ben ik.. 😄 😄
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

YamahaRXV

#4568
Quote from: maz on May 31, 2015, 00:28:06
Bedankt allen. Ik heb een week om de kleur door te geven. Speakers zij  in de productie proces en eind volgende weekde de spuitkabine in. Dua voor eind volgende week moet ik een kleur aangeven.

Kharmas zijn net door jan beoordeelt ,gezien,gekeurd en opgehaald.  Ben zeer benieuwd hoe het gaat bij hem en wat zijn vriendin van de kleur vindt.veel plezier ermee jan en feliciteerd met je kharmas.

Dit is een speaker welke jouw set wardig is.

Hopelijk koppelt het goed met de ruimte .

Maz, parelmoer wit is idd. ook een zeer mooie kleur en zoals we beiden al aangaven een erg mooie, maar wat meer ''design'' kleur ;)
Ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat eindigen qua kleurkeuze...

De Kharma,s heb ik na thuis gekomen te zijn meteen geplaatst in de positie waarvan ik verwachtte dat ze het goed zouden doen en dat bleek na een aantal nachtelijke uurtjes luisteren ook best goed uit te pakken.
Ze staan nu bijna recht geplaatst met een zeer lichte toe in. Zoals bekend luistert de plaatsing van de Kharma,s vrij nauwkeurig en een paar cm verschil zorgt al voor een duidelijk hoorbaar verschil qua plaatsing, stereobeeld, maar ook het laag.

De match met de Pass Int. 150 is zeer goed te noemen; de combinatie weet een zeer mooie en brede stage neer te zetten waarbij de plaatsing en ruimtelijkheid van een indrukwekkend niveau te noemen zijn.
Het mooie van de Kharma,s vind ik dat ze naast de erg goede plaatsing en detaillering toch ook heerlijk ''organisch'' en vloeiend klinken  :inlove:

De vrouw des huizes vindt de kleur niet verkeerd, maar zou toch op termijn graag willen zien dat de Kharma,s in het hoogglans diamant zwart metallic of hoogglans...wit worden gespoten  :blush:
Zelf vind ik de kleur absoluut niet verkeerd, en blijf voorlopig eerst lekker doorspelen zo.
Wil binnenkort wel een setje SDSS er onder hebben, want dat maakt het wel af.

Nog veel plezier toegewenst daar in Griekenland en geniet er van man  :thumbs-up:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

DofN

He MAz, geniet van de vakantie! Enne, Yamaha, dat staat mooi zo!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jan-rotterdam


"Diamond Black" vind ik ook een van de moosite kleuren voor Kharma luidsprekers, heeft ook nog eens het voordeel dat je stofdeeltjes niet zo hinderlijk ziet  :hehe: :hehe: :hehe:


Groeten Jan


tompj

Quote from: YamahaRXV on May 31, 2015, 14:24:25
Maz, parelmoer wit is idd. ook een zeer mooie kleur en zoals we beiden al aangaven een erg mooie, maar wat meer ''design'' kleur ;)
Ben benieuwd waar je uiteindelijk gaat eindigen qua kleurkeuze...

De Kharma,s heb ik na thuis gekomen te zijn meteen geplaatst in de positie waarvan ik verwachtte dat ze het goed zouden doen en dat bleek na een aantal nachtelijke uurtjes luisteren ook best goed uit te pakken.
Ze staan nu bijna recht geplaatst met een zeer lichte toe in. Zoals bekend luistert de plaatsing van de Kharma,s vrij nauwkeurig en een paar cm verschil zorgt al voor een duidelijk hoorbaar verschil qua plaatsing, stereobeeld, maar ook het laag.

De match met de Pass Int. 150 is zeer goed te noemen; de combinatie weet een zeer mooie en brede stage neer te zetten waarbij de plaatsing en ruimtelijkheid van een indrukwekkend niveau te noemen zijn.
Het mooie van de Kharma,s vind ik dat ze naast de erg goede plaatsing en detaillering toch ook heerlijk ''organisch'' en vloeiend klinken  :inlove:

De vrouw des huizes vindt de kleur niet verkeerd, maar zou toch op termijn graag willen zien dat de Kharma,s in het hoogglans diamant zwart metallic of hoogglans...wit worden gespoten  :blush:
Zelf vind ik de kleur absoluut niet verkeerd, en blijf voorlopig eerst lekker doorspelen zo.
Wil binnenkort wel een setje SDSS er onder hebben, want dat maakt het wel af.

Nog veel plezier toegewenst daar in Griekenland en geniet er van man  :thumbs-up:


Dat ziet er echt prachtig uit! Ik vind de speakers zonder die SDSS persoonlijk mooier trouwens.
Smaakvol plaatje!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mr.M

Tnx allen.
Morgen spierpijn want zoveel sport heb ik in tijden niet gedaan.



@ yamaha.....

dat  ziet er prachtig uit zeg....oefffff....
**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu