aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

martin778

#4525
Quote from: Raphie on May 28, 2015, 12:49:18
Enige wat er met handjes gebeurt is dat waargenomen volume en midrange omhoog gaan. Is gewoon een EQ en deze reflecties hebben natuurlijk NIKS met een audiofiele upgrade te maken :D

Precies!

Bij Jerry klonk het juist als een koptelefoon, vond ik.  Dan heb ik toch liever een set goede Staxen  ;D

BuSpu

Quote from: erik s. on May 28, 2015, 13:09:22
Dan ben je met een goede hoofdtelefoon een stuk goedkoper uit.
Bij een koptelefoon "ziet" 1 oor maar 1 speaker van daar dat de lokalisatie ook in je hoofd is en niet voor je. Bij deze stoel zien beide oren nog steeds beide speakers, een vereiste voor een stereobeeld.

erik s.

Quote from: BuSpu on May 28, 2015, 15:11:42
Bij een koptelefoon "ziet" 1 oor maar 1 speaker van daar dat de lokalisatie ook in je hoofd is en niet voor je. Bij deze stoel zien beide oren nog steeds beide speakers, een vereiste voor een stereobeeld.
Je hersenen zijn prima in staat om een ruimte te "creëren".   
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

BuSpu

Quote from: erik s. on May 28, 2015, 17:09:14
Je hersenen zijn prima in staat om een ruimte te "creëren".
Nope de waarneming met een koptelefoon blijft altijd in je hoofd, tussen je oren. Een stereoafbeelding voor je heeft onder andere te maken met de looptijdverschillen die ontstaan tussen signaal dat bv eerst je linker en pas later je rechteroor bereikt. Daar zit weinig voodoo aan. De Psychoakoestiek heeft daar uitgebreid onderzoek naar gedaan.

martin778

Daar ben ik zeker niet met je eens, een goede electrostaat kan het degelijk wel.
Wat een persoon "X" heeft bewezen met zijn onderzoek heeft hier imo weinig relevantie, omdat iedereen hoort wat hij zelf wilt horen. ;)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

de koptelefoon effect bij herry thuis is best indrukwekkend te noemen.   als mijn set dat na kon doen zonder het hele huis akoestisch aan te pakken  zou ik best gelukkig zijn.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: BuSpu on May 28, 2015, 15:11:42
Bij een koptelefoon "ziet" 1 oor maar 1 speaker van daar dat de lokalisatie ook in je hoofd is en niet voor je. Bij deze stoel zien beide oren nog steeds beide speakers, een vereiste voor een stereobeeld.

echt wel. ook met een koptelefoon of in ears hoor ik een mooie soundstage en "'stereobeeld''...als jullie met stereobeeld zelfde bedoelen tenminste als wat ik in gedachte heb. :music:
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Klopt...maar dat gebeurt in je hoofd en niet voor je.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Er zijn trouwens wel hoodtelefoons die als speakers gedragen ;D
AKG K1000 en Stax Sigma O0

BuSpu

Quote from: chansig on May 28, 2015, 21:24:51
Klopt...maar dat gebeurt in je hoofd en niet voor je.

Gr Hans
Precies dat probeer ik nou de hele tijd uit te leggen. Verder heb ik jaren met de AKG 1000 gewerkt en het was een bijzondere koptelefoon maar geen stereobeeld in front  :nowink:

chansig

Ik heb ook wel een aardige koptelefoon. Mooi beeld, diepte, hoog, laag allemaal oke en allemaal in mijn hoofd.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: BuSpu on May 28, 2015, 22:28:08
Precies dat probeer ik nou de hele tijd uit te leggen. Verder heb ik jaren met de AKG 1000 gewerkt en het was een bijzondere koptelefoon maar geen stereobeeld in front  :nowink:

Met de luidsprekers correct afgesteld was het beter dan een conventionele hoofdtelefoon, maar zeker niet te vergelijken met het stereobeeld dat je met luidsprekers kan bereiken.

remco320


Quote from: chansig on May 28, 2015, 22:35:15
Ik heb ook wel een aardige koptelefoon. Mooi beeld, diepte, hoog, laag allemaal oke en allemaal in mijn hoofd.

Gr Hans
Ik heb allemaal mooie beelden in mijn hoofd, soms met diepte en soms met ongekende hoogte;)

Deleted Member 2

Quote from: chansig on May 28, 2015, 22:35:15
Ik heb ook wel een aardige koptelefoon. Mooi beeld, diepte, hoog, laag allemaal oke en allemaal in mijn hoofd.

Gr Hans

Een K1000 is niet een koptelefoon zoals jij hebt. De werking is anders. Het zijn meer kleine luidsprekers die voor je oren hangen en gericht kunnen worden op een zo goed mogelijk stereobeeld. De opzet was dat dit stereobeeld zich voor je hoofd zou staan. In die opzet is men gedeeltelijk geslaagd.

Deleted Member 2

Quote from: remco320 on May 28, 2015, 22:38:06
Ik heb allemaal mooie beelden in mijn hoofd, soms met diepte en soms met ongekende hoogte;)

beelden is niet zo'n probleem. zodra je (meerdere) stemmen hoort, wordt het oppassen geblazen. ;D

chansig

Quote from: Onder013 on May 28, 2015, 22:40:26
Een K1000 is niet een koptelefoon zoals jij hebt. De werking is anders. Het zijn meer kleine luidsprekers die voor je oren hangen en gericht kunnen worden op een zo goed mogelijk stereobeeld. De opzet was dat dit stereobeeld zich voor je hoofd zou staan. In die opzet is men gedeeltelijk geslaagd.

Oh dat vreemde ding. Ken ik alleen van plaatjes.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Maz zijn eigen foto hoor niet die van mij. Enkel gedraaid en wat lichter gemaakt.  ;)


Quote from: eddy135 on May 27, 2015, 13:45:01
Jij hebt ook al zo'n beroerde camera... :(
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

maz gaat morgen een weekje op vakantie dus er zal weinig gebeuren in huize maz. heb nog niet kunnen beslissen welke kleur kharma het wordt, graphite of parel wit.

eerst maar eens een weekje zon.  :pompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

En maar klagen dat je zoveel moet werken.
;D
have fun.

michel69

Quote from: maz on May 30, 2015, 13:39:52
maz gaat morgen een weekje op vakantie dus er zal weinig gebeuren in huize maz. heb nog niet kunnen beslissen welke kleur kharma het wordt, graphite of parel wit.

eerst maar eens een weekje zon.  :pompom:

Hele fijne vakantie Maz voor jouw en je vriendin............ik stem trouwens voor parel wit :hehe:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

sultankat

Quote from: michel69 on May 30, 2015, 17:33:21
Hele fijne vakantie Maz voor jouw en je vriendin............ik stem trouwens voor parel wit :hehe:

+1 (zowel vakantie als kleur)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maikel_audionerd

Quote from: sultankat on May 30, 2015, 18:30:44
+1 (zowel vakantie als kleur)
Fijne vakantie en ik stem ook voor parelwit  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII