aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#18275
Quote from: Peerless Monster on April 14, 2021, 19:08:47
Ah de GLA is eindelijk binnen. Of eh buiten.

Mooi ding Maz! [emoji123][emoji869]
Dankjewel Rens... ze is al 1.5  jaar aan sparen en ben heel trots op haar , alleen  Naar  mijn berekening zou het nog 3 jaar duren voordat ze het volle bedrag  bij elkaar zou hebben gespaard  dus heb haar maar een duwtje in de rug gegegeven.

Je weet wat ze zeggen he! Happy wife happy life. 

Ik had op zijn minst ieder ochtend koffie op bed verwacht de komende tijd maar dat heeft exact 4 dagen stand gehouden. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

jellejanssen

Quote from: maz on April 14, 2021, 20:00:40
Dankjewel Rens... ze is al 1.5  jaar aan sparen en ben heel trots op haar , alleen  Naar  mijn berekening zou het nog 3 jaar duren voordat ze het volle bedrag  bij elkaar zou hebben gespaard  dus heb haar maar een duwtje in de rug gegegeven.

Je weet wat ze zeggen he! Happy wife happy life. 

Ik had op zijn minst ieder ochtend koffie op bed verwacht de komende tijd maar dat heeft exact 4 dagen stand gehouden. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Waarom zou jij het beter hebben dan mij/ons  ;D

Paul Demo

Quote from: Markvandiepen on April 14, 2021, 18:54:02
3 dagen werken en dan zo luxueus kunnen leven, tja daar zet ik wel mijn vraagtekens bij
Kun je nagaan waarom brillen zo duur zijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Quote from: Markvandiepen on April 14, 2021, 19:14:28
Hoe bedoel je? Grapje van maz hoop je?
Van mij niet
Van mij ook niet.

Maz is op de zaak:

Maandag   12.00-17.30
Woensdag 10.00- 17.30
Vrijdag        10.00- 17.30

De rest van de 4 dagen help ik me broertje en ouders zoveel mogelijk.

Nu ze er nog zijn wil ik zoveel mogelijk tijd met ze doorbrengen. Hoop dat ze nog lang blijven want vind het goed zo. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#18279
Quote from: Paul Demo on April 14, 2021, 20:39:35
Kun je nagaan waarom brillen zo duur zijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Je moet de schuld niet bij een ander neerleggen Paul, ;). Brillen zijn niet duur , het zijn de klanten die een DURE SMAAK hebben.;)

Bij mij kost een gemiddeld merkbril 400 euro. Heb ook complete brillen voor 135 euro, maar daar komen ze niet  voor naar mij toe.

Jij koopt je audio setje ook niet bij Media markt toch? ;)



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Quote from: maz on April 14, 2021, 20:53:55
Je moet de schuld niet bij een ander neerleggen Paul, ;). Brillen zijn niet duur , het zijn de klanten die een DURE SMAAK hebben.;)

Bij mij kost een gemiddeld merkbril 400 euro.  Maar heb ook een complete brillen voor 135 euro, maar daar komen ze niet naar mij toe voor.

Jij koopt je audio setje ook niet bij Media markt toch? ;)



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Wat dat betreft heb je gelijk, was vorig jaar €1600 kwijt voor gewone en zonnebril[emoji57]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

#18281
Quote from: Paul Demo on April 14, 2021, 21:45:51
Wat dat betreft heb je gelijk, was vorig jaar €1600 kwijt voor gewone en zonnebril[emoji57]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kijk eens! Volgende bril bij mij, lol .  1600 - 20% forum korting = 1280.-  320 euro snel verdient.  ;) .



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

'Den Hollander heeft altijd een beetje moeilijk als er iemand boven het maaiveld uitsteekt', dat veranderd toch nooit Maz, lekker aan je voorbij laten gaan ;)

Gewoon doen wat je al doet, doen waar jij je prettig bij voelt :)

Genesis
Carpe Diem

Paul Demo

Quote from: maz on April 14, 2021, 21:50:53
Kijk eens! Volgende bril bij mij, lol .  1600 - 20% forum korting = 1280.-  320 euro snel verdient.  ;) .



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Zat controle oogarts bij Maz, doe ik om de 4 jaar. Voel ik me goed bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

MarKath

Quote from: maz on April 14, 2021, 20:53:55

Bij mij kost een gemiddeld merkbril 400 euro. Heb ook complete brillen voor 135 euro, maar daar komen ze niet  voor naar mij toe.


Dus we hebben het hier niet over Eye Wish, Pearl, Specsavers en hans Anders?
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Koen K

Waarom gaat het hier de hele tijd over Maz z'n huishoudboekje? Laat hem lekker zelf zijn financiën regelen, volgens mij is 'ie daar prima toe in staat.

Roksan

Quote from: Koen K on April 15, 2021, 08:22:54
Waarom gaat het hier de hele tijd over Maz z'n huishoudboekje? Laat hem lekker zelf zijn financiën regelen, volgens mij is 'ie daar prima toe in staat.

Jaloezie misschien?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Koen K


genesis

Quote from: Koen K on April 15, 2021, 08:22:54
Waarom gaat het hier de hele tijd over Maz z'n huishoudboekje? Laat hem lekker zelf zijn financiën regelen, volgens mij is 'ie daar prima toe in staat.

Er is hier een hele 'club' die probeerd uit te filteren, hoe zijn huishoudboekje in elkaar zit, zoals een prijs voor een gemiddelde bril vragen en dan extrapoleren hoeveel er verkocht moet worden om zijn hobbies te betalen, tja dat zijn dan de positievoos....

Die ooit denken te kunnen zeggen 'zie je wel, het kon ook nooit kloppen....'

Zielig... :dry:

Genesis
Carpe Diem

CZ79

Soort hybride kruising van afgunst en calvinisme denk ik, lekker doorgaan Maz!
Als het kan moet je het doen!!!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Quote from: maz on April 14, 2021, 19:45:11
Ik snap wat je bedoelt addesmo en ben ook helemaal met je eens. Geld maakt niet gelukkig als je ongezond bent, dat heb ik vorige jaar opnieuw mogen ervaren.
Ik loopt liever op oude slippers  over straat en lever graag  alles in wat ik heb in als me broertje weer de oude kan worden.:( helaas is dat niet mogelijk, dus daar kan ik mijn geluk niet afkopen.

Maar als je gezond bent kan geld je behoorlijk zetje geven richting gelukkig voelen  , al zijn het korte momenten van geluk  , lol.Ze is er helemaal in de wolken ervan. Je moest haar gezicht zien als ze er in rijdt. LolAls ik ergens 3 hoog achter had gewoond in een sociale huurwoning dan had je wellicht je vraagtekens bij mogen zetten.

Maar hier klopt de plaatje wel.
Die van mij ook! Das pas echte onzin lol. [emoji56]

En je leeft maar inderdaad 1x. Hoop dat dat ooit doordringt bij sommige.Jullie kennen me langer dan vandaag , ik doe me ding ;).
Zal het? We hebben er meerdere gehad hier op forum die de ??? Bij mij hadden.   Ondertussen 5-6 jaar verder en  Maz rijdt nogsteeds door ieder patser fuik van Rotje knor in zijn 911 "with Flying colors" en een tevreden glimlach van de belastinginspecteur. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Itt tot wat men vaak beweert is gezondheid gewoon te koop hoor.
Armoede is moordend.

In het algemeen bedoeld overigens. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

#18291
Quote from: MarcelHLX on April 15, 2021, 07:45:15
Dus we hebben het hier niet over Eye Wish, Pearl, Specsavers en hans Anders?
Zeker niet!  We hebben het hier over een Eigewijs , modern en toegankelijk Zelfstandige Opticien ;). Alvolgens de vakblad "De Opticien". Lol

Genomineerd als de gedurfe opticien die in de moeilijkste tijden van de Optiek branche een geheel nieuw winkel neer heeft gezet.;)

Wie niet waagt wie niet wint..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#18292
Quote from: Staaled on April 15, 2021, 09:59:41
Itt tot wat men vaak beweert is gezondheid gewoon te koop hoor.
Armoede is moordend.

In het algemeen bedoeld overigens. :)
Zal je vertellen , als me ouders niet over de juiste midellen beschikte dan was me broertje nu al meerdrre malen dood.


Dus ja , gezondheid is zeker tekoop , vooral in het buitenland maar Ook in NL. Want verzekeraars vergoeden ook niet alles wat mogelijk is in de medische wereld.


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#18293
Als we toch over hobby's hebben..

Even met Scruitinizer me oude vriendinnetje wakker maken.

Ze moet voor een APK naar de Dokter dus even alles mooi maken. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

MarKath

#18294
Wat een mooie zaak, absoluut niet te vergelijken met de door mij eerder genoemde brillen supermarkten.

TOP!

En veel respect om in deze Covid-19 tijd zoveel onderneming risico te durven nemen :clapping:

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

skyfox

Mooi artikel, Maz. Ik vind het altijd inspirerend om te lezen hoe ondernemers gestart zijn door hun hart te volgen (met daarnaast een beetje gezond verstand). Respect voor je harde werk, je mooie zaak en je succes. En ik blijf je op het forum gewoon lekker volgen  :thumbs-up: :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Denon Focal

Mooie zaak Maz en knap om als ondernemer in deze tijd de investering te doen! Mensen die de risico's dirven te nemen verdienen het m.i. ook om de resultaten te plukken!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

VlisChris

#18297
Quote from: Staaled on April 15, 2021, 09:59:41
Itt tot wat men vaak beweert is gezondheid gewoon te koop hoor.
Armoede is moordend.

In het algemeen bedoeld overigens. :)

Wat een stierenpoep.
Dat je zonder geld eerder dood kunt/zult gaan is heel iets anders dan dat je MET geld blijkbaar gezond blijft, of gezondheid kunt kopen.
En ja. Afgelopen jaar van zeer dichtbij meegemaakt. En geloof me. Ze hadden hun vermogen er voor afgegeven als de toenmalige, en nu nog voortdurende problemen daarmee afgekocht konden worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Gaat niet om het individu maar het grotere geheel. Uiteraard erg naar en vervelend om zoiets heftigs van dichtbij mee te maken. Maar dat maakt de opmerking van Staaled niet minder waar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#18299
Quote from: MarcelHLX on April 15, 2021, 13:20:53
Wat een mooie zaak, absoluut niet te vergelijken met de door mij eerder genoemde brillen supermarkten.

TOP!

En veel respect om in deze Covid-19 tijd zoveel onderneming risico te durven nemen :clapping:

Groeten,
Marcel

Dankjewel Marcel

Dit is nou de reactie waar we op gehoopt hadden bij de mensen die onze winkel zien. :).[emoji120][emoji120]

Quote from: skyfox on April 15, 2021, 13:52:58
Mooi artikel, Maz. Ik vind het altijd inspirerend om te lezen hoe ondernemers gestart zijn door hun hart te volgen (met daarnaast een beetje gezond verstand). Respect voor je harde werk, je mooie zaak en je succes. En ik blijf je op het forum gewoon lekker volgen  :thumbs-up: :thumbs-up:

Dankjewel Skyfox , wordt gewaardeerd . Was even bang dat ik straks  bestempeld zou worden als crimineel hier op forum. lol.


Quote from: Denon Focal on April 15, 2021, 13:56:56
Mooie zaak Maz en knap om als ondernemer in deze tijd de investering te doen! Mensen die de risico's dirven te nemen verdienen het m.i. ook om de resultaten te plukken!

Ook u bedankt,

Risico nemen hoort inderdaad bij ondernemen en vorige jaar was helaas een tegenvaller voor iedereen.
We hebben in verhouding behoorlijk omzet verlies gehad  maar we hadden gelukkig genoeg gebufferd.

Ondernemers hebben geen pensioen opbouw en of UWV recht bij uitval of ongeluk .Je bent dus zelf verantwoordelijk voor je "vangnet" en Pensioen mocht er wat geburen met je.

Iedereen ziet alleen de mooie dingen om een ondernemer heen, maar vergeten vaak de grote Risico's die erbij horen.


Quote from: VlisChris on April 15, 2021, 20:32:32
Wat een stierenpoep.
Dat je zonder geld eerder dood kunt/zult gaan is heel iets anders dan dat je MET geld blijkbaar gezond blijft, of gezondheid kunt kopen.
En ja. Afgelopen jaar van zeer dichtbij meegemaakt. En geloof me. Ze hadden hun vermogen er voor afgegeven als de toenmalige, en nu nog voortdurende problemen daarmee afgekocht konden worden.

Als Nederlander kunnen we ons niet voorstellen dat je gezondheid kunt afkopen ,  dat is terug te lezen in de voorbeeld die je geeft en in dit geval helemaal waar. Als je Terminaal kanker hebt dan kan je Miljardair zijn en nog overlijden.
Maar ik verzeker je dat er genoeg gevallen zijn elders en in Nederland waar mensen dagelijks doodgaan omdat ze GEEN GELD hebben om behandelt te worden. In die context is gezondheid zeker te koop.
Ik zal je een klein voorbeeld geven:

Mijn broertje moest aantal jaar terug een Niertransplantatie krijgen, in Nederland kon de wachtrij enkele jaren duren, die tijd had mijn broertje niet want zijn lichaam was zwak en Dialyse was geen optie.

We kozen dus om in Iran een Donor Nier te KOPEN, ja je hebt me goed gehoord. Donor nier KOPEN.
Echter zit daar strenge regels aan verbonden , Bv:  beide partijen moeten Iraans Nationaliteit hebben en Donor moet uiteraard uit eigen wil dit doen.

Gedachten hierachter is: men mag ten alle tijde elkaar helpen in tijden van NOOD. Er MAG uiteraard een vergoeding tegenover de goede daad staan die verricht wordt door de Donor.

ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen dan "Gezondheid" en de kans om te blijven leven zeer zeker groter is als je Genoeg geld hebt. En dat geld ook in Nederland. Lees stukje hieronder.

Daan leeft nu een "zelfstsndige" leven omdat zijn ouders zo goed gesteld waren dat ze hem naar VS hebben meegenomen 9 maanden voor intensief revalidatie bij een Privé kliniek.
Schrik niet kosten van zoeen opname is +- 50k per maand.

https://www.daantheeuwescentrum.nl/wie-is-daan/

Eigenlijk onbegrijpelijk dat een Land als Nederland NIET beschikt over zoeen centra en dat een PARTICULIER vader dit moet oprichten uit eigen midellen voor de Nederlandse Volk. Chapo en mijn hoogste  RESPECT voor Aadriaan Theeuwes.

Mijn broertje heeft daar ook gerevalideert en ik hoorde laatst  dat ze een speciaal aangepast multimedia scherm nodig hadden voor de revaliderende kinderen.Dat was voor mij de kans om te bewijzen dat je zelfs in de moeilijkste tijden nogsteeds een ander kan helpen. Ik heb de initiatief genomen en  een aantal vrienden en collega ondernemers aangesproken waaronder (Kharma en highendaudio.nl uit de audio wereld)  en samen hebben we dit mogelijk gemaakt.
Nu kunnen ze die speciale scherm kopen voor de kinderen.

Soms is  weggeven veel bevredigender dan  krijgen. 
Hoop dat ik in de toekomst nog meer voor ze kan betekenen.


**UNDER CONSTRUCTION**