aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Martin!!!

mainly British stuff

Mr.M

Het is zover.... uitpakken..

Je kan nogsteeds raden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Martin!!! on June 10, 2020, 17:31:52
BBQ dus in de doos  ;D
Komt in de buurt.....

Het geeft warmte en licht ..;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Quote from: maz on June 10, 2020, 21:11:10
Komt in de buurt.....

Het geeft warmte en licht ..;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Audionote Kondo's


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Zweitse


Mr.M

#17530
Quote from: Zweitse on June 10, 2020, 21:43:22
Nagra?
Jij gaat voor de Koelkast...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17531
Quote from: Paul Demo on June 10, 2020, 21:12:43
Audionote Kondo's


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Had gekund.

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour


Mr.M

#17533
Quote from: Contour on June 10, 2020, 21:49:04
Oefff, prachtig!

:worship: :worship: :worship:
Enige verwoording die dit kan beschrijven...


De Machtige NAGRA VPA.


**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Quote from: maz on June 10, 2020, 21:52:05
Enige verwoording die dit kan beschrijven...


De Machtige NAGRA VPA.



Hoop echt dat je er tevreden mee bent


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Paul Demo

#17535
Quote from: Paul Demo on June 10, 2020, 21:56:10
Hoop echt dat je er tevreden mee bent


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
http://www.atma-sphere.com/Products/

Zie de MA3 nog wel eens bij je staan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ruud2

nou Maz,das goei poeier ( vertaald = dat is mooi spul)
gefeliciteerd !
is het nu een blijvertje ?
maar het draait ook allemaal om de hele combinatie, maar veel beter als dit gaat het niet worden.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Richi

Ben benieuwd hoe je dit vindt klinken in vergelijking met de andere spullen die je hebt gehad.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

#17538
Quote from: ruud2 on June 10, 2020, 22:00:41
nou Maz,das goei poeier ( vertaald = dat is mooi spul)
gefeliciteerd !
is het nu een blijvertje ?
maar het draait ook allemaal om de hele combinatie, maar veel beter als dit gaat het niet worden.
Hoi Ruud.

Of het een blijvertje is weet je maar nooit met mij.  Het gaat om de match met mijn sp11 Arc.

Mooiste is als ik de VPA zou kunnen  matchen met de bijbehorende  Nagra  PLP Voortrap. Dan hoor je de echte potentie van dit amp Want dit behoort tot een van de "betere"  amps op de markt in de niet  SE Gebied.

Ik ben benieuwd of de match met sp11 top resultaat geeft of niet.

Als het resultaat noet top is dan heb ik 2 opties .

De Sp11 verkopen en opzoek gaan naar de Nagra PLP  Of de VPA wegdoen en doorgaan met de Arc D70 (waar ik best tevreden mee ben) of zoeken naar een Ref Amp van Arc .

Waar op gelet moet worden is :  Arc sp11 een "perfect match" is voor de D70  , daarom haal je de max uit de D70 . Met de VPA zal de SP11 nooit een "perfect match" zijn.

De sp11 op de VPA zal misschien 70% van de capaciteit halen uit de VPA vergeleken met VPA - PLP combi.

Een Nagra combi is ook wat exclusiever dan Arc en daarom ook moeilijker om de passende PLP Voortrap te vinden als ik besluit neem de VPA te houden.

Kan ook zijn dat ik dik tevreden met de VPA - SP11 ben zometeen en ik hou het even hierbij. Maar mezelf kennende ik zou dan graag de PLP bij willen wetende dat er meer uit de VPA te halen is.

Ik ga er even lekker naar luisteren , ik zie wel waar me gevoel naar uitgaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17539
Quote from: Richi on June 10, 2020, 23:22:41
Ben benieuwd hoe je dit vindt klinken in vergelijking met de andere spullen die je hebt gehad.  :music:
Ik heb in de loop de jaren veel mooie spullen gehad, Naarmate je bevordert begin je meer te beseffen hoe belangrijk matchen van componenten is.

Vroeger was ik meer van alles bij elkaar gooien en kijken wat er uit komt. Nu heb ik meer respect voor ieder ontwerp en gedachte daarachter en dat je het moet gebruiken zoals bedoelt in de juiste opstelling.
Nu besef ik...De mooiste spullen uit UBER HIGH END merken met elkaar combineren kan minder resultaat geven dan een goed gematched B merk wat qua waardes goed bij elkaar past.

Een set valt en staat met de match van componenten.

Ik had hier de Audion Quattro monos met een eigen gain regelaar , op zichzelf een van de mooiste Amps die ik ooit heb gehoord. Maar ga je hem combineren met de verkeerde Voortrap dan gaat het zoooo  mis , dat je bijna denkt dat er iets stuk is aan je set.

Met de Audion ben ik pas echt gaan beseffen hoe mis het kan gaan als twee componenten niet met elkaar  babellen.

De VPA is gelukkig een veel makkelijker Amp om met verschillende Pre 's te combineren dus in dat opzicht een redelijk  vriendelijk amp, maar wil je de maximale  uit de VPA halen  dan moet je echt de bijbehorende Nagra PLP aan hangen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

pameijer

Ziet er uit als een robot uit een scifi B-film uit de jaren '70  ;)
Maar zal best gaaf klinken!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mr.M

#17541
Quote from: pameijer on June 10, 2020, 23:56:46
Ziet er uit als een robot uit een scifi B-film uit de jaren '70  ;)
Maar zal best gaaf klinken!
Ik heb niet eens de tralies opgezet [emoji23][emoji23].

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

Als je niet persé de phonotrap wil, is de PL-L wel makkelijker te vinden...hij klinkt iig quasi identiek én je krijgt er een mooie remote bij ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Tis best gaaf zoeen metertje ....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17544
Quote from: Dynky on June 11, 2020, 00:16:14
Als je niet persé de phonotrap wil, is de PL-L wel makkelijker te vinden...hij klinkt iig quasi identiek én je krijgt er een mooie remote bij ;)

Als  phono niet nodig had dan had ik de audion Quattro nooit weggedaan.

De PLL heb ik gehad en het is een mooie Pre maar de PLP is de Shizzel.


Valt niet mee om Luisterkamer lekker "donker " te krijgen hiermee. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dit wordt even puzellen welke gain de Sp11 best met de VPA combineert. Normaal Voortrap heeft een vaste gain op de uitgang maar de Sp11 is variabel instelbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Paul Demo on June 10, 2020, 21:58:23
http://www.atma-sphere.com/Products/

Zie de MA3 nog wel eens bij je staan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Weleens over gelezen maar nooit echt naar gezocht. Volgens mij waren ze niet eens zo prijzig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17547
Eerste indruk is duidelijk,

Heel ontspannen en relax , maar vooral diepte en stilte in de soundstage valt heel erg op. De VPA smeert niets in elkaar en heeft een heel breed en diep soundstage ,  Dat is duidelijk.

Een Heel ander presentatie vergeleken met de D70. Veel meer audiofiel  "finesse" voor de audiofiele autisten die minimaal ruisvloer willen en maximaal stilte.

Eigenlijk geen eerlijk vergelijk want VPA hoor je te vergelijken met de absolute  Top uit de Arc AMP's zoals de ARC REF 160 monos.

Toch is het verbazingwekkend dat een D70 uit de jaren 80 nogsteeds de dag zoveel muziek maakt , zelfs tegenover een Monster als De Nagra VPA , (mits je door zijn tekortkomingen heen kan kijken Want de D70 trafo is niet de stilste, je hoort beetje ruis door de speakers bij absolute stilte , heeft geen fatsoeijke aansluitingen voor LS kabels en hij ziet er niet uit. Lol.)

Maar voor de prijs is de d70 een Onverslaanbaar Reus!!! Hij is niet perfect maar maakt muziek. Geen audiofiel muziek maar gewoon aangenaam en lekker luisterend muziek.

Maargoed terugkomend op de Nagra VPA,  je merkt dat de controle van deze amps over de Magicos absoluut is, ik denk zelfs dat de Magicos ietsjes anders opgesteld moeten worden met de Nagras. Energie wat de Nagra via  Magico de kamer instuurt is veel droger dan via de D70.

Moet wel bijzeggen dat me kamer nu niet "optimaal" is want er staat een drank rack achter in de hoek en er ligt overal spullen wat niet hoort.  Daarom ga ik nu ook niet heel serieus op de details letten met luisteren want me kamer is een Rommel.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jean Sibelius

Mooi hoor die buisjes Maz. Ik hoop dat deze zo goed bevallen dat ze voorlopig blijven :colgate: Geniet ervan.

Je eerste indruk ziet er goed uit. Ik neem aan dat de buizen al ingespeeld zijn? Hoe is ervaring qua warmte ontwikkeling?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs