aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ducman748

Quote from: maz on April 10, 2018, 20:11:28
Vooruit .... tis alsof jullie het ruiken...


Weer een mooi en zeldzaam apparaat in huizen maz...


MARANTZ CD 12 / DAC 12 combo om mijn  "vintage" set bestaande uit zeldzame audio spul aan te vullen. ;)

Ik heb het Letterlijk net binnen gesjouwd ....

Drukke dag vandaag, lekker met scruutinizer op pad geweest om een en ander te bekijken en kopen en mijn Porschke een beurt te geven.

Al bij al een hele gezellige dag met een mooie aanwinst. .



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Tjeeezzz wat moet je met die oude zooi

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


twani

Ceedéé. 

Die heb ík ook nog wel meegemaakt :D

Mr.M

#15677
Even een beurtje geven aan me Porschke vandaag.

Mijn 2 Porschkes naast elkaar op de brug.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: ducman748 on April 10, 2018, 20:12:53
Tjeeezzz wat moet je met die oude zooi

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Maz Goes Vintage! Lol.

All het "nieuwe zooi" heeft minder indruk gemaakt tot nu vergeleken met de "oude zooi" ;).

Dit was ook zoeen "cult" ding waar iedereen zo lyrisch is (voor zijn tijd) en ik was nieuwsgierig en het kwam me pad op...

Dan gaan we het gewoon proberen. Zoals vroeger.... gewoon omdat het kan! 



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: twani on April 10, 2018, 20:20:23
Ceedéé. 

Die heb ík ook nog wel meegemaakt :D
JA die ken je toch wel? Dat is zoeen ding waar een ROND schijf in ging. Van heel Vroeger.... :).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Quote from: maz on April 10, 2018, 20:11:28
Vooruit .... tis alsof jullie het ruiken...


Weer een mooi en zeldzaam apparaat in huizen maz...


MARANTZ CD 12 / DAC 12 combo om mijn  "vintage" set bestaande uit zeldzame audio spul aan te vullen. ;)

Ik heb het Letterlijk net binnen gesjouwd ....

Drukke dag vandaag, lekker met scruutinizer op pad geweest om een en ander te bekijken en kopen en mijn Porschke een beurt te geven.

Al bij al een hele gezellige dag met een mooie aanwinst. .



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Nu nog een Genesis Digital Lens op de kop te zien tikken, niet de 1ste versie, pas dan is de cirkel rond met een CD12/DA12 KI/ A I

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Quote from: genesis on April 10, 2018, 21:55:48
Nu nog een Genesis Digital Lens op de kop te zien tikken, niet de 1ste versie, pas dan is de cirkel rond met een CD12/DA12 KI/ A I

Genesis
Lol Genesis ,

We hadden het nog over jouw vandaag... je bent goed bezig met die Sleeper Skoda van je. ;).

Ik heb al gehoord wat mey  jouw cd 12 is gedaan  en moet nog even doorslijmen wil ik dat ook voor elkaar krijgen lol.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: maz on April 10, 2018, 20:26:01
JA die ken je toch wel? Dat is zoeen ding waar een ROND schijf in ging. Van heel Vroeger.... :).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Meen ik ooit wel eens gezien te hebben vroeger :D

Was er eigenlijk best wel vroeg bij voor een trendvolger (i.p.v. setter) als ik ben. Volgens mij had ik mijn Linn Majik DS ergens in 2010 al.

Door velen misschien niet bepaald gezien als early adaptor maar voor mijn doen was ik er snel bij ;D

Heel af en toe heb ik nog wel eens een cd uit mijn collectie in handen maar kan me er niet meer toe zetten m ergens in te proppen....

genesis

Quote from: maz on April 10, 2018, 22:04:32
Lol Genesis ,

We hadden het nog over jouw vandaag... je bent goed bezig met die Sleeper Skoda van je. ;).

Ik heb al gehoord wat mey  jouw cd 12 is gedaan  en moet nog even doorslijmen wil ik dat ook voor elkaar krijgen lol.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

:D

Genesis
Carpe Diem

Bas Akkerman

Quote from: felix01 on January 11, 2018, 18:11:43
Waar slaat dit eigenlijk op???

Ik heb zelf geen enkel schrammetje op mijn vivid giya 2,en zijn ongeveer dezelfde grilles ;) heb de grilles er al meermaals afgehaald...
Ga nu niet zeggen dat er geen betere oplossing was ,maar denk dat er wel meer aan de hand is met desbetreffende G4's....
Waren ze een jaar later in de verkoop gegaan...
Maar naar jouw idee zou er dus weleens meer mis kunnen zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

i2Paq

Die Marantz CD 12 combo heb ik ook gehad, eerste eigenaar compleet met dozen etc.

Erg mooie speler en achteraf veel spijt deze verkocht te hebben.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Je komt ze idd niet vaak tegen in goede staat. Compleet met dozen end kom je ze helemaal niet meer tegen.

Deze is helemaal nagelopen en voorzien van een nieuwe LENS paar jaar terug.

Dus een hele mooie exemplaar . Vanavond eens aansluiten en luisteren....

Ben benieuwd. .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

#15687
Quote from: maz on April 11, 2018, 10:51:58
Je komt ze idd niet vaak tegen in goede staat. Compleet met dozen end kom je ze helemaal niet meer tegen.

Deze is helemaal nagelopen en voorzien van een nieuwe LENS paar jaar terug.

Dus een hele mooie exemplaar . Vanavond eens aansluiten en luisteren....

Ben benieuwd. .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Speeld mooi maar is pas op 60 a 70% van zijn kunnen, maar als het in de basis wat voor je is kans het een 'mooi huwelijk' worden als je er in investeerd en de 'relatie' tot volle wasdom laat komen

Maar jouw kennende zal er wel weer snel gerouleerd worden ;)

Jouw vriendin mag blij zijn dat je dit alleen met materiële zaken hebt :D

Genesis
Carpe Diem

Bas Akkerman

Kleine nuance, dat dénkt zijn vriendin. Wie weet andersom ook wel... :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Quote from: genesis on April 11, 2018, 11:05:17
Speeld mooi maar is pas op 60 a 70% van zijn kunnen, maar als het in de basis wat voor je is kans het een 'mooi huwelijk' worden als je er in investeerd en de 'relatie' tot volle wasdom laat komen

Maar jouw kennende zal er wel weer snel gerouleerd worden ;)

Jouw vriendin mag blij zijn dat je dit alleen met materiële zaken hebt :D

Genesis
Lol Genesis

Daarom rouleer ik ook met spullen  , dan hoef ik niet in een andere hoek te gaan "zoeken". Lol. Daarom laat ze me ook met rust.

De cd12 is aangesloten en gevoelens zijn verdeelt.

De CEC Tl2x /Bryston dac is een mooier match met mijn huodige set denk ik.

Dit speelt wat "relaxer" en "Warmer". Nu heb ik al een behoorlijk warme Setup en dit maakt hem net iets "TE" Warm denk ik. Wordt een beetje saai tr veel van gooie , buizen vv , buisen Ev en nu nogeens een Relax en warm CD speler.


Ben benieuwd wat er te behalen is als er wat aandacht besteed wordt hieraan.

Vanavond maar eens Scruut bellen.

Quote from: Bas Akkerman on April 11, 2018, 16:08:34
Kleine nuance, dat dénkt zijn vriendin. Wie weet andersom ook wel... :angel:
Lol you never know....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

Maz speel jij nog steeds met een AR eindversterker?

Ik weet dat jij met (vintage)AR eindversterkers muziek geluisterd hebt ;). Welke heb jij gehad qua vintage?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

#15691
Quote from: Maximus_Aurelius on April 11, 2018, 20:30:39
Maz speel jij nog steeds met een AR eindversterker?

Ik weet dat jij met (vintage)AR eindversterkers muziek geluisterd hebt ;). Welke heb jij gehad qua vintage?
Ja ik speel nogsteeds met Arc. Heb meerdere arc eindtrappen gehad en haast nooit teleurgesteld geweest in een Arc eindtrap.

Momenteel speel ik met de  Arc D70 .



**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Quote from: maz on April 11, 2018, 20:20:46
Lol Genesis

Daarom rouleer ik ook met spullen  , dan hoef ik niet in een andere hoek te gaan "zoeken". Lol. Daarom laat ze me ook met rust.

De cd12 is aangesloten en gevoelens zijn verdeelt.

De CEC Tl2x /Bryston dac is een mooier match met mijn huodige set denk ik.

Dit speelt wat "relaxer" en "Warmer". Nu heb ik al een behoorlijk warme Setup en dit maakt hem net iets "TE" Warm denk ik. Wordt een beetje saai tr veel van gooie , buizen vv , buisen Ev en nu nogeens een Relax en warm CD speler.


Ben benieuwd wat er te behalen is als er wat aandacht besteed wordt hieraan.

Vanavond maar eens Scruut bellen.
Lol you never know....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik ken de CD-12 heel goed en ik ken(de) een set die ook met de nodige buizencomponenten speelde (w.o. de Audio Research D70 vlgs mij) en dat klonk helemaal niet zoals jij het nu ervaart, de mijne overigens ook niet

Speel met buizen vv en met 4 mono's klasse A die een buizengeluid hebben

Wat je zoekt qua geluid zit daar, maar daar moet wel wat voor gedaan worden. 1ste stap zou op K.I. niveau brengen kunnen zijn, 2de stap op A.I. wat nog een stuk verder en beter is en afmaken met de Genesis dan heb je in mijn optiek het beste uit beide werelden

Ben benieuwd of je het geduld er voor kan opbrengen :D

Genesis
Carpe Diem

Peerless Monster

Quote from: maz on April 11, 2018, 23:54:16
Ja ik speel nogsteeds met Arc. Heb meerdere arc eindtrappen gehad en haast nooit teleurgesteld geweest in een Arc eindtrap.

Momenteel speel ik met de  Arc D70 .





Mocht je nog interesse hebben in een ref2 MKii pre of d90 ev dan hoor ik het wel he Maz ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mr.M

Stuur me even een pm met de prijs die je ervoor wilt. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Lazybird

Lekker bezig Maz :coffee:. Hoe klinken de Avalons tov de Vivids?
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mr.M

Quote from: Lazybird on April 13, 2018, 12:59:33
Lekker bezig Maz :coffee:. Hoe klinken de Avalons tov de Vivids?
Je bedoelt de magicos denk ik. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Lazybird

Ah je hebt Magico's staan ?
Maar vertel wat zijn de verschillen  :coffee:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mr.M

#15698
Ik ? Hard rijde???? ........ Ik was muziek aan luisteren ! .... :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Roksan

Quote from: maz on April 17, 2018, 01:15:39
Ik ? Hard rijde???? ........ Ik was muziek aan luisteren ! .... :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Het waren Porsche liefhebbers  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO