aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mr.M

#12625
Quote from: Ruud- on February 22, 2017, 08:31:22
Bij mij kun je hem zo weer kwijt(voor een goede prijs ;D)
Ik zou hem weleens willen proberen. Wat kost zoiets?

Kwa looks vond ik hem wel heel erg apart.
Quote from: Ruud- on February 22, 2017, 08:30:11
Je mag jezelf natuurlijk tekort doen ;D
Lol. Hahaha haha. 

Ik weer nou niet of het goed heb maar heb jij niet een paar jaar terug bij mij stands opgehaald thuis?

Als ik me niet vergis heb je een aannemer bedrijf toch?


Om even terug te komen op mijn HT, gister is een aannemer (klant van mij) hier geweest om alles te bekijken en offerte te geven.Want ik wil de 3de verdieping goed bruikbaar maken. Dit slaat nergens op nu met de vliezo trap.
ik raak 55 prachtig meters kwijt waar ik dagelijk heel veel van kan genieten met mijn vriendin en vrienden.

Ik heb 2 optie, trap doortrekken naar boven zoals "gewoon". Maar das de duurste optie.( zagen in de betonnen vloer) en dan  boven beide slaapkamers op de 3de verdieping vloer doortrekken over de 2 slaapkamers om zo een grote +- 55 m2 kamer te maken .
Optie 2 is : ( geniaal idee van de aannemer.)

De trap een meter verplaatsen, dan hoef ik namelijk niet meer in de beton vloer te zagen .( mijn slaapkamers hebben toch geen "beton plafond" waar in gezaagd moet worden. Sterker nog mijn slaapkamers hebben helemaal geen plafond die moet hij nog leggen. Plafond van mijn slaapkamer is "open" naar de dak , 6/7 meter hoger.  Dat scheelt me een berg geld en het wordt nogeens mooier ook.want dan komt de trap niet midden in je kamer op de derde maar meer in een hoek waardoor je meer "bruikbare" meters krijg ipv dode hoeken.

Enige wat ik dan moet opofferen is in een gedeelte van de 2de  slaapkamer op de 2de verdieping. Die wordt dan iets kleiner want de gang moet doorlopen in de 2de slaapkamer om de trap daar neer te zetten.
Ik zal zo

Omdat de slaapkamers geen plafond hebben/hoge plafond dan kan de trap met 1/4 prijs gelegd worden en zo kan ik dus meteen de vloeren ook laten leggen over beide slaapkamers. Dan heb ik boven rond 55m2 speel plezier.

Dan komt daar een POOL tafel, Bar , Club 2000 gok machine en een  HT.
Op 55 m2 moet dat toch wel haalbaar zijn?

Met de nieuwe plannen van de aannemer en idee de trap te verplaatsen bespaar ik zoveel geld dat ik alles meteen eigenlijk kan laten doen eigenlijk.

Dan heb ik geen mooie hoge plafonds meer boven de slaapkamer maar wel een vette GAME/MOVIE ROOM .

De 3de verdieping heet dan "THE MAN CAVE".

HOE VET IS DAT!

Was gister ineens heel erg blij toen ik zijn idee hoorde en hoeveel  moeite en geld ik kan bespare. Mooiste is dan alles valt nu al binnen mijn budget.

Enige wat ik hoef te doen is een paar audio spulletjes wegdoen en het geld in de "MAN CAVE" stoppen. Dan heb ik de verbouwing al gehad en kan door hobbyen boven.;)

Ik denk Dat de plannen hierbij gelegd zijn.

Alweer een onverwacht mooie wending te Huize Maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Afgezien van de keuken, slaapkamer, washok.... Ik mis de woman cave!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Leeuwarden

Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2017, 10:02:54
Afgezien van de keuken, slaapkamer, washok.... Ik mis de woman cave!

Slaapkamer!

Mr.M

Quote from: Richi on February 22, 2017, 09:56:18
Ziet er goed uit Maz!
Tnx , Richi
Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2017, 10:02:54
Afgezien van de keuken, slaapkamer, washok.... Ik mis de woman cave!
Wonen CAVE is de eerste verdieping. 40 m2 Aan woonruimte ,daarnaast heeft ze genoeg schuil plekken.  benden verdieping/keuken (30m2) en op de tweede verdieping   2 slaapkamers.

Huis heeft 4 vloers,  1.5 vloer aan ruimte is mijn "RIJK" .De rest  ( 2.5 VLOERS)is van haar. Wat heeft zij te klagen?

Zij heeft een ruim woonkamer van tig meter. 2 slaapkamers en een woonkeuken!

Ben toch niet oneerlijk?


Quote from: Leeuwarden on February 22, 2017, 10:25:47
Slaapkamer!


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Als de vrouw het huis zou intekenen, hoe ziet het er dan uit :P


Ik zit je te stangen Maz ;)
Benieuwd naar het eindplaatje!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#12631
Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2017, 10:53:00
Als de vrouw het huis zou intekenen, hoe ziet het er dan uit [emoji14]


Ik zit je te stangen Maz ;)
Benieuwd naar het eindplaatje!
Lol blue ! Vrouwtje is heel tevreden met de nieuwe woning en haar plaats daarin.

Ze heeft haar droomkeuken , geen last meer van mij in de woonkamer met muziek.
Zij kan op 3 plekken film kijken in huis,
- keuken
-woonkamer
- slaapkamer

Als ze wilt slapen heeft ze geen last meer van mij omdat ik tot laat muziek wil luisteren.

Gister avond om 22.00 uur belt een audio vriend omdat hij een kabeltje nodig had , en ik zei kom maar ophalen.

Om 23.00 was hij hier tot 01.00 en we hebben lekker beetje gebabbeld en een en ander beluisterd.

Vanochtend wist me vriendin niet eens dat er iemand over de vloer was tot laat en dat ik hard muziek speelde.

Heerlijk toch.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Ik ben vooral benieuwd hoe je de pooltafel op het derde verdiep gaat krijgen.   :tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#12633
Quote from: Jumping Jack on February 22, 2017, 11:47:19
Ik ben vooral benieuwd hoe je de pooltafel op het derde verdiep gaat krijgen.   :tounge2:
Ehhh ...... das een goeie. Chips.  Op de eerste verdieping lukt wel via de vide maar op 3hoog via een standaard trap Pooltafel naar boven!

Hebben ze geen opklapbare Pool tafels? Er moet toch wat te  verzinnen zijn hierop? Kom op , tis 2017. Men woont haast op Mars!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on February 22, 2017, 11:56:50
Ehhh ...... das een gooie. Chips.  Op de eerste lukt wel via de vide maar op 3hoog via standaard trap.

Hebben ze ook opklapbare Pool tafels? Er moet toch wat verzonnen zijn hierop? Kom op , tis 2017. Men woont haast op Mars!

Even je dak open zagen en met de hijskraan erin laten glijden ;) Eitje..... :tounge:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Thanatos

Naar boven laten takelen voordat de trap gemonteerd word ;)

Jumping Jack

Je hebt tafels met een stenen blad in drie delen, maar het blijft een serieus gewicht en grote stukken. Het gaat al snel om een paar honderd kilo, dus sowieso zou ik hem op de betonnen gewelven plaatsen en niet op het plafond dat nog moet geplaatst worden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Quote from: Thanatos on February 22, 2017, 12:30:42
Naar boven laten takelen voordat de trap gemonteerd word ;)
Dan nog moet het eerst 2 verdiepingen omhoog john.
Quote from: Jumping Jack on February 22, 2017, 12:38:23
Je hebt tafels met een stenen blad in drie delen, maar het blijft een serieus gewicht en grote stukken. Het gaat al snel om een paar honderd kilo, dus sowieso zou ik hem op de betonnen gewelven plaatsen en niet op het plafond dat nog moet geplaatst worden...
Kijk das een beter antwoord. Lol. Eerst maar eens de verbouwing doorzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

brtram

Quote from: maz on February 22, 2017, 10:48:54

Huis heeft 4 vloers,  1.5 vloer aan ruimte is mijn "RIJK" .De rest  ( 2.5 VLOERS)is van haar.


Niks samen?  ;D


blue-eyes

#12639
Quote from: brtram on February 22, 2017, 13:05:54
Niks samen?  ;D



Bed in hartvorm, met gouden poten :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Quote from: brtram on February 22, 2017, 13:05:54
Niks samen?  ;D
Jawel, de bankschuld staat 50/50 verdeelt .
Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2017, 13:08:53
Bed in hartvorm, met gouden poten [emoji14]
Waar midden in de HT?
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Mooie plannen! Alleen Maz, alsjeblieft geen "vrouwtje" ok? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Dat zeg je toch niet als admin Bas..........
Jouw waarde aan het woord hoeft niet die van een ander te zijn. Sorry voor de nu zwaar OT, maar ik kon me niet inhouden....

In Groningen zeggen we  "wief" ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#12644
Quote from: Bas Akkerman on February 22, 2017, 13:16:41
Mooie plannen! Alleen Maz, alsjeblieft geen "vrouwtje" ok? ;)
Tnx bas. We blijven doorgaan.en ehhh wat "vrouwtje" betreft, is dat niet goed? Lol
Ps, zo groot is ze niet dus dat tje is echt niet overdone! ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2017, 13:21:16
Dat zeg je toch niet als admin Bas..........
Jouw waarde aan het woord hoeft niet die van een ander te zijn. Sorry voor de nu zwaar OT, maar ik kon me niet inhouden....

In Groningen zeggen we  "wief" ;)
Is vrouwtje dan een minderwaardig woord? Ik vind het een "lief" schattig/ fragiel begrip !

Als ik zeg vrouwtje , dan is het voor mij juist wat intiemer bedoelt dan het woord vriendin;  vrouwtje = fragiel /klein en schattig !

Of heb ik nu weer een eigen vocabulaire gemaakt voor deze woord, wat totaal niet overkomt in het normaal ABN.
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

lynch1979

#12647
Quote from: maz on February 22, 2017, 13:22:24
Tnx bas. We blijven doorgaan.en ehhh wat "vrouwtje" betreft, is dat niet goed? Lol
Ps, zo groot is ze niet dus dat tje is echt niet overdone! ;)

Dat mag je tegen Joyce ook niet zeggen, dat weet je toch  ;)

lynch1979


blue-eyes

Quote from: lynch1979 on February 22, 2017, 13:44:09
Mee eens

Niet mee eens, ook hier in huis is het liefkozend bedoeld. Jouw waarde van een woord mag je niet projecteren op een andermans opvatting en gebruik van het woord.....

Je geeft een oordeel over iets dat niet aan jou is....



Maar goed, verder maar weer!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey