aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Duck Twacy

Deze meneer is ontwerper bij Sphinx geweest volgens zijn site (en wie ben ik om dat niet te geloven)

http://www.transparentsound.com/

Met een heel verhaal over de pr.18
http://www.transparentsound.com/sphinx/pj18designmanual.pdf

verder nog wat sphinx documenten http://www.transparentsound.com/Sphinxeda/sphinxeda.htm  maar geen p26

Thanatos

Quote from: maz on October 20, 2014, 23:20:15
Neer dit is mijn samengestelde set.....dat is er van overgebleven...de winnaars van de kooptocht...hajaj

Owjaaa de DAF 100 is verkocht en de da 220 mk2 is in plaats gekomen...

De Sony gaat er ook uit van de week, en er komt of een cec/of een denson of een stello loopwerk.

Ben nog niet uit... Moet ieder geval grijs zijn, of geborsteld aluminium...

Al een stap verder met streamen na mijn voorzet met Foobar ? persoonlijk zou ik daar op inzetten ipv in CD te investeren. Enfin mijn visie ken je  O0

erik s.

Quote from: Duck Twacy on October 20, 2014, 23:27:43
Deze meneer is ontwerper bij Sphinx geweest volgens zijn site (en wie ben ik om dat niet te geloven)

http://www.transparentsound.com/

Met een heel verhaal over de pr.18
http://www.transparentsound.com/sphinx/pj18designmanual.pdf
als hij voor Audio Service of Siltech werkte, kan dat.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Enige aandachtspunten voor mij zijn nu ::

Cd speler (juiste kleur)
Aparte audio groep
Evt netfilter /power station/stekkerblok
Akoestiek


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: erik s. on October 20, 2014, 23:32:27
als hij voor Audio Service of Siltech werkte, kan dat.
Inderdaad, deze sphinx is door Kharma verbeterd/vervaardigd met betere componenten voor eigen gebruik .

Vraag me niet wat er aan gedaan is maar er is aan gesleuteld door Kharma en volgens hun is het beter en betrouwbaarder nu dan de oorspronkelijke p26...

Dit is wat ik van Peter kreeg toen ik om de leeftijd vroeg....

Hey Maz

Zit in Luxemburg. Weet niet hoe oud ze zijn maar zijn kort geproduceerd dus dat is makkelijk te achterhalen. Zoals ik je zei, zijn ze recent door Kharma aangepast voordat ze verkocht waren. Zijn nu betrouwbaarder en klinken beter. Dit moet genoeg zijn voor een kenner deze aan te schaffen. Succes

Groet

Peter Bats

Dus deze zijn in ieder geval goed onderhouden, ben dus officieel de eerste particulier eigenaar van deze jongens...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Eigendom ols /kharma.. staat er achter...
Dat maakt verkoop van deze jongens stukken makkelijker.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

 :headbanging:
Quote from: Thanatos on October 20, 2014, 23:28:54
Al een stap verder met streamen na mijn voorzet met Foobar ? persoonlijk zou ik daar op inzetten ipv in CD te investeren. Enfin mijn visie ken je  O0

Vandaag voor het eerst weer met de laptop in de weer...heb net de laptop via de digitaal uit van de stellondac aan de theta gehangen en vergeleken met de stello 220 mk2 ...


De Theta blijft toch mijn voorkeur houden...de DAc van theta is echt van exceptioneel hoog kwaliteit..

Ongeacht dat het een stereo/multicanaals voorversterker is verslaat die toch heleboel stereo voorversterkers met gemak...
Als je er een kan bemachtigen ...meteen doen ,ze zijn vrij goedkoop in aanschaf als je er een kan vinden ,omdat de techniek van HT modulaties is zodanig veranderd dat deze jongens uit beeld zijn, en voor stereo gebruik is een ht  receiver uit den boze.

Maar neem het van mij aan deze reciever mooier speelt dan alle voorversterkers en geïntegreerde  versterkers welke ik heb gehoord en gehad..(volgens mijn smaak)

Ben je opzoek naar een sublieme VV od dac voor je loopwerk zoek een theta....


De stello heeft nieuw 1600 gekost aan de rekening te zien van de vorige eigenaar,,, en de theta vind ik net iets levendiger klinken dan de stello.. Het is maar wat je voorkeur is...
Wil je Grote podium ,relax onopgedwongen geluid met  veel diepte (stello)of lekker upfront en intiem met veel dynamiek en levendigheid. (Theta).

Het is echt persoonlijk,,, wat ik wel merk is dat de fase bepaling bij de dac  heel erg veel invloed heeft op je geluid..

Ik cvond de stello op de laptop heel erg rommelig in vergeleken met de theta,, eigenlijk heel slecht te nomen voor een 1600 euro dac....
Toen drukte ik de fase knop en ging weer zitten,, ineens viel alles op zijn plek, sprankel ,plaatsing, lucht om instrumenten en de stello klonk ineens als een DAc waar ik goede revieuws over had gelezen..

Zo klinkt hij ieder geval zoals je mag verwachten van een goede dac
**UNDER CONSTRUCTION**


Mr.M

Als daar een USB ingang op zat dan had ik hem all hier in huis....
Wat een prachtig ding..en dan voor een koopje..heb nog steeds de neiging om het te kopen all is het voor het uiterlijk en om mee te testen..
Bizarr een 13000 gulden dac .. Dat is gewoon omgerekend naar  wat je toen kon kopen allemaal met 13000 gulden  ,gewoon  als 13000 van nu..

Heb gister even de handleiding van de theta doorgenomen en deze VV is zeer audiofiel doordacht, er zitten bepaalde geluids instellingen ,daar heb ik nog nooit van gehoord...
Bv simpelweg een subwoofer instellen en afstellen op de theta.
Je moet maar eens even lezen..
Heel interessant voor de HTbliefhebbers.

Zie pagina 22 sub configuration en filter types.

http://www.thetadigital.com/downloads/Theta%20Digital%20Casa%20Nova%20owner%27s%20manual.pdf


**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Quote from: maz on October 20, 2014, 23:58:46
:headbanging:
Vandaag voor het eerst weer met de laptop in de weer...heb net de laptop via de digitaal uit van de stellondac aan de theta gehangen en vergeleken met de stello 220 mk2 ...


De Theta blijft toch mijn voorkeur houden...de DAc van theta is echt van exceptioneel hoog kwaliteit..

Ongeacht dat het een stereo/multicanaals voorversterker is verslaat die toch heleboel stereo voorversterkers met gemak...
Als je er een kan bemachtigen ...meteen doen ,ze zijn vrij goedkoop in aanschaf als je er een kan vinden omdat de techniek van het zodanig veranderd is dat deze jongens uit beeld zijn, en voor stereo gebruik dus niet audiofofiel om een multikanaals VV te nemen.


Maar neem het van mij aan deze jonge speelt mooier dan alle voorversterkers en geïntegreerde  versterkers welke ik heb gehoord en gehad..

Ben je opzoek naar een sublieme VV zoek een theta....


De stello heeft nieuw 1600 gekost aan de rekening te zien van de vorige eigenaar,,, en de theta vind ik net iets levendiger klinken dan de stello.. Het is maar wat je voorkeur is...
Grote podium en relax met  veel diepte of lekker upfront en intiem met veel dynamiek ..

Het is echt persoonlijk,,, wat ik wel merk is dat de fase bepaling bij de dac  heel erg veel invloed heeft op je geluid..

Ik cvond de stello op de laptop heel erg rommelig in vergeleken met de theta,, eigenlijk heel slecht te nomen voor een 1600 euro dac....
Toen drukte ik de fase knop en ging weer zitten,, ineens viel alles op zijn plek, sprankel ,plaatsing, lucht om instrumenten en de stello klonk ineens als een DAc waar ik goede revieuws over had gelezen..

Zo klinkt hij ieder geval zoals je mag verwachten van een goede dac

+1. Zo denk ik dus ook over de SSP-75. Long live the old champions.

Quote from: maz on October 21, 2014, 10:42:23
Als daar een USB ingang op zat dan had ik hem all hier in huis....

Je wil in de meeste gevallen juist geen USB on board. Die implementaties zijn vaak minder dan de losse USB/SPDIF converters.

Kopen dus, en XMOS converter aanhangen  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

LABO

Quote from: maz on October 21, 2014, 10:42:23
Als daar een USB ingang op zat dan had ik hem all hier in huis....
Maz je kunt er toch altijd een Peachtree X1 USB to SPDIF Converter tussen hangen. Het is een fantastisch ding en kost zo'n 79 $ bij amazon
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

 :popcorn:Ken het niet... De digitale tijdperk van nu is mij voorbijgegaan....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: mark235 on October 21, 2014, 10:47:20
+1. Zo denk ik dus ook over de SSP-75. Long live the old champions.

Je wil in de meeste gevallen juist geen USB on board. Die implementaties zijn vaak minder dan de losse USB/SPDIF converters.

Kopen dus, en XMOS converter aanhangen  :D
Daar ben ik niet helemaal met je eens, een goed doordacht ontwerp ,met o zonder usb  zal geen verminderen effect moeten hebben op de rest van de functies,,
Het moet een toevoeging zijn op de rest en van zelfde kwaliteit.. Je kan niet op een 2k DAc een slecht of basic USB spdif zetten, lijkt me raar..dan val je in die segment als een steen door de mand denk ik..
Of nou de xmos externe eraan hangt of intern door fabrikant zelf een USB spdif converteren ingezet wordt  , als het goed gemaakt is en mooi klinkt dan is dat prima..

Voordeel van een onboard USB spdif is dat de voeding ieder geval goed in orde is...

Dat is hetzelfde als wat er altijd gezegd wordt, een multikanaals voorversterker processor aan board is nooit goed voor je stereo weergave...
Terwijl deze theta ht processor beter klinkt dan meeste stereo versterkers die ik heb gehad...

Nou is de theta een modulair opbouw , dus je kan allemaal externe dingen zoals de xmos aan toevoegen alleen van theta zelf...vraag alleen niet wat het kost...hahah

**UNDER CONSTRUCTION**


cardas49

Quote from: maz on October 21, 2014, 11:51:58
Daar ben ik niet helemaal met je eens, een goed doordacht ontwerp ,met o zonder usb  zal geen verminderen effect moeten hebben op de rest van de functies,,
Het moet een toevoeging zijn op de rest en van zelfde kwaliteit.. Je kan niet op een 2k DAc een slecht of basic USB spdif zetten, lijkt me raar..dan val je in die segment als een steen door de mand denk ik..
Of nou de xmos externe eraan hangt of intern door fabrikant zelf een USB spdif converteren ingezet wordt  , als het goed gemaakt is en mooi klinkt dan is dat prima..

Voordeel van een onboard USB spdif is dat de voeding ieder geval goed in orde is...

Dat is hetzelfde als wat er altijd gezegd wordt, een multikanaals voorversterker processor aan board is nooit goed voor je stereo weergave...
Terwijl deze theta ht processor beter klinkt dan meeste stereo versterkers die ik heb gehad...

Nou is de theta een modulair opbouw , dus je kan allemaal externe dingen zoals de xmos aan toevoegen alleen van theta zelf...vraag alleen niet wat het kost...hahah

Jij gebruikt de USB ingang van de Stello toch? Dus dan is de implementatie daarvan van belang. Ik zeg overigens dat ze vaak minder zijn. Niet altijd. Of dat voor deze USB DAC op gaat weet ik niet (niet gehoord), maar als hij ouder is dan een jaar of 3 a 4 dan is de kans aanwezig dat hij de rest van je keten bottlenecked. De maximale prestatie van USB implementaties wordt momenteel elk jaar verder verhoogd, en ontwikkelt snel. In tegenstelling tot versterkers is het bij deze converters wel van belang om zo nieuw mogelijk te zoeken. De dure XMOS based converters van 2 / 3 jaar geleden zijn nu alweer ingehaald door veel budget XMOS modellen van 2014. Leeftijd speelt gewoon een rol. Dit staat verder helemaal los van de prestatie van het DAC gedeelte in jouw Stello, dat kan uitstekend zijn, ongeacht de leeftijd.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Lees dit draadje eens door. Een mooi vergelijk, waarin significante verschillen tussen converters naar voren komen. De ene USB ingang is de andere niet...

edit: deze poster op CA vat het hele interface verhaal op bronnen wel mooi samen:

USB, Ethernet, and Firewire are all asynchronous interfaces where the DAC clock is the "master". All three of those interfaces have the ability to be essentially "perfect" in technical terms of getting the data to the DAC chip. But, how well they are implemented will make for differences in performance. SPDIF interfaces (optical, coax, AES) are technically inferior as the embedded clock must be extracted, and then its differences with the DAC clock have to resolved. But, a really good SPDIF implementation can trump a poor USB implementation.
If you are DAC shopping, my advice would be to choose a DAC with a really good USB interface built in. Read reviews, and try and learn about the technical differences between USB implementations. There is no easy answer to this question, as the implementation of any interface can make a difference with its performance.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Ik snap nu wat je bedoelt...

De digitale tijdperk verandert en verbeterd inderdaad aanzienlijk laatste jaren...zo ook de dacs en converters en USB poorten,, van 1.1 tot 2.2...vraag me niet wat dat betekend maar heb begrepen dat er verschillende USB ingang snelheden zij,(data snelheid overdracht snelheid)ofzo..

Ik begrijp waar je naartoe gaat en je kan best gelijk hebben ,gezien de vooruitgangen die de digitale tijdperken maken..

Ik ga eens nadenken , misschien doe ik toch de stello 220 mk2 weg en koop ik de theta met zoenn kerstmis (x-mas,mos)converteren..,

Wat kost zoiets??
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

cardas49

Quote from: maz on October 21, 2014, 13:18:45
Ik snap nu wat je bedoelt...

De digitale tijdperk verandert en verbeterd inderdaad aanzienlijk laatste jaren...zo ook de dacs en converters en USB poorten,, van 1.1 tot 2.2...vraag me niet wat dat betekend maar heb begrepen dat er verschillende USB ingang snelheden zij,(data snelheid overdracht snelheid)ofzo..

Ik begrijp waar je naartoe gaat en je kan best gelijk hebben ,gezien de vooruitgangen die de digitale tijdperken maken..

Ik ga eens nadenken , misschien doe ik toch de stello 220 mk2 weg en koop ik de theta met zoenn kerstmis converteren..,

Wat kost zoiets??

Ik zou de Stello nog even houden, en de USB input daarvan vergelijken met een paar recente standalone converters van onder de €500. Dan weet je of er prestatieverschil is met de Stello USB implementatie en of een standalone converter voor jou interessant is of niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Kan ook...

Its a never ending story ,,ehhh bedoel hobby... :pompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: mark235 on October 21, 2014, 13:45:47
Ik zou de Stello nog even houden, en de USB input daarvan vergelijken met een paar recente standalone converters van onder de €500. Dan weet je of er prestatieverschil is met de Stello USB implementatie en of een standalone converter voor jou interessant is of niet.

Ik moet je eerlijk zeggen, ben zeer tevreden met de stello...

Zowel de analoog uitgang en de digitaale uitgang van de stello zijn tegelink aangesaloten op de theta VV a , dus kan met een knop overschakelen van kanaal en dac.
En moet zeggen dit bevalt me heel goed...kan mijn muziek een beetje afstemmen op de stemming waarin in zit ,hahaha

Ze klinken allebei heel mooi,  de USB via de stello klinkt echt super, en digitaal van stello naar theta dac klinkt ook fenomenaal,,, beide iets ander maar zeer zeker mooi, de eens heeft meer rust en de ander meer punch en grootheid....

Ik heb gemerkt dat ik niet de neiging heb om steeds heen en weer te switchen omdat ik een voorkeur heb...
Ik zet het op een ingang en dat blijft de hele avond , en volgende dag zet ik het weer op een andere ingang en dac en het klinkt ook heel erg mooi maar dan anders,,,
Voor een persoon als ik ideaal, hoef niet steeds te switchen van apparatuur ..hahaha...
Kan ieder week naar een ander setting luisteren....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

@cyreg
Zo staat het momenteel...
Onder de technodek staat enkel een massief  kharma schijf.
Op de plateau staat de mat en die kleine ronde zachte dingetje... :tounge2:
**UNDER CONSTRUCTION**

Cyreg

Maz, die vilten mat samen met clamp zal zorgen voor 'n behoorlijk wat warmer, matter geluid en minder definieerbare klank.
Zou eea 'ns uitproberen zonder vilten mat; het kunststof(vinylachtig) plateau is gemaakt om zonder mat, maar wel met clamp te gebruiken  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Het verschil in naalddruk zal erg minimaal zijn en ik verwacht niet dat iemand dat verschil gaat horen.
Wat m.i. wel een probleem kan zijn (afhankelijk van het element) is de stand van de naald in de groef. Deze zal meer achterover gaan staan.

Groeten...