Advies gevraagd TV, receiver en speakersetje

Started by Valanya, September 14, 2014, 03:03:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valanya

Hallo iedereen,

Recent heb ik de sleutels mogen ontvangen van mijn appartement, na heel wat klussen kan ik nu eindelijk shoppen voor een TV, receiver en speakersetje. Ik ben redelijk nieuw in het HT wereldje, bij mijn ouderlijk huis had ik een Sony 40 inch LED tv, een Xbox en als speakersetje de Logitech Z5500.

Graag zou ik advies van jullie ontvangen over het onderstaande setje die ik van plan ben om aan te schaffen.

TV: Sony KD-55X8505B

(Ik heb gekozen voor deze TV omdat het een mooie 4K TV is.)

Receiver: Denon AVR-X4000

Speakers: Bose Acoustimass 10

(Mijn ouders hebben een Bose Lifestyle en ik vond het geweldig klinken, vandaar de keus voor Bose)

Is dit een goede keuze? Indien jullie andere dingen voorstellen dit zijn mijn eisen:

TV: 55 inch minimaal, 4K, budget 2500 euro
Speakers: Ik heb de bekabeling al in de muren gefreest dus ze moeten net zoals de Bose opgehangen kunnen worden. Tevens moeten ze niet al te groot zijn. Budget 1500 euro
Receiver: 4K throughput

Rudy1968

Hallo Valanya, welkom op het forum.

Je hebt een serieus budget gereserveerd voor de verschillende componenten.
Ik zou zeggen, neem vooral de tijd om te luisteren wat er allemaal te koop is.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren/smaak/prioriteiten, die van mij hoeven niet bij jou te passen.

Om jouw vraag te beantwoorden:
wat speakers betreft zou ik niet voor Bose kiezen, omdat voor dat budget ik andere speakers kan vinden, die meer bij mij passen.
Sleutelwoord: muzikaliteit. Op gebied van lifestyle, compactheid zullen die met zekerheid slechter scoren (want dat is immers het sterke punt van Bose).

Mijn persoonlijke ervaring is, dat ik veel plezier aan de zoektocht heb beleefd, en daarna veel plezier met de set, die ik lange tijd ongewijzigd hield omdat ik zo'n passende keuze had gemaakt.