Advies gevraagd TV, receiver en speakersetje

Started by Valanya, September 14, 2014, 03:03:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valanya

Hallo iedereen,

Recent heb ik de sleutels mogen ontvangen van mijn appartement, na heel wat klussen kan ik nu eindelijk shoppen voor een TV, receiver en speakersetje. Ik ben redelijk nieuw in het HT wereldje, bij mijn ouderlijk huis had ik een Sony 40 inch LED tv, een Xbox en als speakersetje de Logitech Z5500.

Graag zou ik advies van jullie ontvangen over het onderstaande setje die ik van plan ben om aan te schaffen.

TV: Sony KD-55X8505B

(Ik heb gekozen voor deze TV omdat het een mooie 4K TV is.)

Receiver: Denon AVR-X4000

Speakers: Bose Acoustimass 10

(Mijn ouders hebben een Bose Lifestyle en ik vond het geweldig klinken, vandaar de keus voor Bose)

Is dit een goede keuze? Indien jullie andere dingen voorstellen dit zijn mijn eisen:

TV: 55 inch minimaal, 4K, budget 2500 euro
Speakers: Ik heb de bekabeling al in de muren gefreest dus ze moeten net zoals de Bose opgehangen kunnen worden. Tevens moeten ze niet al te groot zijn. Budget 1500 euro
Receiver: 4K throughput

Rudy1968

Hallo Valanya, welkom op het forum.

Je hebt een serieus budget gereserveerd voor de verschillende componenten.
Ik zou zeggen, neem vooral de tijd om te luisteren wat er allemaal te koop is.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren/smaak/prioriteiten, die van mij hoeven niet bij jou te passen.

Om jouw vraag te beantwoorden:
wat speakers betreft zou ik niet voor Bose kiezen, omdat voor dat budget ik andere speakers kan vinden, die meer bij mij passen.
Sleutelwoord: muzikaliteit. Op gebied van lifestyle, compactheid zullen die met zekerheid slechter scoren (want dat is immers het sterke punt van Bose).

Mijn persoonlijke ervaring is, dat ik veel plezier aan de zoektocht heb beleefd, en daarna veel plezier met de set, die ik lange tijd ongewijzigd hield omdat ik zo'n passende keuze had gemaakt.
Succes met jouw keuze en veel plezier!

MLCinema

Ik heb persoonlijk ook vrij weinig met Bose. Gelet op je wensen zou ik gaan luisteren naar de Dali Fazon lijn. Hier zou ik dan een sub bij zoeken van een subwoofer merk. Denk aan svs, bk. Als alternatief voor de Bose set. Qua versterking een receiver die aansluit bij wat jij zoekt qua geluid en mogelijkheden. De meeste nieuwe receivers doen gewoon wat jij wilt met 4k content. Persoonlijk zou ik kijken of zowel de tv als de receiver beschikt over hdmi 2.0. Dat zou future proof moeten zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valanya

Bedankt voor jullie reacties, tot nu toe keek ik alleen door een roze "Bose" bril omdat mijn ouders alleen maar Bose luidsprekers hebben gehad.
Ik heb een andere speakersetje in mijn gedachten, de KEF KHT3000 serie in het wit, ze passen qua vormgeving perfect bij mijn interieur.
Wat zijn jullie ervaringen met dit setje? Ik zie dat dit setje al een flink aantal jaren meegaat, is dit setje een beetje future proof?

frank2

Mijn buurman heb ik pas geleden meegenomen naar een audiozaak en hij was toen hij ze hoorde helemaal weg van de usher 520. Hij heeft ze ook gekocht, tesamen met een yamaha versterker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Quote from: Valanya on September 20, 2014, 04:37:31
Bedankt voor jullie reacties, tot nu toe keek ik alleen door een roze "Bose" bril omdat mijn ouders alleen maar Bose luidsprekers hebben gehad.
Ik heb een andere speakersetje in mijn gedachten, de KEF KHT3000 serie in het wit, ze passen qua vormgeving perfect bij mijn interieur.
Wat zijn jullie ervaringen met dit setje? Ik zie dat dit setje al een flink aantal jaren meegaat, is dit setje een beetje future proof?
r
Hoi, welkom op het forum.

Als eerste...Een echte audiofiel gruwelt van Bose! Hele dure, slechte troep! Maar ja, een hoop mensen horen niets anders en dan lijkt dat heel mooi. Het kan wel hard.


Die KEF eitjes zijn op zich heel mooi voor hun prijs. Heb ik ook bij vrienden veinstalleerd gehad icm een Denon receiver en klonk best goed met film. Zelf vind ik de monitoraudio radius en apexreeksen top voor het geld. Ook icm Denon. Uiteindelijk moet je zelf dmv luisteren de knoop doorhakken. Succes! Maar echt geen Bose nemen!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

aklasse

Ik vindt de boston A250 geweldig klinken en voor een mooie prijs te koop.

Sjaudio

Kijk ook eens bij Teufel, mooie spullen voor relatief weinig geld. In ieder geval een prima prijs-kwaliteit verhouding.