Aansluiten B&W HTM 7

Started by jvd1971, October 13, 2014, 12:55:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvd1971

Ben net klaar om voor mij zoon een bioscoopje te maken. Mij Denon AVC-1 van de zolder afgehaald, B&W 685 surround, Center HTM 7 , sub ASW 608. Op de achterkant van de B&W is de mogelijkheid om deze aan te sluiten met HF en LF. Wat is de beste manier. Bij aankoop van de HTM 7 (2e hands)  werden mij 4 kabels erbij gedaan om deze te bi-wire aan de versterker. Heeft dat nut of voldoet een enkele kabel. En die plaatsje moeten deze ook worden aangesloten

Jumping Jack

Als je niet gaat biwiren moet je idd de plaatjes aansluiten anders ga je geen hoog hebben. Bi-wiren moet je mss eens testen, maar verwacht daar geen wonderen van. Beste wat je imo kan doen: de kabel ver genoeg strippen zodat hij zowel in de LF als HF aansluiting gaat, dan heb je die plaatjes (vaak messing, geen goede geleider) niet nodig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvd1971

Heb nog een stuk speaker kabel over. Die andere heb ik tussen de schroef klemmen gedaan. Als ik ga bi-wire moet ik dan die andere kabel met connectoren verbinden? Omdat ik maar 1 schroef mogelijkheid heb

Denk je dat het veel uitmaakt als ik ga bi-wire?

Gemineye

Als het past kun je ze er gewoon bij in drukken. Als beide kabels er in schroeven niet past, kun je ook gewoon de plaatjes er tussen zetten, of zoals hierboven al werd voorgesteld; de kabels lang genoeg afstrippen zodat hij contact kan maken met beide verbindingen.
:)

Jumping Jack

Quote from: jvd1971 on October 13, 2014, 13:55:52
Heb nog een stuk speaker kabel over. Die andere heb ik tussen de schroef klemmen gedaan. Als ik ga bi-wire moet ik dan die andere kabel met connectoren verbinden? Omdat ik maar 1 schroef mogelijkheid heb

Denk je dat het veel uitmaakt als ik ga bi-wire?

Ik begrijp het niet helemaal. Onderstaand schema toont hoe je de kabels bi-wire aansluit:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvd1971

Nee, ik bedoel aan de achterkant van mij Denon versterker!.

Gemineye

Quote from: jvd1971 on October 16, 2014, 13:35:15
Nee, ik bedoel aan de achterkant van mij Denon versterker!.

Bij de denon versterker doe je dus een dubbele ader in 1 schroef. In de - doe je de twee kabels die naar de HF- en LF- van de B&W gaan. en in de + doe je de twee kabels die naar de HF+ en LF+ van de B&W gaan.
:)