Ervaringen hogere segment Subwooferkabels

Started by blackmolley, September 17, 2014, 13:52:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackmolley

Momenteel heb ik de subwoofer nog steeds verbonden met de receiver middels een RCA kabel die ik vroeger gebruikte in de auto voor de woofer. Tijd dus voor een meer dedicated kabeltje.

De markt wordt overspoeld door ik weet niet hoeveel kabels en in de loop der tijd heb ik aardig het kaf van het koren kunnen scheiden (althans, dat denk ik ...). Hogere segment kabels zijn overgebleven en ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met onderstaande merken/types die ik nu in het vizier heb. Vermelde prijzen zijn op basis van 5 of 6 meter.

+ QED Signature (gbp 150 = eur 200) / http://www.futureshop.co.uk/qed-signature-subwoofer-cable-6m-p-2112.html#.VBljuZR_tlx
+ ViaBlue NF-B6 (eur 84) / http://www.viablue.de/com/nfb6_subwoofer_rca_cable.shtml
+ Audioquest Boxer (eur 219)  / http://artsexcellence.com/audioquest-boxer.html
+ Audioquest Sub-1 (eur 194) / http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audioquest-sub-1-subwooferkabel-vanaf-2_0-meter--per-stuk&action=article&group_id=10000085&aid=30424&lang=nl
+ Audioquest Sub-X (eur 109) / http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audioquest-sub-x-subwooferkabel-vanaf-2_0-meter--per-stuk&action=article&group_id=10000085&aid=5912&lang=nl
+ Oehlbach NF-214 (eur 105) / http://www.eshop.nl/winkel/Subwooferkabel/Oehlbach_NF_214_Sub_5,0_m._bordeaux.html?utm_source=Google&utm_medium=cpc
+ Oehlbach XXL Extreme (eur 299) / http://www.oehlbach.com/de/home-cinema/subwoofer/xxl%C2%AE-sub-xtreme

Wellicht ben ik nog iets vergeten ?
gr Rene

Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

Ejorne

Wellicht de kabels van RU Connected.
Maar ik weet niet zeker of er daar inmiddels ook al langere kabels te koop zijn...

blackmolley

Ik kan zo gauw geen subwooferkabel van RU vinden maar gezien de rest vh assortiment (voor het gemak er even vanuit gaande dat de prijsstelling van hun overige kabels niet veel hoger ligt als de gemiddelde Media Markt kabel), tel ik deze maar even niet mee.
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

Harrr

Kabel lenen een optie? Oren (en emotie) laten beslissen?

Verschillen in kabels is een onderwerp die altijd vele verschillende meningen losmaken.
Helemaal als iemand begint over inspelen, dan haak ik direct af.... Ik zeg: Duurder = niet beter. Maar wie ben ik.

Groet,


Ejorne

Quote from: blackmolley on September 17, 2014, 14:23:51
Ik kan zo gauw geen subwooferkabel van RU vinden maar gezien de rest vh assortiment (voor het gemak er even vanuit gaande dat de prijsstelling van hun overige kabels niet veel hoger ligt als de gemiddelde Media Markt kabel), tel ik deze maar even niet mee.

Je wilt graag (te) veel betalen?  :P :hehe:

blackmolley

Nee dat zeker niet maar over het algemeen denk ik wel dat je kan stellen dat er meer zorg is besteed aan een kabel van eur 100-200 als 1 van eur 11,95. Zo simpel is dat.
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

Ejorne

#6
Quote from: blackmolley on September 17, 2014, 14:46:42
Nee dat zeker niet maar over het algemeen denk ik wel dat je kan stellen dat er meer zorg is besteed aan een kabel van eur 100-200 als 1 van eur 11,95. Zo simpel is dat.

Het is inderdaad een simpele manier van denken...  ;)

Zoek maar eens op ervaringen en reviews en check het uiterlijk van de kabels.
De prijs is laag, dat wel...

fokke-gerrit

Quote from: blackmolley on September 17, 2014, 14:46:42
Nee dat zeker niet maar over het algemeen denk ik wel dat je kan stellen dat er meer zorg is besteed aan een kabel van eur 100-200 als 1 van eur 11,95. Zo simpel is dat.

Ga niet teveel richten op de prijs dat zegt niks over de kabel
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Staaled

#8
Wil je echt een prima kabel voor je geld : *Link naar niet-sponsor verwijderd * en dan de BS 2.
Ik heb eea van bovenstaande gehad. Meeste is rommel, ondanks de prijs.
De Funks gebruik ik al jaren en werken voorbeeldig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Overigens brengt een goede opstelling en afregeling pakken meer dan een betere kabel. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

... ik denk dat je zeker in het geval van een subwoofer echt nihil verschil gaat horen 8). Niet teveel geld aan spenderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roeland

#11
De simpelste kabels zijn de beste; Canare en Belden

Taversoe connectors zijn simpel en top

Er zijn forumsponsors die dit leveren, anders bestellen via de UK shop van;

*Link naar niet-sponsor verwijderd*

krijg je geen spijt van  ;D

mijkie

Quote from: Xander32 on September 17, 2014, 20:36:57
... ik denk dat je zeker in het geval van een subwoofer echt nihil verschil gaat horen 8). Niet teveel geld aan spenderen.

+1

goed is goed ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tiptop

Quote from: mijkie on September 17, 2014, 20:52:56
+1

goed is goed ....
Zeker niet mee eens. In de tijd dat ik subs hier had heb ik veel geëxperimenteerd met kabels en er waren grote verschillen. Niet gezegd hebbende dat de duurste ook de beste was.  ;) Maar de goedkoopste ook zeker niet! En weer situatie en apparatuurafhankelijk wat natuurlijk het mooist is bij de TS.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roeland

Quote from: tiptop on September 17, 2014, 21:06:01
Zeker niet mee eens. In de tijd dat ik subs hier had heb ik veel geëxperimenteerd met kabels en er waren grote verschillen. Niet gezegd hebbende dat de duurste ook de beste was.  ;) Maar de goedkoopste ook zeker niet! En weer situatie en apparatuurafhankelijk wat natuurlijk het mooist is bij de TS.

Stuur hem maar het bos in.  :clapping:
Geef dan concrete voorbeelden. Merk/type
Met neutrale kabels (zo ver dat mogelijk is) kun je de sub het beste afstellen.

JANJWJMC

#15
Quote from: Roeland on September 17, 2014, 20:46:00
De simpelste kabels zijn de beste; Canare en Belden

Taversoe connectors zijn simpel en top

Er zijn forumsponsors die dit leveren, anders bestellen via de UK shop van;

*Link naar niet-sponsor verwijderd*

krijg je geen spijt van  ;D

Hier heb ik geen ervaring met verschillende subwoofer kabels maar wel met de bleujeans kabel.
Deze laat zeker de laagste regionen goed horen.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

mijkie

Quote from: tiptop on September 17, 2014, 21:06:01
Zeker niet mee eens. In de tijd dat ik subs hier had heb ik veel geëxperimenteerd met kabels en er waren grote verschillen. Niet gezegd hebbende dat de duurste ook de beste was.  ;) Maar de goedkoopste ook zeker niet! En weer situatie en apparatuurafhankelijk wat natuurlijk het mooist is bij de TS.

ieder zijn mening, ik heb nog geen groot verschil gehoord bij mijn subs, tussen bron en versterker/eindversterker wel !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tiptop

Quote from: mijkie on September 17, 2014, 22:49:55
ieder zijn mening, ik heb nog geen groot verschil gehoord bij mijn subs, tussen bron en versterker/eindversterker wel !!
Dat kan.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.