Audio set van MauZ update Marantz PM 7005 op proef

Started by MauZ, September 6, 2014, 15:54:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MauZ

Hi,

Na een lange tijd te hebben rond gehangen op dit forum (bijna 2 jaar.. :omg:) neem ik nu waar even de tijd om mezelf maar eens fatsoenlijk voor te stellen... ::)

Ik ben Maurice aka MauZ. Word over een kleine 3 weken alweer 42.. :clapping: en dagelijks hou ik me bezig met verkeerssystemen. Heb al diverse hobbies gehad en daarbij veel aan sport gedaan.

Met een leeftijd van 5 jaar tot een jaar of 17 heb ik gehonkbald en niet onverdienstelijk.
- Diverse malen kampioen in competitie verband.
- Diverse toernooi overwinningen.
- 3x landskampioen in 3 verschillende leeftijdscategorieën.
- Voorselectie gehaald Nederlands Kadetten team ( Selectie van de beste 15/16 jarigen van Nederland, maar op een haar na het niet gehaald tot de definitieve selectie.)
- In Italië,België, Duitsland en Canada gehonkbald. (Trainingsstage/Toernooien)

Daarna heb ik een tijd aan Thai Boksen gedaan en ook geruime tijd in de sportschool bezig geweest. Tijdens diezelfde periode kreeg ik een voorliefde voor het karperen. Voor mij het serieuzere werk na als kind vaak al te hebben gevist.

Langzaam gaande richting het volwassenschap (aghum ;D) kreeg ik zoals de meeste mannen onder ons interesse in auto's. Met name sportief getinte voertuigen wat later resulteerde een lange periode bezig te zijn geweest in de tuning.
Sinds het behalen van mijn rijbewijs heb ik al het één en ander gehad. Het onderstaande geeft een lichte voorkeur voor Japanse auto's weer.. :sarcasm:

- Eerste auto was de oer Prelude van Honda uit 1981 in zilver-metallic.
- Golf GTI I uit 1981 (wit)
- Honda Prelude 2nd generation uit 1987 (wit)
- Peugeot 106 1.3 Rallye uit 1995 (zwart)
- Peugeot 306 GTI-6 uit 1997 (goud-metallic)
- Honda CRX VTi del Sol uit 1994 (zwart)
- Honda Accord Type R aka ATR Limited Edition no: 33/50 in Championship white
- Honda Civic VTi ' Turbo' 300 PK.. ;D uit 1991 (zwart)
- Volvo C70 2.4 T5 uit 1999 (zwart)
- Heden een Rover 400 sedan ( Halve Honda.. :P) uit 2000 ( Blauw-metallic) als familie car en voor het werk een VW Transporter.

Zo en nu richting het audio gedeelte.... :headbanging:

Ik ben begonnen met een Sony 5.1 setje dat waarschijnlijk nu gerecycled is... :-P
Na mn scheiding ben ik voor een Harman Kardon 5.1 ( AVR 335 met DVD 22) gegaan met een 5.1 speakerset van KEF. Type KHT.2005.3. Die set was bekabeld met Monster Cable. ( Ik wist toen nog niet beter.. :-P)
Aangezien ik naar Blu ray wilde overstappen heb ik mn HK set verkocht aan een collega en heb ik kortstondig een Yamaha 7.1 ( RVX-567) aangeschaft.
Vervolgens wilde ik meer dynamiek in de kamer ( woonkamer was 45m2 incl. keuken), dus heb ik een frontspeaker set van Jamo ( 608) aangeschaft. Vlak daarna heb ik de achterspeakers ook vervangen voor een setje van Jamo ( 606 ) want om 1 of andere reden was ik niet helemaal tevreden en heb de KEF set waarvan ik alleen nog de center gebruikte, met de Yamaha HT reciever verkocht aan vrienden van mij en ben bij Marantz terecht gekomen. Mijn ouders hebben het vroeguh ook gehad en vooral de versterker heeft het heeeeelll lang volgehouden en de recensies zijn nog steeds top en het huidige design spreekt voor zichzelf vind ik... :wink: Zeker in deze prijsklasse waar ik in zocht.
Ik ben voor de SR5004 gegaan en die heb ik nog steeds. Toekomst plannen heb ik zeker,.die is te lezen ter afsluiting van deze voorstel topic.

Set up destijds in mijn vorige woning.

TV: Samsung Plasma 50'
Blu ray: Samsung BD D5300
AV Reciever: Marantz SR 5004 SG
Speakerset: Front: Jamo s608 Back: Jamo s606 Center: Kenwood.. :-o

Bekabeling: Monster Cable
Externe harde schijf voor de muziek: Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design

http://i456.photobucket.com/albums/qq290/maus_atr33/IMG-20120203-00023-1.jpg

http://i456.photobucket.com/albums/qq290/maus_atr33/IMG-20120203-00024.jpg

Set up na de nodige veranderingen in de afgelopen jaren inclusief verhuizing.

De Jamo's hebben een tijdje geleden het veld geruimd. Daar zijn voor in de plaats gekomen de Taga's F100 Platinum Harmony V2 met daarbij horende centerspeaker. In meerdere lagen pianolak in de kleur wit.
Surrounds van hetzelfde merk staan nu nog op de wenslijst. :-D Ik doe nu nog met ooit aangeschafte Yamaha's voor de nodige effecten bij films.
Fronts zijn ook ontkoppelt door middel van granieten tegels en zijn ook Bi-amped/Bi-wired aangesloten met Nakamichi bananenpluggen.( Ja ik weet dat ze officieel geen bananenpluggen maken maar vind ze mooi en ze doen hun werk  :wink: )
Ook een DAC van Taga aangeschaft waar mijn laptop of mobiel regelmatig aan hangt i.v.m. Spotify.
Interlink van JKE Hifi verbind de Taga DAC met de SR.
Center staat op een beugel van B-TECH.
Akoestiek is ook wat verbeterd door één en ander op de muur te knallen.













Kleine upgrade van afgelopen week! Mijn fronts zijn nu voorzien van andere luidspreker kabel. Namelijk JIB HF-004 2 x 2.5m.
Ben teruggegaan naar single wire...
Ik zou ook een PM aanschaffen deze week en een JIB interlink maar dat is even on hold door omstandigheden.  >:( >:( >:(

Voorlopige wish/to do list;

PM 7003 of 4 ( Om een stap voorwaarts te maken mbt het stereogedeelte)
CD 5 of 6000 serie ( Omdat een dedicated cd speler een betere weergave in stereo geeft tov de UD5007 die ik alleen voor BD/DVD en misschien SACD zal gaan gebruiken.)
Benodige bekabeling voor het bovenstaande.
Tweaken van de akoestiek.

Verder,.. wie weet wat er nog gaat veranderen... Wat ik hier gelezen heb en op andere fora is datje altijd bezig blijft.. ::)

Een paar foto's van de laatste upgrade en het einde van mijn beknopte voorstel topic.! ;D ;D







Greets,

MauZ







*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

erik s.

Ziet er strak uit.
Een vloerkleed tussen fronts en luisterplaats doet verwacht ik wonderen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MauZ

Quote from: erik s. on September  6, 2014, 16:38:47
Ziet er strak uit.
Een vloerkleed tussen fronts en luisterplaats doet verwacht ik wonderen.

Thx man.. :bigsmile:

Hahahaha! Die had ik wel verwacht. Ik zit met een gigantische WAF issue mbt het kleed.. :(  Allergie issues (stof enzo ) van 2 van d'r kids.
Dus moet ik anders denken... ;D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

fluissie

Mooie verzameling zo bijelkaar :thumbs-up:

Niks mis mee!

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Mr.M

Mooie setup mauz..

Een tip verbrand die lelijke nergens naar klinkende klo...e monster kabel en koop en belden kabel van 5 euries de meter en je weet niet wat je meemaakt.
Ik heb die monsters ook gehad, gekocht bij bcc voor 8 euries de meter.
Ik had toen een ht met een centerspeaker van b&w cdm1nt..

S avonds bij laag volume hoorde ik de center speaker beetje onduidelijk en moest de volume steeds iets hoger zetten.
Toen heb ik de kabels vervangen van center en wat een verachil was het.
Bij zelfde laage niveau was ineens alles perfdect hoorbaar en glashelder hoorbaar ...ik had toen 21 meter van die  monster kabel en heb alles vervangen met een tasker kabel, beetje zelfde als belden.

Ik zou zeggen test het uit alleen met je center en kijk of veraschil maakt.

Verschil dat het bij mij maakte met center en fronts was gigantisch.. Vraag me niet hoe het kwam maar is echt zo...

Als dat tenminste de 4mm time correct kabel is van monster...

Als je in de buurt van rotterdam woont kan ik je de mijne teleen geven kan je even proberen. Misschien maakt het voor jouw netzoveel uit als voor mij deed...

Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

MauZ

Thanx Maz.. ;D

Nou ik merk zo wie een groot verschil met m'n nieuwe kabels op de fronts. Dus zal en wil de rest in de nabije toekomst rest ook vernieuwen. Alleen heb ik een lichte voorkeur om de speaker kabel bij 1 merk te houden. JIB heeft namelijk ook normale speakerkabel dat per meter word verkocht. Alleen heb ik de prijzen nog niet gevonden. Voor de rears moet ik namelijk best serieuze afstanden afleggen. Boven de 10 meter.
Jou voorstel ben ik al nader aan het onderzoeken.. ::) en de prijzen zijn gunstig. Dus wie weet spreek ik een keer met je af aangezien ik in de buurt van Zoetermeer woon.. ;)

Greets,.

Mauz
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

MauZ

#7
Zo mensen..
Hier en daar hebben er wijzigingen plaats gevonden...  :yes:

UD5007 verkocht en de CD5005  aangeschaft..
TAGA S40  als rears aangeschaft en die staan nu op stands van Norstone.
Voor het signaal van de cd naar de receiver fungeert de JIB HC 011 als interlink.
Ook heb ik een Squeezebox Touch op de kop kunnen tikken..
Voor de SBT moet ik nog een fatsoenlijk kabeltje scoren... 😄
Voor film had ik nog een blu ray speler van Samsung,  al is het wel een stapje terug...  Met de tijd zal er een goede blu ray speler terug komen.

Voorlopig ben ik er tevreden..  :yes:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

CZ79

Mooie set heb je staan!

Die closeups van de Taga's hebben wel wat weg van Monitor Audio luidsprekers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

#9
mooi setje !! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

fluissie

gefeliciteerd met de updates mauz!, nice :thumbs-up:

MauZ

Quote from: cz79 on October 28, 2014, 19:50:20
Mooie set heb je staan!

Die closeups van de Taga's hebben wel wat weg van Monitor Audio luidsprekers

Thanks man...  :bigsmile:
Ik vind dat ze met name de fronts op de BOW A3 van Mistral lijken...  ;)

Quote from: felix01 on October 28, 2014, 20:31:21
mooi setjes!! :clapping:


Thanks Felix01... ;D


Quote from: fluissie on October 28, 2014, 20:34:39
gefeliciteerd met de updates mauz!, nice :thumbs-up:

Thanks fluissie.. ;D
Ik doe mijn best... :headbanging:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

WickedGame

Mooie luidsprekers die Taga. Ken dat hele merk niet eens, dus ga maar eens opzoeken  ;D *zo leer je nog eens wat*  :laugh:

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MauZ

Quote from: WickedGame on October 29, 2014, 09:43:20
Mooie luidsprekers die Taga. Ken dat hele merk niet eens, dus ga maar eens opzoeken  ;D *zo leer je nog eens wat*  :laugh:
Thanks man..  Haha ik ook niet sinds vorig jaar... 😄
Quote from: chansig on October 29, 2014, 09:46:49
Mooie set hoor....

Gr Hans
Thanks Hans.. [emoji6]
Dat vind ik nou ook.. 😄 😄 [emoji6]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

patsijb


Dolby

Mooi, strak plaatje. Als het zo klinkt als het eruitziet..... :clapping:

Mvrgr, Peter

Alex Groningen

Nette set. En zoals hier boven mij ook al is geschreven, kende het hele merk van de luidsprekers ook niet.
Vanavond bij thuiskomst maar eens wat meer gaan opzoeken van dit merk op het net.

MauZ

Quote from: Alex Groningen on October 29, 2014, 16:30:26
Nette set. En zoals hier boven mij ook al is geschreven, kende het hele merk van de luidsprekers ook niet.
Vanavond bij thuiskomst maar eens wat meer gaan opzoeken van dit merk op het net.


Thanks Alex..
Ik zou zeggen.. Do your thang.. :headbanging:
De Special Edition vind ik er heel mooi uitzien...  :inlove: Ik heb ze nog niet kunnen beluisteren. Wie weet in de toekomst.. :blush:

Quote from: Dolby on October 29, 2014, 15:19:24
Mooi, strak plaatje. Als het zo klinkt als het eruitziet..... :clapping:

Mvrgr, Peter

Thanks Peter.. ;)
Voor mij althans wel.. :headbanging:

Quote from: patsijb on October 29, 2014, 12:31:29
mooi totaalplaatje

Thanks Patsijb.. ;D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Xander32

Mooie up-/sidegrades. Kan mij goed voorstellen dat je (voorlopig) tevreden bent. Geniet ervan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MauZ

#20
Thanks Xander... [emoji4] Met name de SBT is een aanwinst. Nu kan de tv uitblijven bij het luisteren van Tunein Radio..
Voorlopig is het idd genieten al zijn er nog steeds verbeteringen her en der te halen.  Stukkie voor stukkie komen we er wel.. [emoji6]

Greetz,

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Xander32

Verbeteringen zoals .....  ?

Quote from: MauZ on October 30, 2014, 07:31:10
Thanks Xander... [emoji4] Met name de SBT is een aanwinst. Nu kan de tv uitblijven bij het luisteren van Tunein Radio..
Voorlopig is het idd genieten al zijn er nog steeds verbeteringen her en der te halen.  Stukkie voor stukkie komen we er wel.. [emoji6]

Greetz,

MauZ
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MauZ

Akoestische verbeteringen.  Soms last van resonantie.
Wil het stereo gedeelte nog verbeteren door aanschaf van een PM met ht pass through. Want bij films ben ik over het algemeen tevreden...
Maar begrijp me niet verkeerd.  De wijzingen sinds de aanschaf van de TAGA's en alles daarna hebben mij veel gebracht. Maar het is nog niet 'perfect' als ik dat woord mag gebruiken.. 😄
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Xander32

Perfectie, in de zin van dat het niet beter kan gaat je veel geld kosten ;).
Want er is altijd meer en beter in dit wereldje.


Quote from: MauZ on October 30, 2014, 07:45:31
Akoestische verbeteringen.  Soms last van resonantie.
Wil het stereo gedeelte nog verbeteren door aanschaf van een PM met ht pass through. Want bij films ben ik over het algemeen tevreden...
Maar begrijp me niet verkeerd.  De wijzingen sinds de aanschaf van de TAGA's en alles daarna hebben mij veel gebracht. Maar het is nog niet 'perfect' als ik dat woord mag gebruiken.. 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MauZ

Ja inderdaad en tijd... Maar dat maakt me niet uit.  Ondertussen geniet ik er heus wel van.. [emoji6]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*