Depeche Mode remasters

Started by Staaled, August 20, 2014, 17:56:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Ik heb momenteel Singles 81-85 spelen, maar daar staan een aantal nummers op die zeer matig klinken.
Dun en blikkerig zijn bijv People are people  en Master and Servant.
Mijn vraag is zijn de remasters van o.a. deze tracks de aanschaf waard?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

#1
Dan zou ik eerder voor de originele albums kiezen of voor de SACD. De door jou genoemde nummers zijn wel vrij dun en blikkerig, maar degene op de singles 81-85 zijn nog wel wat erger.

Ik weet niet waar je woont,  maar je mag bij mij gerust eens naar de verschillen komen luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zoldar

Mee eens. Ik heb de sacd versie van violator gehoord en dat is ook beter dan cd.

Daar komt bij dat een verzamelaar niet altijd uit de beste bronnen wordt gemaakt (master tapes)
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Worstebrood

Helaas zijn de SACD boxsetjes niet zo makkelijk meer te verkrijgen, de meesten zijn inmiddels DVD-A. Ik heb alle versies inmiddels vervangen en ze klinken erg goed. De kwaliteit is netjes opgekrikt. Mooie extra's zijn dat er bij elke set een docu zit van rond een uur over de totstandkoming van het desbetreffende album. Overigens zijn de SACD versies hybide. Wat mij betreft een aanrader. Nadeel is dat het aardig in de papieren kan lopen.
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Jumping Jack

Ik heb de sacd/dvd versie van Some Great Reward hier nog liggen en speel die zelden tot nooit (en de cd laag heb ik op de nas)... Ik wil die best wel verkopen mocht je willen (heb alleen geen idee van prijzen).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Quote from: Bas Akkerman on August 20, 2014, 18:04:07
Dan zou ik eerder voor de originele albums kiezen of voor de SACD. De door jou genoemde nummers zijn wel vrij dun en blikkerig, maar degene op de singles 81-85 zijn nog wel wat erger.

Ik weet niet waar je woont,  maar je mag bij mij gerust eens naar de verschillen komen luisteren.


Quote from: zoldar on August 20, 2014, 18:34:08
Mee eens. Ik heb de sacd versie van violator gehoord en dat is ook beter dan cd.

Daar komt bij dat een verzamelaar niet altijd uit de beste bronnen wordt gemaakt (master tapes)

Quote from: Worstebrood on August 20, 2014, 18:46:27
Helaas zijn de SACD boxsetjes niet zo makkelijk meer te verkrijgen, de meesten zijn inmiddels DVD-A. Ik heb alle versies inmiddels vervangen en ze klinken erg goed. De kwaliteit is netjes opgekrikt. Mooie extra's zijn dat er bij elke set een docu zit van rond een uur over de totstandkoming van het desbetreffende album. Overigens zijn de SACD versies hybide. Wat mij betreft een aanrader. Nadeel is dat het aardig in de papieren kan lopen.

Ik luister het niet vaak , dus zal eens overwegen of de originelen de kosten waard zijn.
SACD iig niet.

@ Bas, dank voor het aanbod. Wij moeten elkaar toch maar eens treffen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on August 20, 2014, 18:59:16

Ik luister het niet vaak , dus zal eens overwegen of de originelen de kosten waard zijn.
SACD iig niet.

@ Bas, dank voor het aanbod. Wij moeten elkaar toch maar eens treffen. :)
Een M&G vind ik altijd leuk!

Ik heb slechts 1 rip van een SACD, de echte SACD's heb ik helaas nog niet. Er was een tijdje geleden iemand op het forum die ze verkocht, maar ik weet zo even niet meer wie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

#7
Je bent welkom. :coffee:

Nu ik trouwens wat rustiger speel valt het minder op.
Ik zal eens met één origineel remastered vergelijken.

Zaterdag dus ff langs Concerto.:music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on August 20, 2014, 22:08:03
Je bent welkom. :coffee:

Nu ik trouwens wat rustiger speel valt het minder op.
Ik zal eens met één origineel remastered vergelijken.

Zaterdag dus ff langs Concerto.:music:
Jij ook bij mij.

Nee, niet de originele remaster  maar echt de originele uitgave. Uit je woorden begrijp ik dat je nu naar een download luistert? In wat voor kwaliteit?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Geen download maar een rip. In FLAC.

Met deze cover en dus de oude versie:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Ok. Zoals Zoldar al zei, verzamelaars hebben meestal niet de beste kwaliteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten