RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Ik heb die Quads wel eens gezien maar nooit geluisterd helaas.
Ik neem aan dat de speakers de limit waren en niet de versterker die er voor zat? ;)
Ik heb een aantal versterkers geprobeerd voor de diverse Magnepans. Dat maakte nogal verschil. Pas met mijn huidige Bryston kreeg ik deze 20.1's echt aan het zingen. Ik heb er o.a. ook nog klasse D tussen gehad. Dat klonk in de basis niet verkeerd. Maar de bas en ook de controle kwamen pas bij de laatste upgrade.
Dan speciaal voor jou een plaatje zoals ze nu staan.
Ik hoop dat de akupanels voor het weekend nog komen. Heb al wel een berichtje gehad, :fingerscrossed:
Ik heb overigens geen luisterstoel maar een luisterbank. Gezellig om met z'n tweetjes te genieten, en dan afwisselen op de hotspot ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

update over de akupanels:
morgen tussen 17:00 en 20:00 :) Ik ben er dan ook nog!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Quote from: RZeemering on January 30, 2024, 19:23:12Gezellig om met z'n tweetjes te genieten, en dan afwisselen op de hotspot ;)

Met z'n tweetjes op de hete plek. Jaja, viezerik!  :tongue2:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

Quote from: pameijer on January 30, 2024, 22:02:05Met z'n tweetjes op de hete plek. Jaja, viezerik!  :tongue2:
Ik wist dat er minstens 1 iemand op ging reageren :)
Het zit daar prima op die plek met mijn vriendin ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Zo! De Akupanels zitten ervoor. Het was even puzzelen en vooral niet fout zagen want ik had echt precies genoeg ;) Het plafond zat op 125cm breedte ook nog eens 1,5cm hoogteverschil in. En ik ben niet zo'n meet/ rekenwonder...
Ik ben er blij mee!
Gisteren een kennis op bezoek gehad. Van wijn, muziek en goede gesprekken genoten.
Hij had alleen nog bij mij de 1.7's gehoord en was flabbergasted van de 20.1's. Erg leuk om te zien hoe hij aan het genieten was.
De enorm lekkere Riesling en een verrukkelijke Chateau Neuf du Pape deden natuurlijk ook hun werk :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Strak werk 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Ziet er chic uit!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

Ik heb momenteel 2 setjes speaker kabels hier liggen om te testen.
Mijn oude speakerkabel was na het gesleep van de speakers nu echt teveel kapot. Zo heel af en toe klopte er iets niet in deze kabels. Er zat dus een breuk aan te komen.
Op naar Musicom om 2 kabels te testen.
Ik heb nu een Cardas Parsec en een Driade Flow 405 om te testen.
In vergelijking met mijn no-name uit verweggistan (wel een degelijke) geven beide kabels duidelijk een verbetering. Op alle gebieden eigenlijk.
In directe vergelijking tussen beide leenkabels is voor mij momenteel de Cardas de winnaar. Een stukje meer bas en het hoog goed in orde. De Driade flow is me in mijn set vooral in het hoog net te fel/upfront. Bij sommige nummers (Babel van Massive Attack bijvoorbeeld hoor ik een tikkeltje jitter-S of sibilance(?). Dit had ik niet verwacht. Ik was best gecharmeerd van de beschrijving op diverse fora van de Draide flows.
Dat brengt me gelijk bij het volgende. Ik heb het idee dat met deze kabels ertussen mijn DAC de bottleneck is. Ik heb een DAC audioGD  D19. Ik kan me voorstellen dat deze DAC een fikse verbetering kan krijgen met een Chord Qutest of een mooie r2r ladder DAC.
Wellicht dat dan het scherpte er meer af is. Oftewel dat de Driade de boel juist beter doorstuurt dan de Cardas. Ik heb nog een paar 1.7's staan die verkocht kunnen worden. Dus van dat geld zou ik een mooie DAC kunnen kopen.
Verander 1 ding een een man zijn set en er zal nog minstens 1 ding mee veranderen ;)
Best lastig zo een keuze te maken...
En dat allemaal voor de laatste paar procentjes!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

addesmo

Je mag ook best mijn setje Tellurium Q silver proberen!
Staan in het markt topic en ik woon ook in Groningen  ;)

RZeemering

Altijd leuk om te meeten en proberen!

De magnepans hebben een tweeter attenuation. Een stukje koper met een bepaalde weerstand.
Helaas heb ik niet meer weerstandjes om er tussen te zetten. Dus ik moet in ieder geval proberen deze dingen ergens te scoren. Of in ieder geval stukjes draad met een verschillende weerstand. Magnepan raad zelf aan om niet meer dan 1,5dB uit de tweeters te halen. Hoeveel weerstand dat dan precies is weet ik niet ;)
Van de audiozaak nu 2 DAC's meegekregen om te kijken of daar de 's' mee verdwijnt. Dat zegt waarschijnlijk nog niks over over de kabels me bevallen of niet maar wel of mijn DAC de bottleneck is.
Tussen de werkbedrijven door vandaag in ieder geval 1 DAC er tussen gehad. Alleen nog met de Cardas kabel. Dus nog geen jittertest kunnen doen.
Wat in ieder geval duidelijk is dat de DAC sowieso de bottleneck is. Ik heb nog nooit zo'n verschil gehoord tussen 2 DAC's. Meer ruimtelijkheid, helderder hoog zonder dat het vervelend wordt en een mooier laaggebied.
Helaas heb ik vanavond andere dingen te doen.
Maar plan is:
de flow kabels testen op de andere DAC's.
Nog geen nieuwe kabels kopen maar wel nadenken of de andere DAC's de moeite alvast waard is.
Kijken waar ik stukjes weerstand kan krijgen voor de Magnepan. En dan maar weer eens kabels kijken.

En dan zijn we wel weer een paar dagen verder met deze mooie hobby.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Huub-13

Te scherpe ss-sen haal je ook weg door je Magnepans iets minder toe-in te geven.
Als ik jouw laatste foto's zie vind ik dat je ze nog wat te ver indraait.
Magnepan adviseert er voor te zorgen dat de tweeters altijd een centimeter of 2 verder van je oren zitten dan de mid-laag-sectie.
Dat betekent dat als je de tweeters aan de binnenkant hebt, meer toe-in nodig is, maar met de tweeters aan de buitenkant weinig of geen toe-in.
Bij mij staan de buitenkanten van de speakers ongeveer 3 cm verder van de achtermuur dan de binnenkanten.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

RZeemering

Thnx Huub,
daar zat ik ook aan te denken. Echter klonken enkele s-en echt met een digitaal randje. Dat jitter kun je neem ik aan niet weghalen met toe-in minder. Naast dat het algeheel te upfront was hoor!
Ik ga de boel eens minder in-toe-en.
helaas kan ik niet op een redelijk volume draaien op dit tijdstip, maar met 1 van de DAC's ertussen lijkt de scherpte minder te zijn. Lijkt.... ;)
Morgenmiddag maar echt luisteren en dan nu maar even plakkertjes plakken en de speakers een schop naar buiten geven.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

brt

Lees ik er nou overheen, of schrijf je niet welke dacs je nu hebt staan?

PS: leuk om je ontwikkelingen te volgen!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Spijkie

Mooie kabel die parsec  ;D  , hij blijft ook mooi neutraal met een tikje rond / warm ( blijft lastig omschrijven). Leuke zaak Musicom, komt mijn cardas ook vandaan.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RZeemering

Quote from: brt on February  7, 2024, 09:38:05Lees ik er nou overheen, of schrijf je niet welke dacs je nu hebt staan?

PS: leuk om je ontwikkelingen te volgen!
Niet geschreven inderdaad:
Chord Hugo2 en Nuprime DAC9x.
De Chord kreeg ik zo 1, 2, 3 niet aan de praat in mijn set (kreeg het niet te zien in Roon) Maar ook niet heel erg van belang. Ik wilde vooral weten of de gekke 's' die ik hoorde van mijn DAC kwam of niet.
En schiet mij maar lek:
de volgende dag lag er voor mijn gehoor een compleet andere kabel tussen. Nu klopte het wel. Beduidend meer bas en een prima hoog. Geen last van gekke 's-en'. Dus vanmiddag even doorgeluisterd en ik kwam tot de conclusie dat die flow een erg fijne kabel is.
Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is behalve dat ik 2 interlinks heb omgewisseld tussen streamer-DAC en DAC-voorversterker. Mijn interlink paste niet op de Chord (te dikke plug). Wellicht is die interlink die nu na de DAC zit een betere match. Hoewel ik moet zeggen dat ik nu in mijn oude situatie geen verschil kan horen.

Wel kon ik een verschil horen tussen mijn Audio-GD en de Nuprime. Sowieso een verschil in dB's. De Nuprime speelt echt een stukje harder. Dat is gelukkig enigszins gelijk te trekken met een dB meter. Verschil is vooral in de ruimtelijkheid te horen.
Maar dat is voor latere ontdekking weer, welke DAC het beste gaat passen. Eerst even weer het audiofonds aansterken met mijn 1.7's die in de verkoop gaan.
Ik heb de Flow kabels in ieder geval besteld. Die komen over enkele dagen binnen.
Vanavond maar genieten van muziek. Want dat blijft gelukkig :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Quote from: Spijkie on February  7, 2024, 14:24:41Mooie kabel die parsec  ;D  , hij blijft ook mooi neutraal met een tikje rond / warm ( blijft lastig omschrijven). Leuke zaak Musicom, komt mijn cardas ook vandaan.

Gr Spijkie
Ah leuk!
In mijn set vond ik het iets te warm uiteindelijk na een avond/ middag luisteren. Aan het begin was ik er flink van overdonderd! Wat!? Spelen mijn 20.1's zoveel bas? Maar uiteindelijk vond ik het te aangedikt. Echter ik kan me heel goed voorstellen dat in een ander systeem deze kabels helemaal tot hun recht komen!
Waar heb jij ze tussen liggen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

brt

Mooie aanschaf die Driade Flow. Deze heb ik ook. Prima kabel en behoorlijk neutraal.
Toch denk ik dat de verschillen die je waarneemt van je interlink komen. Maar als het nu klinkt zoals je wilt is dat top natuurlijk.

Je zou als dac ook de Gustard R26 kunnen overwegen. Dat is een r2r dac, en als je Roon hebt fungeert deze ook als streamer. Klinkt mooi open en gedetailleerd. Erg veel waar voor je geld...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

RZeemering

Quote from: brt on February  7, 2024, 20:54:38Mooie aanschaf die Driade Flow. Deze heb ik ook. Prima kabel en behoorlijk neutraal.
Toch denk ik dat de verschillen die je waarneemt van je interlink komen. Maar als het nu klinkt zoals je wilt is dat top natuurlijk.

Je zou als dac ook de Gustard R26 kunnen overwegen. Dat is een r2r dac, en als je Roon hebt fungeert deze ook als streamer. Klinkt mooi open en gedetailleerd. Erg veel waar voor je geld...

Die ga ik even meenemen in mijn zoektocht. Hoewel er eerst verkocht moet worden. Maar een beetje voorpret is nooit weg :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Quote from: brt on February  7, 2024, 20:54:38Toch denk ik dat de verschillen die je waarneemt van je interlink komen. Maar als het nu klinkt zoals je wilt is dat top natuurlijk.
Dat denk ik eigenlijk niet. Omdat de Cardas wel hetzelfde klonk als gisteren. Die zou dan matter moeten klinken als de kabel dat zou doen. toch?1? ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Na een tijdje inspelen van de Flow kabels vond ik het toch nog wat te upfront.
En aangezien Magnepan spulletjes mee levert om de tweeter te temmen dacht ik: dat ga ik toch maar proberen (helaas, of gelukkig zitten deze er niet meer bij)
Een aantal weerstandjes gekocht van verschillende ohms. Dit is precies wat ik nodig had blijkbaar:
De boel nu weer helemaal in balans.
Ik heb ook een 1 ohms mee besteld. Ook het verschil beluisterd daarmee en de standaard koperen brug van Magnepan. Ook daar zat een klein positief verschil in ten op zichte van de niet Magnepan weerstand.
Dus maar een paar extra bestellen zodat die in de bi-wire bruggetjes kunnen. Eens kijken of het geheel daar nog een mini beetje beter van wordt.

Een vriend van mij heeft interesse in 1 van de 2 versterkers die hier nog staan. Wie weet kan dat overgaan tot een koop. Zou ik ook leuk vinden om bij hem wat 'oud' spul van mij te zien staan. Het gaat om de Aaron No.3 of de XTZ-a400 (klasse D) benieuwd hoe beide klinken op zijn set.
En dan wordt mijn audio fonds ook weer een klein beetje aangevuld. Ondertussen wat onderzoek gedaan naar wat ik aan betere DAC ertussen wil hebben:
iets van Holo Audio
iets van Denafrips
of de Gustard R26 op aanraden van @brt

Ik zal komende week mijn Magnepan 1.7's hier eens te koop zetten voor verdere aanvulling van het audio fonds en wat meer ruimte in mijn woonkamer. Hoewel de 1.7's weinig ruimte innemen tegen de muur ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Zo, een versterker en de Magnepan's in de verkoop sectie staan.

Ik had ook nog een Mac mini op marktplaats staan die ik net verkocht heb.
Degene die het van me kocht en op haalde was een muzikant. Gelijk een leuk gesprek (over speakers die ik in mijn kantoor heb staan) en zei tegen hem: "dan moet je eens in mijn woonkamer komen luisteren"
Hij blijkt in een band te zitten die Crosby, Stills & Nash achtige muziek maken. Dus een nummer van ze opgezet en hem op de hotspot gezet. Ik was ondertussen een tikkie aan het maken.
Toen hij betaalde zei hij: "Ik had net even mijn ogen dicht en ze stonden gewoon voor me!"
Dat is toch een mooi compliment van een muzikant :)
Hij gaat me uit nodigen voor een live optreden van ze. Leuk dit soort marktplaats ontmoetingen!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

#221
Eergisteren de Aaron no.3 en een simpel voorversterkertje verkocht aan een vriend van mij.
Ik heb ook nog een XTZ klasse D versterker te koop dus die ook meegenomen ter vergelijk in zijn eigen set.
Daarnaast nog een extra no-name luidsprekerkabel mee.
De hele ochtend hebben we verschillende zaken voor de luidsprekers gekoppeld en beluisterd. Hij heeft een setje boekenplankluidsprekers van een of ander Frans merk. Weet helaas de naam niet meer.
We konden best goed verschil horen tussen versterkers en kabels.
Zijn voorkeur ging duidelijk uit naar de Aaron en mijn voorkeur naar de XTZ versterker. Meer informatie in zowel hoog als laag, wat vooral dieper ging. Leuk hoe ieders wens naar goede audio anders is.
We eindigden de laatste luisterverschillen met mijn no-name luidsprekerkabels. Toen ik voorstelde om vooral even te luisteren op zijn standaard luidsprekerkabel vanaf de rol (je kent het wellicht wel: van dat bruinige doorzichte kabel waar je goed het koperdraad in kunt zien liggen.)
Dat gaf nog even een extra zetje in het laag mee. Dat had ik niet verwacht :)
Een erg leuke ochtend in ieder geval om zo even met ons twee leuke muziek te luisteren en verschillen te ontdekken.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

brt

Bedoel je Triangle wellicht?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

RZeemering

Chario is het merk. Italiaans dus. Niet Frans  :sleepy:
Een hele oude serie overigens. Minstens 20 jaar oud.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Vandaag 2 interlinks binnen gekregen van Grimm (niet die dure versie)
Gelijk er tussen gestopt en geen verschil ;)
Interlinks heb ik eigenlijk nooit goed verschil kunnen horen.
Maar ik had twee verschillende en 1 no-name. Dus voor de gemoedsrust een paar goede ertussen. Kunnen die andere weer elders heen.
Daarnaast in Roon een highpass toegevoegd. Ik had met de bassheavy nummers zo onder de 60 hz ergens een roommodus. Ik heb nog niet gemeten dus dat op het gehoor gedaan. Nu loopt het tenminste niet te dreunen als Limit to your love van James Blake eens weer een keer voorbij komt op Roon Radio. Scheelt ook weer voor de buren want ik heb altijd het idee dat het 3 appartementen verderop juist extra te horen is ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.