Computer op tv

Started by audio_stabilo, August 3, 2014, 18:27:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Beste mensen.

Ik denk dat het hier niet helemaal thuis hoort maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Het volgende probleem. Ik heb mijn computer op de tv aangesloten zodat ik van me computer zo films kan doorschuiven naar de tv. Vind ik makkelijk.
Maar nu is het volgende aan de hand, want ik luister ook vaak muziek via de computer. Nu is alles in windows zo slecht leesbaar en als je er dicht bij staat is het wel "scherp"
Nu weet ik dat een tv een hele andere techniek heeft dan een monitor. Maar ik vroeg mij af of de tekst op de tv groter kan (en de monitor van me computer daar niet op mee doet) Het zou fijn zijn dat dit groter kan en dan gewoon op de resolutie 1080x1920.

Ik kan natuurlijk elke keer mijn resolutie veranderen als ik een film ga kijken maar dit vind ik niet echt handig.

RalphH

Gebruik een of ander stukje mediaportal software (xbmc ofzo), dan is ook je materiaal van afstand goed leesbaar. Daarnaast kun je wellicht ook nog ingeven dat bij afspelen van de film, de resolutie overschakelt naar de specs van de film (mocht het bij muziek luisteren toch nog te klein zijn). MPC-HC kan dit in iedergeval, maar dat is dan geen all-in mediastation.

Deze vraag had je overigens het beste onder "home theater PC's' kunnen plaatsen.

Misschien kan een moderater 'm daar alsnog ffies voor je neerzetten.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

audio_stabilo

Ja klopt. Is een goeie. Dankje voor de tip. Xbmc heeft alleen geen eqlizer

konijntje

Je kan in Windows de desktop ook op 200% zetten dan kan je het ook lezen maar ben het eens met Ralph dat een andere Gui beter is

audio_stabilo

Ja maar dan doet mijn monitor ook mee. Als dat alleen kan voor een TV zou top zijn.

audio_stabilo

Nu net aan de slag gegaan met Windows Media Center. Mooie is dat je EQ daar ook nog in mee doet van Media Player.
Echter als ik de muziek importeer zet die alles door elkaar heen. 1 album wordt helemaal verdeeld over andere mapjes. Is het niet mogelijk om het gewoon zo weer te geven wat ik ook zie in de Windows verkenner?

audio_stabilo

Heeft iemand nog tips

Keerzijde

Zoals ik het begrijp heb je je computer "multi-monitor" aangesloten.
1 Monitor en 1 TV (eigenlijk ook als monitor)

Als je op de desktop het contextmenu oproept (Win7?) en "Screen resolution" kiest
kom je in een scherm waar je (als het goed is) 2 beeldschermen ziet.
Bij "multiple displays" zou "Extend these displays" moeten staan.
(Maar je hebt het over dat je content verschuift naar de tv dus dat zal wel kloppen.)

Onderin (net boven de Ok/Cancel knoppen) zie je "Make text and other items larger or smaller"
Volgens mij kun je nu per geselecteerde display de settings veranderen.
Dus selecteer je TV display en zet via de bovenstaande keuze de tekst op Large.

Mocht dat niet werken, dan kun je altijd nog proberen om een lagere resolutie
in te stellen voor alleen de TV/display.  Daarmee worden de letters ook groter.
Is het wel een FullHD TV? (1920x1080) of heeft hij een lagere resolutie?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play