Stijnopolis 2.0 gaat scope!

Started by skank1, July 31, 2014, 12:52:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rho

Met welk nut? ;)

Edit: Ah, jij volgt natuurlijk niet wat op het bevriend forum gebeurt. Sorry. We hadden al aangeraden er spikes of dempertjes onder te zetten. Je wil natuurlijk niet dat je spul gaat staan rammelen bij hevig sub-geweld.

erik s.

Quote from: rho on October 31, 2014, 11:00:58
Met welk nut? ;)

Edit: Ah, jij volgt natuurlijk niet wat op het bevriend forum gebeurt. Sorry. We hadden al aangeraden er spikes of dempertjes onder te zetten. Je wil natuurlijk niet dat je spul gaat staan rammelen bij hevig sub-geweld.
met een rack koppel of ontkoppel je alles in 1 keer ipv per apparaat.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rho

Zolang het maar niet gaat rammelen.
Als ie stabiel staat is dat normaal geen probleem. Dan zijn in veel gevallen spikes of dempers ook niet echt nodig.

Hij zit op een hele stevige ondergrond. (geen houten welfsels of zo) Maar een sub in een HT kan wel redelijk wat geweld in een ruimte neerzetten.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Wacht met die dure spikes. Als je merkt dat er dingen beginnen rammelen zou ik eerder voor dempers kiezen. Dan heb je een zachte koppeling met de bodem.

erik s.

Quote from: rho on October 31, 2014, 11:31:07
Wacht met die dure spikes. Als je merkt dat er dingen beginnen rammelen zou ik eerder voor dempers kiezen. Dan heb je een zachte koppeling met de bodem.
oo spikes heb je in alle prijsklasse.
als je planken aan de muur kunt hangen is dat ook een prima optie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rho

Ja, dat is ook een mogelijkheid. Da's natuurlijk wel iets moeilijker om te verplaatsen, moet je dat willen.

Goedkope spikes doen waarschijnlijk net hetzelfde als dure, maar ik vind dat je er dan meestal ook aan ziet dat ze goedkoop zijn.
Ligt er een beetje aan wat je er aan wil uitgeven en hoe zichtbaar het rack staat opgesteld.
In Skank zijn geval zal ie het nauwelijks zien waarschijnlijk. Het staat namelijk achter zijn bank.

Keerzijde

Inderdaad, ik heb gewoon een Ikea kast genomen van 60x128x40 (BxHxD) op 4 grote rubber wielen.
Zowel mobiel als stabiel.  :pompom:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

skank1

Zelfbouw lijkt erg makkelijk maar je moet weer het juiste materiaal vinden he
Waar haal ik in godsnaam zo'n buizen?

Ikea heeft helaas ook niets in die aard...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Welke buizen?
Zoals de poten in dat rack op het Vlaamse forum?

Je kan ze in hout vinden in elke Gamma of Hubo of ...
En anders neem je een pvc buis en lijm je aan de uiteinden een schijfje MDF in. (valt wel te frezen aan de juiste diameter)
Er zijn wel wat mooie oplossing te vinden.

Maar bij een ijzerwaren handel moet je ook wel mooie stalen of zelfs inox buizen vinden hoor.

erik s.

steigerpijp heb je in diverse diameters en is goedkoop.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Quote from: rho on October 31, 2014, 15:25:52
Welke buizen?
Zoals de poten in dat rack op het Vlaamse forum?

Je kan ze in hout vinden in elke Gamma of Hubo of ...
En anders neem je een pvc buis en lijm je aan de uiteinden een schijfje MDF in. (valt wel te frezen aan de juiste diameter)
Er zijn wel wat mooie oplossing te vinden.

Maar bij een ijzerwaren handel moet je ook wel mooie stalen of zelfs inox buizen vinden hoor.

Hoe zet je die stalen of inox buizen dan mooi vast?
tussen de 2 planken?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Ligt er een beetje aan hoe je het wil opbouwen.
Je kan in elke legger een mooi rond gat verzinken waar de diameter van de buis in past. Met een draadstand die van boven tot onder door elke legger ligt kan je alles netjes vast zetten. Moer van onder en een moer van boven en vast draaien maar.

skank1

Quote from: rho on October 31, 2014, 16:02:59
Ligt er een beetje aan hoe je het wil opbouwen.
Je kan in elke legger een mooi rond gat verzinken waar de diameter van de buis in past. Met een draadstand die van boven tot onder door elke legger ligt kan je alles netjes vast zetten. Moer van onder en een moer van boven en vast draaien maar.

Dan moet ik wel materiaal hebben om zo'n gat te verzinken... :-)

Die steigerpijpen heb ik gevonden:

http://www.steigerbuis-online.be/

Maar misschien vind ik dit inderdaad wel dichterbij :)

4 planken op maat laten zagen
Draadstang en moeren idd

en dan die buizen

Misschien domme vragen maar heb zoiets nog nooit zelf gedaan

En hoe werk ik die draadstang af beneden en boven?
Bovenaan zie ik liever geen moeren ;)

Onderaan op spikes, maar dit past niet op draadstang zeker
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Mja, als je niet veel DIY ervaring hebt en geen materiaal hebt wordt het misschien wel iets moeilijker.
Ik heb dat allemaal liggen. Dan is 't een stuk gemakkelijker.

Jammer dat je zo ver woont want anders had ik je waarschijnlijk wel kunnen helpen.

skank1

Quote from: rho on October 31, 2014, 16:48:11
Mja, als je niet veel DIY ervaring hebt en geen materiaal hebt wordt het misschien wel iets moeilijker.
Ik heb dat allemaal liggen. Dan is 't een stuk gemakkelijker.

Jammer dat je zo ver woont want anders had ik je waarschijnlijk wel kunnen helpen.

Als je dat in een dagje kunt doen, wil ik wel es tot bij jou komen en er direct een m&g van maken ;) hint
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Ligt er aan wat je in een dagje wil bereiken.

We kunnen dat misschien eens verder bespreken via pb?

skank1

Zo, vandaag van start gegaan.
Man pfff zuchten en zweten.
Alles moest op zolder geraken...
Gelukkig een kraan ter beschikking want er zijn nog geen trappen.
Maar oh wat een wee om dit te doen.
Moest me haasten want ik wist dat het ging regenen.
Alles moest echter door een klein raampje van 70 breed.
Net genoeg vr 1 plaat.
Maar HET nadeel was de wind.
Op die hoogte sloeg de wind constant in de plaat.
Pfff
Ik voel het gelijk wel aan mn spieren lol
Alles was net op tijd binnen en daar was de stortvlaag :)
Vanmiddag dan nog een uur andere dingen gedaan in de bouw. En daarna terug verder in de dedicated.. Waar de eerste profielen staan.

Het meubel is in bespreking :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

check eens flexyerack:

http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Heb hier ook jaren mee gespeeld in stereo en de ht gear staat er nog steeds op
Heb er 3 gebouwd (ook voor 2 aquaria voor 2 hamsters)...ideaal en goedkoop en flexibel....

spikes in de vorm van bolmoeren aan de onderzijde.
Je kunt dit rack zo luxe maken als je zelf wilt...materiaal, dikte van planken, infrezen, randjes frezen etc.
Kies voor een model met 3 poten en het staat altijd recht.....

erik s.

Quote from: denoontje on November  4, 2014, 08:49:20
check eens flexyerack:

http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Heb hier ook jaren mee gespeeld in stereo en de ht gear staat er nog steeds op
Heb er 3 gebouwd (ook voor 2 aquaria voor 2 hamsters)...ideaal en goedkoop en flexibel....

spikes in de vorm van bolmoeren aan de onderzijde.
Je kunt dit rack zo luxe maken als je zelf wilt...materiaal, dikte van planken, infrezen, randjes frezen etc.
Kies voor een model met 3 poten en het staat altijd recht.....
Tony Gee maakt vreselijk mooie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rho

Quote from: erik s. on November  4, 2014, 08:58:28
Tony Gee maakt vreselijk mooie.

Als Tony iets maakt is het over het algemeen wel mooi. Niet alleen zijn racks. :)

skank1

Zoiets ja, maar dan met een alu buis erover heen.
Verstellen ga ik toch niet doen.

Vandaag de eerste muur gezet en de opening voor de deur. Ik krijg al aardig een zicht vd ruimte.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

alu buis en dan vullen met zand?

verstellen heb ik al een aantal maal gedaan.

op eerst pagina van mijn underworld topic  staan mijn voorbeelden


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik zit met een probleempje ivm mijn verlichte kaders.
Die kaders worden gevoed met een adapter.
Zoiets http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-boord/stroom-aan-boord/adapters/adapter-220-12-volt-sigaretten-aansluiting.html
Op het kader heb je dan nog een aan/uit knop.

Nu ofwel voorzie ik een stopcontact achter het kader, echter moet gans die adapter en kabel er dan ook achter en dan vrees ik dat dat niet zal gaan omdat het kader te dicht bij de muur komt te hangen.

Hoe los ik dit op?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii