Argon (TT-2) platenspeler

Started by FeaR1986, July 24, 2014, 10:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Iemand die kan schieten op draaitafels van Argon?

Het kriebelt bij mij al wat langer om een platenspeler te kopen, maar ik twijfel een beetje wat te kopen. Aan de ene kant spreekt de vormgeving van bijvoorbeeld een Pro-Ject RPM me aan, maar qua stofkap is dat toch lastig. Dus dan toch een redelijk rechttoe-rechtaan exemplaar. Hier HT Forum komen regelmatig mooie spelers voorbij, maar dan ben je snel > 600 euro kwijt. En toen kwam ik dus een Argon TT-2 tegen:



Voor 259 euro ziet het er niet verkeerd uit: geleverd met Ortofon OM5e-element, glazen plateau en voorversterker ingebouwd. Of is het dan weer een "too good to be true"? Een beetje voorversterker is toch enkele tientjes en het element is los zo'n 60 euro. Dan houdt je voor de basis niet veel over.

Mijn voorkeur zal altijd bij streaming blijven liggen (gemak en grotere collectie mijn kant), maar ik wil die enkele tientallen LP's die ik heb liggen toch wel eens afspelen.

Budget heb ik overigens niet echt als in dat ik ook best 600 euro over zou hebben voor de hier aangeboden Pro-ject 2Xperience met Linn Adikt element , maar als ik voor 259 euro ook een leuke platenspeler in huis kan halen heeft dat natuurlijk de voorkeur  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Alco

#1
Hallo Fear,

Ik moet toegeven dat ik zelf geen ervaring heb met de Argon, maar voor gemiddeld amper € 100,- meer heb ik dan ietsmeer vertrouwen in (de instapper van) Rega.

De Rega RP1 
http://hificorner.nl/hifi/phono/platenspelers/rega-rp1
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Nahpets

Is de stofkap (eenvoudig!) van de tafel ta halen tijdens het afspelen?

Zo niet, dan zou het voor mij sowieso een no-go zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Het eerste model van Argon was trouwens een Rega rp1. Ze zullen elkaar wss niet veel ontlopen. Enkel de ingebouwde phono zou mij wat zorgen baren. Kan je die ook bypassen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FeaR1986

Quote from: Jumping Jack on July 24, 2014, 11:54:36
Het eerste model van Argon was trouwens een Rega rp1. Ze zullen elkaar wss niet veel ontlopen. Enkel de ingebouwde phono zou mij wat zorgen baren. Kan je die ook bypassen?

Dat Argon rebranded Rega's zijn zit ik net ook te lezen. Vraag is dan natuurlijk of ze alleen rebranded zijn of ook aanpassingen hebben. Naar wat ik gehoord heb van de verkopende partij is de ingebouwde versterker inderdaad uit te schakelen.

Dit weekend ga ik wellicht langs Hifi Klubben om de Argon 7450A actieve PC-speakers te halen, wellicht dat de TT-2 er ook staat.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nosferatu

De arm lijkt verdacht veel op een Pro-Ject zoals je die in b.v. de Debut lijn ziet. Verder heeft de Argon TT-1, net als de eerder genoemde Rega, een schakelaar links-voor, de TT-2 niet.

via het wereld wijde web: http://www.xenus.be/article02.html

QuoteDe TT2 is gebaseerd op de Pro-Ject Essential II, het model net onder de veel verkochte Debut draaitafels.

Maar waar de Pro-Ject Essential II geleverd wordt met een MDF plateau, is de Argon TT2 uitgerust met een glazen plateau. Dit maakt de TT2 een stuk exclusiever dan zijn tegenhanger bij Pro-Ject.

De TT-2 is dus een Pro-Ject OEM, geen Rega.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

John Wx

Goldring heeft ook of nog de GR1 en 1.5 en 2 gehad paar jaar gelden prima platen spelers, waren Rega OEM versies


Deze Pro-Ject OEM zal zijn werk ook vast prima doen


Vind hem er mooi uit zien

Wel oppassen voor vinylvirus
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

NAD heeft ooit ook een Rega clone verkocht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alco

#8
Quotes de stofkap (eenvoudig!) van de tafel ta halen tijdens het afspelen?

Zo niet, dan zou het voor mij sowieso een no-go zijn.
Bij Rega draaitafels kun je heel makkelijk de stofkap er afhalen en weer opzetten.
(werk via 2 kunststof plaatjes die in een uitsparing vallen. Ideaal)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

FeaR1986

Quote from: Nosferatu on July 24, 2014, 12:55:01
via het wereld wijde web: http://www.xenus.be/article02.html

Die had ik nog niet gevonden. Wel jammer om te lezen dat de gewone TT-2 vaste RCA's heeft waar de TT-2 USB het doet met RCA-uitgangen. Dat laatste heeft toch wel mijn voorkeur in verband met eventuele kabellengte en -keuze.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nosferatu

Quote from: FeaR1986 on July 24, 2014, 13:26:58
Die had ik nog niet gevonden. Wel jammer om te lezen dat de gewone TT-2 vaste RCA's heeft waar de TT-2 USB het doet met RCA-uitgangen. Dat laatste heeft toch wel mijn voorkeur in verband met eventuele kabellengte en -keuze.
Is vast wel te modden; van de Technics SL1200 klonen die Hanpin maakt (http://www.hanpin.com.tw/4_Products_02.html ,he, die laatste, Marantz/Denon instappers ?  ;D) is genoeg te vinden. Van de Audio Technica LP120 bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=zvhlDhEH4FQ . Met een beetje zoeken vind je vast ook wel modificaties voor de Pro-Ject series.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

hvlemmi

Quote from: Nahpets on July 24, 2014, 13:16:21
NAD heeft ooit ook een Rega clone verkocht.

Klopt ja, ik heb een NAD c555i, zit een mooie RB250 op (waar vervolgens een DL110 aanhangt). Ik probeer iedereen die een 'instap-speler koopt te overtuigen er een met zo'n rega arm te kopen.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

schieper

Hoe is de dl 110. Heb de rega rb301 en net de 110 besteld. Zeer benieuwd. Heb je de arm in hoogte versteld?