Wat is jouw laatste vintage aanwinst?

Started by gast2018, May 5, 2014, 21:48:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Heb een PhilipsCD950 aangeschaft laatst.. echt een mooi stukje techniek. Je ziet het er nauwelijks aan af dat ie al 20 jaar oud is en klinkt nog steeds heel erg goed!

En MFB is inderdaad ook geweldige techniek Heb nog twee speakers in mijn homestudiootje staan, gaan erg laag en klinken nog superstrak, en dat na 30 jaar.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maikel_audionerd

Quote from: chansig on October  9, 2014, 22:30:19
2 x 300 watt dus inderdaad wat teveel van het goede.  :D

Hij gaat nog Chansig proof gemaakt worden want er zit weinig tot geen beveiliging in en met mijn geschiedenis is dat wel handig. :D

Gr Hans
:headbanging:  :headbanging:  :headbanging:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

sultankat

Quote from: Siddartha on October 10, 2014, 16:37:45
Heb een PhilipsCD950 aangeschaft laatst.. echt een mooi stukje techniek. Je ziet het er nauwelijks aan af dat ie al 20 jaar oud is en klinkt nog steeds heel erg goed!

En MFB is inderdaad ook geweldige techniek Heb nog twee speakers in mijn homestudiootje staan, gaan erg laag en klinken nog superstrak, en dat na 30 jaar.

Tja, ze konden het best daar in Eindhoven.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Denon Focal

Heb inmiddels diverse MFB's van Philips staan, 532, 541, 544 en de 587.
Blijft leuk spul, voorversterker erop en spelen maar. De 541's gaan naar de kinderkamers, de 544 naar de garage en de 587 naar de flipperroom.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Nahpets

Toen Nahpetsje nog jong en onschuldig was, en in zijn eerste ontdekkingsfases van audiofilie stond....

Heel veel naar MFB 532's geluisterd. Dat zijn gewoon magnifieke luidsprekers. Het gemak waarmee ze een huiskamer met muziek en gortdroog laag wisten te vullen is nog steeds in mijn geheugen gegrift (romantisering en verheerlijking niet uitgesloten).

Ik ben wel verbaasd dat je ze na 30-40 jaar(?) nog spelend hebt. Onderdelen voor die dingen zijn volgens mij al jaren een serieus probleem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

martin778

Volgens mij zijn er nog zat onderdelen voor verkrijgbaar hoor.

Ik vind het laag van de MFB's erg mooi, juist wat je zegt - gortdroog maar het mid/hoog doet me niks.

Denon Focal

Via www.mfbfreaks.com kan je alles nog krijgen en vind je veel liefhebbers.
Als je een MFB reacaped sta je versteld ook van het mid en hoog.
Uiteraard is het geen high end audiofilie maar daar heb ik de echte set voor.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Siddartha

Laten we zeggen dat het zeker voor die tijd geweldige techniek was. En enige vorm van romantisering is niemand hier vreemd, toch? [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

advr

Een Musical Fidelity A1-X in uitstekende conditie  ;D

Inmiddels van nieuwe condensatoren, power tansistoren, diverse hoogwaardige weerstanden voorzien.
Een wat wazige foto voordat ie weer dicht ging...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DSD-13

#34
Één Creative Labs SoundBlaster 2.0







Met zeldzame backwards compatibility chippen (Twee CMS-301 chippen en één 0048013500 chip.) die je er apart bij kon kopen, hiermee werkt de kaart ook met GameBlaster en Adlib instructies.

solitaire

Een Nait2, moet nog geserviced worden (daar was de prijs ook naar, gelukkig), maar ziet er netjes uit :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie


frits marantz

Scott A436 amp en T 526 tuner met Hepta Gem voor bij mijn PC.

solitaire

Mannen, dat zijn toch weer prachtige spullen :coffee:

Laten jullie de spullen eerst servicen voor je het in gebruik neemt ?

Frits, laat je de audio uit je PC ook via de Scott lopen ? Dac'je er tussen ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

PuNkEnStEiN

Inderdaad prachtig spul, solitaire. Ik word er echt blij van om deze apparatuur (terug) te zien, gek hè? Met nieuw spul heb ik dat toch minder, zal de leeftijd wel zijn.  :satisfied:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

solitaire

leeftijd ... nee dat kan het niet zijn :devil:

:D
Hinterm Horizont geht's weiter.

frits marantz

Quote from: solitaire on September 26, 2018, 09:34:56
Mannen, dat zijn toch weer prachtige spullen :coffee:

Laten jullie de spullen eerst servicen voor je het in gebruik neemt ?

Frits, laat je de audio uit je PC ook via de Scott lopen ? Dac'je er tussen ...

Oude liefde roest niet :).  De set is nog 100% origineel. Zou het graag nog eens laten nakijken en servicen/verbeteren indien ik een vintage vakman hier in het Noorden kan vinden.

Geluid vanaf de PC gaat via een Dragonfly Red naar de versterker. Zeer over te spreken.

fasteddie

Quote from: solitaire on September 26, 2018, 09:34:56
Mannen, dat zijn toch weer prachtige spullen :coffee:

Laten jullie de spullen eerst servicen voor je het in gebruik neemt ?

Frits, laat je de audio uit je PC ook via de Scott lopen ? Dac'je er tussen ...

De luxman is gereviseerd een paar jaar terug....speelt werkelijk weer als vanouds, al heb ik daar niet zoveel van meegekregen destijds ;D

chansig

Quote from: frits marantz on September 26, 2018, 22:06:42
Oude liefde roest niet :).  De set is nog 100% origineel. Zou het graag nog eens laten nakijken en servicen/verbeteren indien ik een vintage vakman hier in het Noorden kan vinden.

Geluid vanaf de PC gaat via een Dragonfly Red naar de versterker. Zeer over te spreken.

Ik ken wel iemand in Haarlem.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

In Emmen zat de man die daarvoor technicus was bij Musifoon en voor zichzelf begon(ergens begin '90er jaren ?) ... 'k ben alleen zijn naam even kwijt ... iemand hier die het weet ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

minplus

Martijn, oftewel Harry Dorgelo, prima jongen.
Is een zaak begonnen aan de Pioniersweg en ging zich wat meer met PA-werk bezighouden.
Heb hem al aardig lang niet meer gesproken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

solitaire

#46
that's the man

die deed leuke dingen met z'n soldeerijzer :coffee:

en een aardige man idd.

voor mij ook al een tijdje gelden dat ik hem voor het laatst sprak ... time flies ...



edit: dit brengt niemand verder zo natuurlijk ... voor de rest ken ik helaas geen vintage vakman in het 'noorden'
Hinterm Horizont geht's weiter.

frits marantz

Dank voor jullie support. Helaas nog geen vintage vakman kennelijk hier in het Noorden. Maar ik heb geduld. De Scott set werkt nu nog goed. :headbanging:

solitaire

Infinity Infinitesimal RS0.1

ze gaan spelen icm mijn Pioneer M22
Hinterm Horizont geht's weiter.

Peerless Monster

Een paartje Avalon Avatars (mag je daar spreken over Vintage?) met MIT Terminator 2 luidsprekerskabels!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler