Demontabele wanden voor de bios.

Started by addy, March 2, 2014, 11:18:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Onze ruimte is feitelijk te groot om daarin gemoedelijk film te kijken, ik verklein deze dmv zwarte gordijnen.
Daarnaast heb ik even tijd nodig om de multifunctionele ruimte om te bouwen voor film, das niet veel werk, 4 minuutjes
maar soms houd dat je tegen om daar een film te gaan kijken. Ook is het daar normaal best frisjes in de winter.

Nu had ik het plan om 1 of 2 wanden te plaatsen, afhankelijk van hoe eenvoudig ze weer te verwijderen zijn, de brede ruimte
kan ik dan smaller maken door er links en rechts wanden te plaatsen.
De mogelijkheid om deze zonder veel werk weg te kunnen halen moet echter blijven bestaan. ( mag dan best een half uurtje duren)

Op afbeeldingen bij Google heb ik al gekeken en een wand geplaatst in een U profiel lijkt me wel handig, niet uit 1 stuk maar bv
3 x 1 meter breed en 4 x 1 meter breed, aan de binnenzijde werk ik ze dan donker af met korte zwarte vloerbedekking.
Bij verwijdering of bevestiging  denk ik dan om ze op te op te tillen en er schuin onder uit te halen.

Iemand iets dergelijks ook voorhanden gehad, of tips, ik hoor ze (weer) graag.

mikekiwi

Ik denk dat enkele foto's van de ruimte plus een plattegrondje wonderen doen om het inlevingsvermogen alhier wat aan te wakkeren...

addy

Quote from: mikekiwi on March  2, 2014, 14:46:26
Ik denk dat enkele foto's van de ruimte plus een plattegrondje wonderen doen om het inlevingsvermogen alhier wat aan te wakkeren...


Dat zal voor een audio/video dummy niet makkelijk zijn, dat was al wel bekend denk ik.
Ga het toch proberen, want wie weet ziet iemand betere oplossingen.

rovinggecko

Moet het echt helemaal dicht? Kamerschermen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

KayaRahnee

Heb hier zelf geen ervaring mee maar ik dacht spontaan aan:
Misschien een harmonica systeem.
Plafondbevestiging / optrek systeem.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Clifdon

harmonica systemen zoals je die wel eens ziet zijn erg duur. Kun je niet iets met een grote scharnierbare wand? met een rollager er onder? eventueel met een knik er in waardoor hij dubbel tegen de wand klapt?
inderdaad een foto en een schetsje van de situatie zou wonderen doen.

KayaRahnee

Quote from: Clifdon on March  8, 2014, 16:29:51
harmonica systemen zoals je die wel eens ziet zijn erg duur. Kun je niet iets met een grote scharnierbare wand?

Zoiets bedoelde ik dus ook, en zelfbouw hoeft niet duur te zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

eddy135

Kijk maar eens bij Henderson:

http://www.henderson.nl/sliding_door_gear.php

Hele mooie systemen voor de zelfbouw. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Clifdon

Quote from: KayaRahnee on March  8, 2014, 16:40:28
Zoiets bedoelde ik dus ook, en zelfbouw hoeft niet duur te zijn.
Ik dacht dat jij zo iets bedoelde, sorry daarvoor.

Harmonicawand ,zoals gezegd best prijzig.


addy

Hmm, wel beeld maar het verhaal kan ik er zo niet duidelijk mee maken.
Nog effe prutsen jongens hoe ik beeld en tekst tegelijk zichtbaar kan maken.
Wat een computer dummy ben ik toch.

Clifdon

Ik kan niet op die link klikken. evt foto van schets maken en even uploaden naar tinypic.com oid?

addy

De huidige opstelling, beamer rechtsboven, links het naar boven geklapte scherm, oftewel 5 minuutjes om de zaak bios klaar te krijgen.
Nu dacht ik een kant en klare bios ruimte te maken, links waar nu de zwarte gordijnen hangen een permanente wand.
Aan de wand achter de piano het scherm aan de muur hangen, links en rechts daarvan weer de zwarte gordijnen hangen.
Rechts van de piano wilde ik 1 kastdeel/deur verwijderen, daarmee wordt de achtermuur dus wat breder, aan de rechterkant tegen
de resterende kastenwand kan dan ook een wand worden geplaatst.
Over de hele breedte dan een verlaagd plafond maken of spannen (kaasdoek ?)
De beamer komt dan daar te hangen waar nu deze foto ongeveer is gemaakt.
Ik dacht nu rond te kijken naar gebruikte houten standbouw wanden, die kan ik dan eenvoudig in een soort van U profiel plaatsen.
Deze zijn dan desgewenst toch nog vrij eenvoudig te verwijderen, mocht ik de gehele ruimte nodig hebben.

Iemand ideeën, ik hoor ze graag !

addy

Foto vanuit de huidige kijk situatie, scherm hangt achteraan aan het plafond.
Daar is ook de ingang van de ruimte, het is ook beter als er er vaste wand komt, kou, directe afscherming e.d.
Dadelijk willen we dus links gaan zitten, de ruimte zal circa 4.20 x 6.00 M groot zijn.
Alleen jammer dat de JVC bijna boven ons hoofd komt te hangen, aan dat lage zoldertje, hoogte toch wel 2.40 maar misschien
gaat het geluid van de beamer storen.
Zal wel najaar worden voor we beginnen, het schilderwerk trekt weer wat aan en hopelijk genoeg opdrachten om pas
in Sept/Okt. er verder aan te kunnen werken.
Ik denk ook dat met houten standbouw wanden werken de eenvoudigste en voordeligste manier is om dit te realiseren.

addy

Nou heb ik foto's geplaatst en reageert er niemand, :))
Tja, tis feitelijk wel zo dat ik er wel uit ben hoe deze wanden te maken, met een kostprijs van max.
€. 400,- voor 6 tot 7 houten wanden, wat schroeven een U profiel, en een zwart kortpolig tapijtje erop geplakt, denk ik
dat je niet gauw goedkoper en eenvoudiger zo iets kunt maken.
Zodra er concreet wat veranderd plaatst ik wel een fotootje, ik weet nu hoe dat moet.


eddy135

Quote from: addy on March 16, 2014, 19:01:44
Nou heb ik foto's geplaatst en reageert er niemand, :))

Tja, zo gaat nu eenmaal vaker, hier... ;)

Ik had een linkje geplaatst, hoor ik ook niet veel van, daar al naar gekeken??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

KayaRahnee

Quote from: addy on March 16, 2014, 19:01:44
Nou heb ik foto's geplaatst en reageert er niemand, :))

Ik lees reeds reactie "voor" het plaatsen van de foto's.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

addy

Ja die Henderson wanden zijn schitterend, maar de prijs he.
Als money geen punt was kocht ik een Palthe bioscoop ergens in den lande en ging er in wonen, haha.
Dank voor de reactie's en dit topic loopt dit jaar echt nog wel door.