Mijn Thuisbioscoop

Started by audio_stabilo, February 25, 2014, 20:24:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Wat is lfe main. Heb hem nu aardig goed. Met films top. Muziek zeg ik zonder sub

audio_stabilo

Ook even ter info hoe ik het nu heb staan, is dit goed?

Front speakers large
Center small
Surround small
Sub ja (met film)

Front 80 hz
Center 120 hz
Surround 120 hz

LPF voor lfe 120 hz

Sjors

Quote from: Qlivian on February 27, 2014, 17:58:54
ja als je een sub hebt is het logisch dat je fronts dan niet belast worden met diepe laag . dat doet de sub.maar als het goed is zou je het zo moeten horen dat de bass uit je fronts komen.je moet de sub namelijk niet horen als een extra speaker en dan geen bass meer uit je fronts. het moet een geheel zijn.


Precies ! je moet de sub eigenlijk niet waarnemen zo van: Dat is mijn sub. je hoort het nog vaak in opstellingen dat de sub er boven uit komt... en met film moet je 'm voelen  :P




LFE + MAIN, dan kapt je receiver het laag niet af, maar stuurt deze beide kanalen aan  ;)




Groet,
Sjors

audio_stabilo

Heeft iemand nog een idee hoe ik misschien mijn akostiek beter kan laten worden? Ik wil eigenlijk ook een thuisbios maar of dit goed kan in deze ruimte?

Trouwens de sub staat nu achter de bank, andere plekken van het huis voel ik de bass niet

W.Otter

misschien even wat meer indrukken van je huiskamer laten zien.

technisch gezien heb je gewoon een thuisbios, maar zo te horen ben je er nog niet tevreden mee.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audio_stabilo

W. otter

Het is allemaal niet zo groot hoor haha

audio_stabilo

sorry nog 2

W.Otter

waarom gebruik je de plek waar de computer nu staat niet om de tv+luidsprekers neer te zetten, zo heb je meer ruimte om het geluid tot z'n recht te laten komen. de pc naar waar de tv nu hangt.

een beetje schuiven met het interieur lijkt me een goede kans om wat beter geluid te krijgen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audio_stabilo

Heb ik wel eens gedaan maar om een reden heb ik daar zulk slecht geluid. Qua staande golven. De bass valt helemaal weg op de luister positie

W.Otter

je subwoofer op de luisterplek zetten en dan in je woonkamer rondkruipen waar je goede bas hebt.
metingen doen eventueel
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audio_stabilo

Echt heb ik toen echt gedaan.kan het nog wel eens doen want heb wel andere speakers e een andere bank enzo. Hoe kan ik een meting doen

W.Otter

Umik-1 en REW. zijn genoeg topics te vinden hier op het forum.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audio_stabilo

Update.

Zojuist de rel q200 aangeschaft. Denk een goede keus

Qlivian

je had toch net een nieuwe sub. waarom voldeed de andere rel niet. en deze voldoet nu wel prima?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

audio_stabilo

Die andere was of te licht of gewoon kapot. Deze voldoet prima. Had ik trouwens eerder al neergezet. Twijfel alleen of ik hem baast de bank zet of bij me tv. Naast de bank voel je hem meer met film