Mijn Thuisbioscoop

Started by audio_stabilo, February 25, 2014, 20:24:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hier mijn mini thuisbioscoop. Graag je reactie wat verbeterd zou kunnen worden.
Ik weet het, sowieso de center.

Receiver: Onkyo AVR-X1000
Bluray: LG
46" led tv Philips
Frontspeakers: Klipsch F2
Surround: Bose melkpakjes
Decoder: Humax 5200


Sjors

Welkom !  8)


Quote from: audiogek on February 25, 2014, 20:24:40
Hier mijn mini thuisbioscoop. Graag je reactie wat verbeterd zou kunnen worden.

< knip >

Surround: Bose melkpakjes



:hehe:

Paar mooie bijpassende  boekenplank luidsprekers van Klipsch ? of als je de ruimte hebt nog 2 identieke vloerstaanders !




Groet,
Sjors

Cage

Quote from: audiogek on February 25, 2014, 20:24:40
Graag je reactie wat verbeterd zou kunnen worden.

Dat is wel een hele open vraag. Er kan heeeeeeeel veel verbeterd worden, maar dat past waarschijnlijk niet in je budget en ruimte.
Zijn er punten waar je zelf niet tevreden over bent? Dan kun je advies vragen over hoe die mogelijk verbeterd kunnen worden, rekening houdend met jouw ruimte en budget.
Het belangrijkste is dat je plezier hebt van wat je hebt en alleen verbeteringen aanbrengt daar waar je die zelf nodig acht.
Veel plezier en succes met je HT!
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

audio_stabilo

Dankje wel voor je reactie. Je mag gewoon zeggen wat er verbeterd kan worden ook al is het veel en kost het veel. Ik hoef niet alles in 1x aan te pakken haha. Ja ik ben niet tevreden over de center en misschien omdat ik geen sub heb, al is dat bij deze speakers denk ik alleen nodig bij films. Wat ik alleen een nadeel vind is dat mijn receiver tot 80 hz gaat en ik de sub dus niet lager kan laten gaan

renzo4000

Wat is het nou een onkyo of denon receiver  :P ? Zo te zien is het gewoon een Denon AVR-X1000 waar overigens niks mis mee is. Je hoeft je ook geen zorgen maken over dat je receiver je sub niet kan aansturen. Je haalt denk ik wat zaken door elkaar. Je hebt in de instellingen de mogelijkheid om de crossover in te stellen voor je luidsprekers, gezien je setup zou je de luidsprekers op "small" moeten zetten en de crossover op ongeveer 60Hz. Alle lage tonen onder de 60Hz zullen dan worden doorgestuurd naar je sub. Je hebt nu waarschijnlijk de optie lfe crossover op 80Hz gezet(dit is wat anders) ... beter laat je die op 120Hz staan.

Goed startpunt is in ieder geval om eens rustig de handleiding door te nemen, er zal dan een hoop duidelijk gaan worden voor je zodat je optimaal kan genieten van je setup: http://assets.denoneu.com/DocumentMaster/NL%20User%20Manuals/AVRX1000E2_NED_CD-ROM_IM_v01.pdf


Cage

Ik bedoelde met mijn antwoord niet dat er specifiek bij jouw veel verbeterd kan worden, maar in het algemeen. Natuurlijk kun je de center en de surrounds verbeteren, zodat ze beter bij de fronts passen, maar als jij er tevreden over bent en surround voor jouw bijvoorbeeld minder belangrijk is dan stereo dan moet je daar weer niet op focusssen.
Ik probeerde je te laten inzien dat je met gerichtere vragen, meer antwoorden krijgt waar je wat aan hebt. En je ziet dat het werkt want je tweede vraag was veel gerichter en daar krijg je dan direct een antwoord op waar je wat aan hebt.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

katwax

Die rechter luidspreker staat volgens mij wel zeer 'slecht' opgesteld. Zowel achteraan als zijkant vlak tegen de muur.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

thebest106

Quote from: audiogek on February 25, 2014, 20:24:40
Hier mijn mini thuisbioscoop. Graag je reactie wat verbeterd zou kunnen worden.
Ik weet het, sowieso de center.

Het vervangen van de center is denk ik in jouw situatie misschien niet eens nodig. Probeer eens om in de receiver de center op none te zetten, het geluid zal dan over de fronts gemixt worden. Omdat de frontspeakers redelijk dicht bij elkaar staan kan dit wel eens een beter geluidsbeeld neer zetten, er van uitgaande dat je de frontspeakers evenwijdig geplaatst zijn waardoor er een sweetspot op de luisterplaats wordt gecreƫerd waardoor het geluid uit het midden (de tv) lijkt te komen.

Hiernaast neem ik aan dat de subwoofer op None staat in de avr-x1000 zodat de LFE over de fronts wordt gemixt?


audio_stabilo

Renzo4000

Als ik mijn luidsprekers op small zet komt er wel een stuk minder bass uit de fronts. Bij de meeste receivers is het zo dat je de sub zelf op 40 hz kan zetten. Zou het hier zo zijn dat ik mijn fronts op 60 of iets moet zetten dat de sub het dan automatisch daaronder pakt? Wat is die cross-over lfe dan? Die kan tot minimaal 80 hz

thebest106

Je draait nu met een bose subwoofer? (dat zwarte doosje staat langs je linkerfront speaker)
Ik heb het idee dat je Klipsch f2 lager gaan dan dat de subwoofer kan weergeven, dus raad ik je aan om je fronts op full band te zetten

audio_stabilo

Nee gebruik nu geen sub. Dat is een map met muziek en film

thebest106

Quote from: audiogek on February 26, 2014, 11:13:10
Nee gebruik nu geen sub. Dat is een map met muziek en film

A dacht al, dat was anders wel een heel klein subje :ph34r:
Dus nu staan je fronts gewoon op full band?

Heb je al een idee wat voor subwoofer het gaat worden en waar je hem gaat plaatsen.
Een subwoofer krijgt tijdens het afspelen van een film het LFE pad rechtstreeks doorgestuurd en zal daarnaast de overige 5 luidsprekers ondersteunen. De crossover bepaalt per luidspreker tot welke frequentie het geluidspoor doorloopt het gedeelte dat overblijft zal naar de subwoofer gestuurd worden. Voor de crossover wordt in de regel meestal 1,5x het -3db punt van een luidspreker aanbevolen (bij de klipsch f2 dus 39hzx1,5 = 60hz crossover) of gebruik gemaakt van de THX standaard (een crossover van 80hz voor alle luidsprekers)

De LPF for LFE blijft meestal op 120hz en zorgt voor een af-filtering van frequenties aan de bovenzijde van de subwoofer, zodat deze niet wordt belast met tonen die niet of nauwelijks zijn weer te geven waardoor kwaliteits verlies zo optreden.


audio_stabilo

Ik zit te denken aan een rel quake 2. Is dat wat? Ik wil dat de bass uit me zuilen komt en het hele lage inderdaad uit de sub. De sub wil ik rechts op links van de rechter speaker plaatsen. Hier klinkt het het mooiste vanaf mijn zit gedeelte

audio_stabilo

Ik merk wel dat de front veel minder vol is als ik hem op 60 hz en small zet. Is denk logisch maar is dat niet zonde als de fronts dit kunnen gewoon

audio_stabilo

Zo is het allemaal wat beter te zien hoe ik er voor zit 8)

W.Otter

wat is die veredelde wastafel waar je aquarium op staat? lijkt me heel vervelend om in je gezichtsveld te hebben?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

renzo4000

Lees ook eens dit topic door, erg informatief als je nog nieuw bent in het HT wereldje: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0

Met name hoe bassmanagement werkt komt hier goed aan bod.

audio_stabilo

Dankje wel. Ik ga eens kijken. Klopt het inderdaad wel wat we zeiden dat als ik hem op small en 60 hz zet dat daar onder de sub pas mee doet ?

En wat is een goede niet al te dure sub? Is de quake wat? Ik heb destijds ook een kef gehad, zat toen bij die eitjes. Die vond ik niks. Begon gelijk te ploppen op een beetje volume. De kef was 100 watt en de rel ook. Nu zegt dat niks ik weet het

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Qlivian

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

W.Otter

REL is in het duurdere segment een prima sub, voor een klein budget is een BK wel het beste dat je kunt kopen.
heb je wat meer budget is SVS een prachtige sub.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Qlivian

EEn rel quake zal natuurlijk al een stuk meer laag geven dan zonder sub.zorg wel dat je hem op een goede plaats zet.verdder is een center idd niet persee nodig in eerste instantie. ik zou die kleine center die je nu gebruikt zoiezo niet gebruiken.dat lijkt me niks toe te voegen. tot die tijd kun je gewoon met de front gebruiken en de center uit zetten.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

W.Otter

ik denk inderdaad dat je fronts meer virtueel center geven dan je huidige center fysiek...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

audio_stabilo

Oke dank. Ga de sub nu halen. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ook nog het optimale qua laag uit mijn fronts kan krijgen? Op small geeft het wel minder bass

W.Otter

dat is een snelle beslissing?

je fronts ontlasten van het laag en de sub het werk laten doen, zo heeft je receiver meer power om de fronts te 'controleren'
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF