Rel Q-50 Of Q150e

Started by Akira, January 27, 2004, 13:28:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AkiraJJ

owke dan ist goed  :-*
Maar ik denk dat mijn probleem al wel verholpen is gelukkig...Ik laat het lekker zo.Zal proberen of die winkel nog iets wil doen(ik reken er niet op ) en dan laat ik hem misschien wel door hun repareren oid...
ieg bedankt!

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

AkiraJJ

Oké , nog 1 vraagje:Maakt de kwaliteit/dikte van het netsnoer ook iets uit????

bmateijsen

De dikte hoeft niet leidend te zijn, wel de kwaliteit. En verschillende netsnoeren hebben ook andere kwaliteiten. Een goede start zijn de netsnoeren van Kemp, verder heb ik ook goede ervaringen met de Mainstream van Van den Hul en op digitale componenten met de Eichmann Express Netsnoer, die passieve AC filtering in hun netsnoeren toepassen.

Groet Bjorn

AkiraJJ

#29
ah ok...Maar wat kosten zulke kabels zo ongeveer?bijv die vd hul?
alvast bedankt...
En wat ga ik er op vooruit met een betere kabel?

bmateijsen

Je kan deze kabels makkelijk 2dehands kopen, denk dan aan 100-120 euro voor een 1,5 meter.. Nieuwprijs loopt op tot 299 euro voor de Mainstream.

De Kemp kabels starten met een Hi-Power cable zo rond de 75 euro...
Maar het verschil met de Mainstream van Van den Hul is makkelijk te zien aan de connectors en stekkers. (en de opbouw van de kabel)

Groet Bjorn

BOUBOU

Monster Cable Bass 300 Subwoofer MB300SW-18'  Price:  $44.95
Monster Cable THX Stereo Subwoofer 8M 26' + Y Adapter Price:  $51.95
Monster Cable THX Subwoofer Sub 25ft SW-25  Price:  $26.95

Hier heb je ook een aantal kabels uit een ander topic

Ik heb zelf voor mijn Rel Q400 de monster cable bass 600.

op zich moet die monster cable 300 meer dan voldoende zijn voor een Q50/150

Is bovendien ook een stuk betaalbaarder. niet meer dan 10% van de prijs van de subwoofer besteden aan de kabel.

MvGr BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

AkiraJJ

Ik zoek geen subwoofer interlink maar een stroom kabel;)
Overigens heb ik geen q50/150 maar een q 200e ;)
2 de hands is dus een goeie optie.Hm ik zal dan maar es even rondgaan kijken
Bedankt he !  :-*

plasmal

een beter netsnoer ook voor een subwoofer?

gr alex

plasmal

Quoteeen beter netsnoer ook voor een subwoofer?

is als serieuze vraag bedoeld

gr alex

blue-eyes

Ik heb werkelijk geen idee Alex. Lijkt me wel. Je hebt een vrij scherp gehoor heb ik al gemerkt. Heb je zelf al getest met verschillende kabels?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

plasmal

ja, vandaar mijn vraag
met de speakers is het een groot verschil en met de subwoofer moet ik mijn best doen om het te horen

gr alex

blue-eyes

Quote from: alex on March  8, 2004, 20:42:16
ja, vandaar mijn vraag
met de speakers is het een groot verschil en met de subwoofer moet ik mijn best doen om het te horen

gr alex

Dan beantwoord je je eigen vraag toch al? Je geeft aan WEL verschil te horen!

p.s. Heb het snoeien even uitgesteld ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BOUBOU

Heb je geen intresse in de powerbuys van Jeroenskie
Er is geloof ik nog iemand die een aantal marinco's heeft overgenomen in de "te koop aangeboden" rubriek (weet niet of ze al verkocht zijn)
Met Lapp kabel, er word geloof ik een 2e rol aangeschaft.
En aan het andere end wattgates iec stekkers.

MvGr BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

AkiraJJ

Oké heb weer een vraagje :P
Ik heb mijn sub aangesloten op een stekkerdoos met zon aan en uit knop.Als ik die knopje uitzet hoor ik niks bijzonders.zet ik em weer aan hoor ik een soort plof.Kan dit kwaad?ik heb wel gehoord dat je hem gewoon moet aanlaten want hij krijgt toch geen stroom als er geen signaal naar de sub wordt gestuurd.Maar als ik heel dichtbij ga luisteren hoor iktoch echt dat ie stroom krijgt ( soort zachte brom )
Is het het beste als ik hem gewoon aanlaat of kan het geen kwaad dat die plofje komt? alvast bedankt :D

eduard

Die plof is geen probleem, is zover ik weet gewoon het ontladen van de condensators in de versterker.

AkiraJJ

oké dan!
Weet ik dat ook weer.
Bedankt voor de snelle reactie.
Nog wat he.Ik heb nou 2x b&w 603 s3 voor en 2x b&w 601 s3 achter staan . ik heb dus een marantz sr6300 . die is dus 6.1.die 6 is dus voor een extra achterspeaker.Moet dit nu een CENTER achter zijn of kan ik daar ook gewoon een 601 of eventueel een 600 ( b&w ) achter zetten.Of krijg ik toch het beste resultaat met een centerspeaker?

BOUBOU

#42
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0

Als je het topic van Patrick_vdb over de vier G's doorleest kom je er achter dat optimale opstelling bestaat uit gelijke speakers, gelijke afstand gelijke hoogte en gelijk volume.

Al vraag ik mij af, wat het beste is als je center voor afwijkt van de fronts en de rears, je nou het beste een identieke centers achter en voor moet nemen, of dat het toch geprefereerd wordt om de achter center het zelfde als de fronts te nemen.

MvGr BOUBOU


link toegevoegd
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub