Begin HT set

Started by Marcel-E, February 6, 2014, 19:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel-E

Beste forumers!

Ik had onderstaande bericht in het showcase topic geplaatst maar kreeg het verzoek het hier te plaatsen dus bij deze.

Ik heb het voorstel forum niet kunnen vinden dus doe dat even in het kort hier.
Mijn naam, Marcel en ben 32 jaar. Altijd interesse gehad in Stereo/HT sets en sinds kort dit forum gevonden. Ik heb de afgelopen jaren altijd consessies gedaan als het ging om mijn set omdat deze niet te groot mocht zijn, niet in een meubels paste etc.
Alweer 3 jaar geleden toch weer eens gaan kijken naar een andere set welke door verhuizing, nieuwe baan en druk druk druk op zolder belande. Na het lezen van jullie forum deze speakers toch weer eens achter het schot op zolder vandaag gehaald. Nu probeer ik wat info ober deze speakers te vinden mbt kwaliteit en ervaringen. Dit wil niet echt vlotten dus wellicht herkennen jullie het merk??

Speakers zijn van het merk OR- loudspeakers? Olavi Rasanen OY- Finland?

2 x floorstand OR-CinemaZound M10 100 watt p/st 8 ohm
2 x achter OR-CinemaZound R10 80 watt p/st 6 ohm
1 x center OR-CinemaZound C10 80 watt p/st 6 ohm
1 x sub Ace Bass B1.36 200 Watt active sub

Ook had ik nog een versterker staan van het merk ProCaster AV-4330
Ook over deze reciever vind ik weinig info qua Specs en ervaringen.
Deze reciever zal wel worden vervangen ivm het feit dat ik de afstandsbediening kwijt ben geraakt in de afgelopen jaren, wellicht tijdens de verhuizing.

Graag hoor ik jullie mening over dese set speakers. Let even niet op de opstelling, dit was om te testen of er nog geluid uit kwam na al die tijd.



Groet,

Marcel



Marcel-E

#1
Mn Procaster was al even de deur uit. Vandaag een Marantz SR5300 opgehaald.
Tevens ondertussen een setje KEF Q10, 1 x B&W center en een JBL center op de kop getikt. Allen zijn 2e hands om te proberen en uit te vissen wat voor mij de juiste samenstelling is in klank etc.

Ik probeer rustig aan een voor mij leuke HT set samen te stellen voor een klein budget  :confused:

Verder nog nooit extra info kunnen vinden mbt mn speakers, iemand anders misschien?
Lijkt een oude versie van de dynamic serie te zijn.

Link naar het merk: http://www.olavirasanen.fi/or-loudspeakers/en/index.php

Xander32

Als je op deze wijze tot een leuke ht-set kan komen binnen jouw budget is dat toch helemaal goed.
Wat wil je met de info over jouw speakers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marcel-E

Ik was vooral benieuwd of er forumers zijn die ervaring hadden met het merk en dan vooral de reciever/speaker combi om zo nog wat tips te krijgen.

Verder probeer ik elke upgrade waar ik tegen aan loop. Heb er geen haast mee, voor mij is het gewoon een leuke hobby!