Martijn's HT setup

Started by MAW, February 2, 2014, 12:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Kijk eens aan...mooi allemaal hoor. Je vorige studioruimte vond ik erg goed klinken. Dus grote kans dat het nu niet heel anders is. Mooie woonkamer ook.

Gezien de glimmende vloer is er ruimte voor dekbedden tussen en voor de speakers.  :D

Veel plezier met alles, nieuw huis, drie nieuwe/andere setups.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Je smaak (strak, leeg, design) is consistent. Mooie sets. En interessant wat je schreef over de klank van de Kii.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teejoo

Wat voor muziek mix je?

MAW

#28
Dank jullie wel!

Quote from: VANZOMERENG on July 16, 2021, 08:10:30
M.b.t. de Dynaudio Focus 380 herken ik wel.... prettige speakers om te horen (net een lekker warm bad)

Ook fraai, die ME-Geithain speakers,  deze zijn wat minder bekend bij vele audiofielen.
ME-Geithain is van oorsprong Oost-duits en is groot geworden m.b.t. studiomonitoren.
Je hoort en leest hier veel goede dingen over.

Ja ik ben helemaal Geithain fan. Audio heaven  :music: Het klinkt levensecht en is nooit scherp. Ik zou niets anders meer willen!

Quote from: chansig on July 16, 2021, 08:17:39
Kijk eens aan...mooi allemaal hoor. Je vorige studioruimte vond ik erg goed klinken. Dus grote kans dat het nu niet heel anders is. Mooie woonkamer ook.

Gezien de glimmende vloer is er ruimte voor dekbedden tussen en voor de speakers.  :D

Ja daar komt nog een keer een mooi groot dik kleed. Maar lastig om iets moois te vinden.. Op zich qua volume demping is het niet nodig. Er zit in totaal al zo'n 2,5m3 dempingsmateriaal onder het plafond. Maar het is wel een eerste reflectie via de vloer dus op zich mag er wel een lekker dik kleed liggen  ;D

Quote from: DofN on July 16, 2021, 08:46:04
En interessant wat je schreef over de klank van de Kii.
Ja zonder de Kii's te bashen hoor. Het is echt wel een goed ontwerp en weergave. Maar uiteindelijk raakt het mij niet zoals de Geithains doen. Dan zijn het toch niet de speakers voor mijn smaak, denk ik dan. Zeker niet als je bedenkt wat het kost.. :)

Quote from: Teejoo on July 16, 2021, 10:54:47
Wat voor muziek mix je?

Progressive house en alles er omheen zeg maar. Ik maak regelmatig mixjes die je online kunt beluisteren.
https://www.mixcloud.com/MartijnWoestenenk

Enjoy! :)
Gr. Martijn

Xander32



Wellicht niet de best klinkende set in jouw huis, maar deze vind ik iig het fraaiste 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MAW

#30
'conventionele' zuilen vind ik zelf ook mooi. Het heeft wel iets statigs. Het zijn flnke jongens. 122,5 x 246 x 385 (HxBxD)
Gr. Martijn

MarKath

Mooie woonkamer set maar als ik de fot zo kan beoordelen valt er nog wel wat winst te behalen in "zachte" materialen. Ik zie heel veel reflectie mogelijkheden van het geluid en volgens mij is alleen de bank van stof en absorbeert wat geluid.

Een mooi (dik) vloerkleed doet al veel.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dirk

dan moet je misschien niet alleen naar de plaatjes kijken maar ook even lezen  ;)
ik gok dat het met Martijn's doordachte aanpak beter klinkt dan in menig huismaker, ook zonder dik vloerkleed
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#33
Ja, de optimalisatie van de akoestiek is niet te zien. Maar dat is ook de bedoeling! :)

In de woonkamer zit 2,5m3 Akotherm dempingsmateriaal verwerkt onder een luchtdoorlatend spanplafond.

Dat werkt heel goed. In mid en hoog is het een wereld van verschil. In het laag doet het niet zoveel. Maar ik ben erg tevreden met het resultaat.

Quote from: MarcelHLX on July 19, 2021, 09:14:45
Een mooi (dik) vloerkleed doet al veel.

Ja goeie tip! De reflectie via de vloer wil ik nog wel dempen met een kleed. Maar we hebben nog niet iets gevonden dat we allebei mooi vinden.
Gr. Martijn

MAW

#34
In de studio zijn dikkere panelen verwerkt. Om full range te dempen (dus inclusief laag) zitten ze op grotere afstand vanaf (de nok) van het plafond. Door deze grotere afstand dempen ze bij een grotere amplitude bij lagere frequenties.

Dit in aanvulling op de rij absorbers die op de vorige foto's al zichtbaar waren (die ook full range dempen in de hoek tussen de schuine wand en de vloer).
Gr. Martijn

MarKath

Quote from: Dirk on July 19, 2021, 10:08:42
dan moet je misschien niet alleen naar de plaatjes kijken maar ook even lezen  ;)
ik gok dat het met Martijn's doordachte aanpak beter klinkt dan in menig huismaker, ook zonder dik vloerkleed

Heb je een punt, ik "lees" (kijk) ook alleen maar strips.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dirk

zolang je maar film kijkt met geluid is er nog niets aan de hand ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

brt

Mooie set man, oogt superstrak en wat een mooie akoestische oplossing zo met dat plafond. Mooie ruimte zo!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MAW

#38
Dank!

Afgelopen week heb ik de DSP in de Neumann sub geconfigureerd met de Neumann MA-1 Meetmicrofoon en software.
De sub bewerkt daarmee het full range signaal. Ook corrigeert de sub de fase afwijking van de analoge crossover in de monitors.

Dat klinkt een stuk rustiger en duidelijker.
Gr. Martijn