€140 voor 4 stukjes plakband...

Started by Jumping Jack, January 24, 2014, 10:28:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Waar blijft men toch maar de inspiratie halen: http://www.hifi.nl/artikel/21580/Harmonix-Big-Band-tuning-tape.html.

"Maar wat doén ze? Daar laat Harmonix zich niet over uit. 'Geheim van de smid', zeg maar." Tuurlijk.  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Pffff.....

Dit ruikt toch echt naar een stuk oplichting van de bovenste plank...  :dry:


chansig

Is Frank helemaal klaar en dan komt dit op de markt... :D

Wat een kolder...al moet ik het natuurlijk eerst zelf proberen. Iemand toevallig een setje liggen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Ik (althans mijn vrouw) heb nog wel een rolletje Washi-tape liggen, zo'n 20meter. Voor €500 mag je er mee aan de slag. O ja, het koper dien je wel zelf te regelen maar dat is volgens mij niet essentieel voor de werking  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Deze valt voor mij in dezelfde categorie als richtingsgevoelige zekeringen, zakjes met vulling voor op de stoppenkast en koperen fruitschaaltjes met diamant.

Kwakzalverij dus.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

tajo

Quote from: Jumping Jack on January 24, 2014, 10:28:19
"Maar wat doén ze? Daar laat Harmonix zich niet over uit. 'Geheim van de smid', zeg maar." Tuurlijk.  ::)

"koperfolievormen"? Is dat een omslachte omschrijving van koperbanen die we nog wel eens als "antenne" willen aanduiden?  :D
Dus, als ik een kleine antenna op m'n kabel plak, doet m'n kabel het beter?  :crazy:
Anders? Vast wel, maar of het hoorbaar/meetbaar is, vraag me ik af, in het bijzonder bij afgeschermde kabels.
Beter? Leg dat eens uit...

quattronl

Vaag product weer.
Lijkt wat op de cable clamps. Klemmen van ceramisch of wat dan ook voor materiaal die je geluid verbeteren.
Sommigne zweren erbij (HTip gebruikt ze), anderen horen geen verschil.

Maarja, ik vond de dempingsplaten van CA ook in de categorie 'zweverig' vallen, nu heb ik 'm thuis liggen en wil niet meer zonder. Dus tja, het kan dus wel.
Als die stukjes tape echt aantoonbaar werken (dus dmv ABX testen) dan is het leuk spul, anders....
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

WickedGame

Quote from: quattronl on January 24, 2014, 13:22:50
Vaag product weer.
Lijkt wat op de cable clamps. Klemmen van ceramisch of wat dan ook voor materiaal die je geluid verbeteren.
Sommigne zweren erbij (HTip gebruikt ze), anderen horen geen verschil.

Maarja, ik vond de dempingsplaten van CA ook in de categorie 'zweverig' vallen, nu heb ik 'm thuis liggen en wil niet meer zonder. Dus tja, het kan dus wel.
Als die stukjes tape echt aantoonbaar werken (dus dmv ABX testen) dan is het leuk spul, anders....

:blink: ik geloof best in wat tweaks. Denk aan o.a. betere speakerkabel of stroomvoorzieningen. Ontkoppeling vind ik ook nog wel tot de opties horen. Maar dit is puur een stukje zweeftape!

Als het effect zou hebben op een speakerkabel dan zou je de hele kabel vol moeten plakken  :laugh: Nee, er zijn dingen die mij te ver gaan. En dan is 140,- euro voor plakband er 1 van

Raymond187

Wedden dat je het verschil hoort als je ervan overtuigd bent dat deze uber geleidende ductape werkt  O0

Nahpets

Prima als je er op die manier baat bij hebt, maar val anderen er niet mee lastig. Helaas zijn er altijd een aantal die er een hoop geld voor betaald hebben, redeneren is duur dus klinkt beter, en dus is iedereen die dat niet koopt doof en luistert naar een Yoko-setje.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Ik ben benieuwd wie de eerste gaat zijn die gaat zeggen dat je wel een goede set moet hebben om de verschillen met/zonder te kunnen horen...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Vast niet Fr*nk*, die is nog veel te druk met zijn speeltje van 20 cm.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

#13
Quote from: chansig on January 24, 2014, 14:36:06
Ik ben benieuwd wie de eerste gaat zijn die gaat zeggen dat je wel een goede set moet hebben om de verschillen met/zonder te kunnen horen...

Gr Hans

Inderdaad, alleen voor referentie-sets geschikt.

Referenties die uiteraard wel dagelijks aan verandering onderhavig zijn  :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VPI

Hebben jullie ze al beluisterd?

Niet dat ik dat gedaan heb maar voordat je een oordeel velt lijkt me dat ze op z'n minst uitgeprobeerd moet hebben.

Deleted User

Als ik denk dat het niet werkt, krijg ik dan mijn geld terug?

weradus

Een stukje tape wat een digitaal signaal kan beïnvloeden - knap heel knap  :laugh:

frank2

Quote from: Nahpets on January 24, 2014, 14:41:53
Vast niet Fr*nk*, die is nog veel te druk met zijn speeltje van 20 cm.

Maak het maar weer belachelijk....  ben ik van jou wel gewend. Koop jij maar liever een duur apparaat en haal niet het onderste uit de kan van je set.....

Lijkt mij wel wat die dure ducktape, staat vast heel mooi en dan moet het wel beter zijn. Omdat het zo mooi staat....  dat zijn vast de opemrkingen die je leest als iemand dit zou gebruiken.
Wees gerust IK niet! Als je set al zo in balans is heb je dit spul echt niet meer nodig net als CA plates van 1000 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

En dat van iemand met een beest van eindversterker en een surround receiver als pré... Sorry Frank, maar ga niet met stenen gooien als je in een glazen huis woont.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Quote from: Jumping Jack on January 24, 2014, 16:01:43
En dat van iemand met een beest van eindversterker en een surround receiver als pré... Sorry Frank, maar ga niet met stenen gooien als je in een glazen huis woont.

Frank mag van mij best teruggooien hoor, heb ik geen moeite mee, ben met hem ook niet altijd even voorzichtig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Heel knap zoals er nu een bijdiscussie lijkt te ontstaan over iets dat volstrekt niks met dit topic te maken heeft ::)

Houden we het hier dus gewoon op dit stukje plakband? Dank u allen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

Er zal binnenkort wel weer een raving review op 6moons verschijnen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Quote from: Raymond187 on January 24, 2014, 14:29:49
Wedden dat je het verschil hoort als je ervan overtuigd bent dat deze uber geleidende ductape werkt  O0
Er zijn wel wat plekken waar je ze kunt plakken voor merkbaar effect.
Verder is alles al gezegd geloof ik.  Routiniers hier  :D

twani

Quote from: Jumping Jack on January 24, 2014, 16:01:43
En dat van iemand met een beest van eindversterker en een surround receiver als pré... Sorry Frank, maar ga niet met stenen gooien als je in een glazen huis woont.
Hoho, wel een referentie pré hé Nick, wel objectief blijven   :D