Hoe groot is de invloed van een digitale interlink?

Started by audiosetup, January 20, 2014, 19:08:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiosetup

Ik wil via een digitale interlink mijn marantz na7004 met de dac van de audiolab 8200cdq verbinden. De cdq heb ik met een mooie xlr verbonden naar de 8200 mb. Volstaat nu een eenvoudige digitale interlink omdat de nadruk op de xlr ligt of is de digitale interlink van grote invloed op het geluid? Ik hoor graag van jullie. Groet Erik
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

H&C Hifi

Hey Erik,

In ben van mening dat je dat niet gaat horen..
Dus een niet te moeilijke coaxiale kabel pakken.


vanzomereng

Quote from: diepenbroek on January 20, 2014, 19:08:31
Ik wil via een digitale interlink mijn marantz na7004 met de dac van de audiolab 8200cdq verbinden. De cdq heb ik met een mooie xlr verbonden naar de 8200 mb. Volstaat nu een eenvoudige digitale interlink omdat de nadruk op de xlr ligt of is de digitale interlink van grote invloed op het geluid? Ik hoor graag van jullie. Groet Erik

Voor de 1 zeer groot voor de ander nihil... maar hoe zit het met jouw eigen oortjes  :ohmy:
Zelf proberen, leen wat van een kennis of een audiodealer
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Paul1967

Heb de proef eens op de som genomen met een cheap HQ digitaal coax kabeltje van nog geen tientje en een QED SR75 van 150 euro.
Ik en nog een paar anderen hoorden tussen deze twee absoluut geen verschil.
Koop gewoon een goed afgewerkte digitale kabel en deze hoeft niet abnormaal veel te kosten.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RonK.


audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Paul1967

De coax kabel waar ik het over had verkopen ze ook nog steeds bij sponsor kabeltje.com
en  ::) nog altijd een tientje. http://www.kabeltje.com/hq-digitale-coax-aansluitkabel-1.5-meter

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

H&C Hifi

Quote from: Paul1967 on January 21, 2014, 11:27:28
De coax kabel waar ik het over had verkopen ze ook nog steeds bij sponsor kabeltje.com
en  ::) nog altijd een tientje. http://www.kabeltje.com/hq-digitale-coax-aansluitkabel-1.5-meter

Die heb ik ook zo liggen, prima kabel voor een prima prijs.

John Wx

he weer geen kabel discussie op digitaal vlak  :baaa: ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiosetup

Had eerst een budget coaxkabel van Hitachi en nu de Apogee Wyde Eye. Jongens dit scheelt!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

John Wx

Quote from: diepenbroek on February  8, 2014, 21:07:54
Had eerst een budget coaxkabel van Hitachi en nu de Apogee Wyde Eye. Jongens dit scheelt!

Wat voegt hij toe dan ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiosetup

Betere plaatsing en een strakker laag. Bij de hitachi was het laag een brij waardoor details ondersneeuwden. Er is nu ook veel rust.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

John Wx

Quote from: diepenbroek on February  8, 2014, 22:31:52
Betere plaatsing en een strakker laag. Bij de hitachi was het laag een brij waardoor details ondersneeuwden. Er is nu ook veel rust.

En dat door verplaatsing van 1 en 0  :withstupid:

Wat was er mis met de DAC van de NA7004
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

DJLeonardo

#18
Quote from: diepenbroek on January 20, 2014, 19:08:31
is de digitale interlink van grote invloed op het geluid?
Wel als de kwaliteit van de glasvezel slecht is en de afstand te groot. Maar voor een afstand van een paar meter mag dat geen probleem zijn.
Vandaag de dag bepaald de kwaliteit van het glas de afstand die gegarandeerd word. Ik ben er toevallig voor mn werk mee bezig maar dan voor HD video. de goedkoopste kabels gaan dan tot 50/100 meter. De licht doorlaatbaarheid moet goed genoeg zijn.
Wat gebeurd er met het geluid als er door de slechte kabel foutjes in de binaire code sluipen?
Er zullen allerlei rekenfouten optreden. Even nagezocht:
Quoteaudio samples are transmitted at constant frequency, one-by-one (and bit-by-bit) in 32-bit blocks where 8 bits are used for synchronization and some side info and 24 bits are used for sample.
Dus als de fout in het 24bits gedeelte plaatsvind zal je slechts een lichte verstoring hebben
Dat klinkt een beetje zoals jitter. Metalig en dun. Harsh zoals lichte digitale distorsion. Je zult het vnl in het hoog horen waar de golflengtes korter zijn en een verkeerd bitje dus veel meer gevolgen heeft voor de golfvorm die het moet vormen met zn "medebitjes"
Als er in het 8 bit gedeelte met de synchroniatie iets fout gaat zal er wel een tik ontstaan die wat desastreuzer is voor je geluid.
Waar een analoog signaal inderdaad verslechterd op het gebied van laagfrequent en plaatsing kan er volgens mij theoretisch eigenlijk niet op dat gebied een symptoom ontstaan. Maar ik kan het mis hebben.
Parasound, Lexicon, PMC, Dynaudio, Mac mini met PLEX

Paul1967

Quote from: diepenbroek on February  8, 2014, 22:31:52
Betere plaatsing en een strakker laag. Bij de hitachi was het laag een brij waardoor details ondersneeuwden. Er is nu ook veel rust.

Heb je er ook een ferrietkern aan hangen, schijnt bij deze Canare afgeleide kabels nog rondere nullen en strakkere éénen te geven wat zeker ten goede komt aan het geluid. ;D

audiosetup

De Apogee gaat hier voorlopig niet de deur uit!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

marconist

Quote from: Paul1967 on February  9, 2014, 06:52:23
Heb je er ook een ferrietkern aan hangen, schijnt bij deze Canare afgeleide kabels nog rondere nullen en strakkere éénen te geven wat zeker ten goede komt aan het geluid. ;D

Welke nullen en enen eigenlijk? (BMC is het signaal wat over je kabeltje gaat).




Paul1967

Ik ging er vanuit dat er een digitale signaal door de kabel gaat, kortom enen en nullen dus  ;)