Intel NUC: kan dit hét apparaat zijn?

Started by WilcoL, January 15, 2014, 14:19:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Meeuwtje

Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Meeuwtje

#152
Quote from: weust on April 29, 2014, 19:28:56
Zaankanter of niet, ik heb een hekel aan het verkeerd gebruiken van "me".

Nou nou. >:( :o
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Ejorne

Quote from: weust on April 29, 2014, 19:28:56
Google/Bing is your vriend.

Geen hekel aan verkeerd f/v gebruik of aan een onlogische mix tussen Engels en Nederlands?

:hehe:

weust

Quote from: Ejorne on May  2, 2014, 11:51:18
Geen hekel aan verkeerd f/v gebruik of aan een onlogische mix tussen Engels en Nederlands?

:hehe:

DYAC. Schuld van de iPad. Was mij niet opgevallen deze keer.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

427 SOHC

Nucje gekocht met de Haswell I5 en ontdekt , gelezen dat hier nog een sata verbinding en power connectie aanwezig is waarop een slimeline blu ray speler op aan te sluiten is!
Iemand een idee of er al 3rd party behuizingen zijn voorzien voor een slim line bluray speler?

RonG

Quote from: 427 SOHC on May  2, 2014, 14:53:36
Nucje gekocht met de Haswell I5 en ontdekt , gelezen dat hier nog een sata verbinding en power connectie aanwezig is waarop een slimeline blu ray speler op aan te sluiten is!
Iemand een idee of er al 3rd party behuizingen zijn voorzien voor een slim line bluray speler?

Welke exact heb je gekocht? Ben er ook aan het denk om mijn Dune te vervangen met zoiets :).


nielsjejansen


Quote from: 427 SOHC on May  6, 2014, 17:40:25
http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-kit-d54250wyk.html

Deze heb ik hier thuis ook spelen, hoe heb je de kleuren goed gekregen? Zwart is hier echt grijs namelijk. Heeft te maken met limited rgb. Alleen hoe je dit goed krijgt onder Linux mint met XBMC? Iemand?

weust

Ik draai Gentoo op mijn NUC, met daarbij XBMC.
Alles draait, het enige wat ik niet voor elkaar krijg is het oplossen van tearing tijdens weergave van video.
Resolutie en bitrate van video/audio maakt niet uit, blijft aanwezig.

Met OpenElec geen probleem, dus draaitafel dat maar even tot ik een oplossing gevonden heb...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

road rebel

Voor ruim onder de 200€ vind je tegenwoordig een resem aan NUCs (brix 2955, nuc 3217, brix 3227), maar die missen allen IR.
De Haswell NUCs worden snel duur (een i5 board, mSata SSD, 1.35v Ram, wifi board) en voor je het weet ben je aan macmini prijs.

Ik zal denk ik toch een 2820 Bay Trail proberen want voor <150€ ben ik nog niets anders tegengekomen.

weust

Alleen ga je met de Bay Trail geen XBMC draaien.
Nou ja, XBMC wel maar afsoelen van video kun je vergeten.

De Bay Trail is een Atom CPU, geen Core series.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

road rebel

Is het zo erg? Want atom heeft altijd wel redelijk gewerkt met openelec, zeker als je er een plexclient van maakt!
Alleen gaat die nuc 2820 er uit en wordt vervangen door een nuc2820 (met2830 chip). Zo kort na de lancering klinkt niet zo betrouwbaar!

Jeffroman

Als ik de discussies zo volg op het xbmc forum, vallen de problemen met de Bay Trails wel mee. Bios update is in sommige gevallen wel noodzakelijk. Met openelec draait 1080p prima. Waar men voor moet waken is echter upscaling materiaal, daar is de gpu/cpu niet sterk genoeg voor (voor de mooiste algoritmes althans).

zie: http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?fid=112

weust

Hmm, ok. Heb er niet heel diep op ingelezen wegens ik had toen al een Haswell i3 model.
Wat zeker niet zal werken is hi10p encodes. Althans, gezien er vrij heftige Multi-threading voor nodig is betwijfel ik dan.
Nou is er niet veel hi10p encodes, dus dat scheelt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

road rebel

Voor -100€ ex btw heb ik er net eentje gekocht om te proberen. En dan heb je al wifi-N, voeding en IR ingebouwd.
Sata schijf en sodimm heb ik nog in een lade liggen, stel dat het echt waardeloos is kan ik nog steeds een nano-itx moederbord aanschaffen.
Ik hou jullie op de hoogte!

StefaanD

Quote from: weust on May 13, 2014, 12:00:50
Nou is er niet veel hi10p encodes, dus dat scheelt.

Inderdaad, alleen bij Japanse anime's kom je deze vaak tegen. Hoewel er zijn ook "slimmeriken" die het ook wel eens in een film durven gebruiken ... de snoodaards  :colgate:

weust

Ik heb Game of Thrones S02 1080p in hi10p. Ben eigenlijk daarom overgegaan op een NUC omdat de Mede8er 3D600nogiets dat niet aan kan...

En XBMC werkt toch iets prettiger dan Mede8er naar mijn mening.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

StefaanD

Geen enkele hardware mediaspeler zoals Mede8er, Dune, Popcorn, ... noem ze maar op kan deftig overweg met Hi10 bestanden, het is gewoon te arbeidsintensief voor de Realtik of Sigma chip.

weust

Klopt. Voor XBMC heeft een developer een patch geschreven voor Multi-threading speciaal voor hi10p decoding.
Heeft voor versie 13 al in OpenElec gezeten, maar pas met versie 13 van XBMC kwam het daar ook in terecht.

Anime kijk ik nooit, dus eigenlijk kan ik weer terug naar de Mede8er...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

road rebel

#170
Gisteren wat geprobeerd:

Nuc 2820 ziet er vanbinnen en vanbuiten gewoon een NUC uit, niets bijzonder dus.
Openelec 4.0 erop gezet met PlexBMC en amber skin. IR wordt gewoon herkend als WinMCE. IR lijkt trouwens van betere kwaliteit dan op Mac.

Fragmenten van Frozen in "1080p" draaien goed, wel een trage buffer en 2 keer een hapering. De boosdoener is misschien het wifikaartje die enkel op 2.4ghz werkt. Menu's lopen vlotjes (ondanks 5400rpm HDD), maar ik zal eens een AEON-skin proberen.
Geluid loopt via SPDIF van de Meridian Explorer. Geluid lijkt vlakker dan wanneer ik diezelfde via plex op de mac mini bekeek.
Als client is zo een NUC baytrail alleszinds vlotter dan een rpi of een atv.

Let wel: mijn setup is niet veeleisend want een i5 Plex Server, legacy scherm (720p) en receiver (max DTS).

J0ell

Kan het niet terugvinden dus excuus als de vraag dubbel komt.
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe mediaplayer. De Xtreamer sidewinder 3 gehad, wd live gehad en de a-400 van popcorn gehad.
Allen deden niet aan mijn verwachtingen van snelheid. Het rare is, de wd live kwam het dichtst in de buurt!
Apps en jukebox functie maken me niet zo heel veel uit. Ik moet SNEL kunnen streamen. Click and Play en niet eerst loading...

Nu wilde ik de NUC gaan kopen met i3/i5 maar loopt tegen het volgende aan. Mijn TV doet geen DTS passtrough. Wat betekend... bij de meeste films geen 5.1  :nopompom: Daarnaast geen ondersteuning voor harmony one, dat is niet zo erg gezien dit met een USB dongeltje te fixen is.

Ben werkelijk hopeloos na weken zoeken.

Enig idee of er een oplossing voor de NUC is voor DTS (Niet via HDMI) of een soortgelijk apparaat welke dit wel kan?
Het liefst dan met SSD erin om XBMC openelec te kunnen rammen  O0
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

weust

Rammen met een hamer op een SSD lijkt mij niet heel handig, dus zou het bij installeren laten ;-)

Wat betreft je DTS verhaal, waarom wil je dat perse via de TV wilt doen?
Waarom niet via Displayport naar je TV< en via een HDMI dongle naar optisch richting je receiver?
En waarom niet via de NUC naar de receiver en door naar je TV?

Je beweegredenen noem je niet, dus volg je niet helemaal.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

J0ell

#173
Quote from: weust on May 15, 2014, 15:38:47
Rammen met een hamer op een SSD lijkt mij niet heel handig, dus zou het bij installeren laten ;-)

Wat betreft je DTS verhaal, waarom wil je dat perse via de TV wilt doen?
Waarom niet via Displayport naar je TV< en via een HDMI dongle naar optisch richting je receiver?
En waarom niet via de NUC naar de receiver en door naar je TV?

Je beweegredenen noem je niet, dus volg je niet helemaal.


Thanks voor je reactie, mijn marantz heeft enkel mogelijkheden tot optisch en coax ed, geen HDMI. Omdat mijn TV geen DTS passtrough heeft kan ik niet via hdmi naar mn tv en dan via S/PDIF naar mn marantz. HDMI direct naar mijn marantz kan dus ook niet en een andere optie had een NUC niet volgens mij. Maar hoe zit dat met een display port dan? Wat doet dat precies want dit ben ik op geen enkel fora tegen gekomen.

Hoop het zo iets duidelijker gemaakt te hebben, en zal mn ssd met zorg behandelen  :tounge2:

Edit: Wat bedoel je met deze constructie? Displayport naar je TV< en via een HDMI dongle naar optisch richting je receiver. Want naar mijn tv helpt niet toch gezien deze geen DTS passtrough heeft.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

weust

Ah, nu begrijp ik je situatie :-)

Displayport lijkt wat op HDMI (heel simpel gezegd). Er zijn ook omzetters van Displayport naar HDMI, en sommigen hebben daarbij ook een optisch uit er bij zitten.
Je laat dan het geluid helemaal niet naar je TV gaan, maar rechtstreeks je versterker in.

Wil je het echt splitsen, dan gebruiken je beide uitgangen en converteer je de ene naar optisch, en de ander richting je TV.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4