Thonha's zolder HT

Started by thonha, December 15, 2012, 13:48:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonArdusS

Quote from: 1nt3gr@ on January 25, 2013, 09:32:26
http://www.soundfountain.com/amb/speaker.html

Het is één van de vele artikelen geschreven over de plaatsing van speakers...dus ik zeg niet dat het de waarheid is...
Maar uitgaande van dit artikel zou een regel die je kunt hanteren zijn:
"A general rule is that the distance between speakers and listener(s) should be 1 1/2 times the distance between the speakers."

Klopt, er zijn vele waarheden, ik spreek puur uit ervaring en contact met B&W, niet meer.
Als jij als luisteraar happy bent...niks meer aan doen!!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

JCL

Quote from: thonha on January 24, 2013, 15:54:39
Had eerst de REL quake maar hiervan was de foamrand aan het vergaan dus die deed niet veel meer.

Spikes voor de achter speakers heb ik eigenlijk nog nooit echt over nagedacht, is misschien niet zo'n gek idee :). Center ligt inderdaad plat op het meubel en zitten rubberdopjes aan vast gelijmd, misschien dat ik dit ooit nog ga veranderen.

Ben zelf erg tevreden over de combinatie Marantz en B&W, nu moet ik ook zeggen dat ik weinig anders heb getest. Mijne eerste set (toen ik 16 was) was deze Marantz versterker met 2 B&W 603 s2 speakers. Dit is me zo goed beavallen dat ik bij B&W ben gebleven en het heb geupgrade naar surround. Een receiver met HDMI heeft voor mij weinig meerwaarde, speel bijna alles vanaf me mediacenter af en gaat prima zo. Speakers staan bij mij op Large, heb een deel van het grote Small of Large discussie topic gevold, vervolgens zelf getest en ben van mening dat dit beter klinkt. Ben overigens wel benieuwd wat de 604's doen met wat meer vermogen.

Ik ga in ieder geval kijken voor spikes voor de achter speakers!

De 604 is een lastig aan te sturen speakers. In princiepe kun je meer openheid verwachten en meer controle in het laag. Losse eindbak is ook wel grappig om te proberen. Koop je er eentje die al redelijk op leeftijd is, valt de afschrijving ook heel erg mee.

Als ik het nu goed begrijp heb je dus geen DTS-MA of True-HD vanuit de mediaspeler? Dat is ook wel iets om eens te proberen hoor. Ik vind de HD audio formaten echt heel veel beter dan normaal DTS of Dolby Digital. Geluid wordt echt een stuk ruimtelijker en dynamischer.

thonha

Ben nog aan het kijken voor een upgrade. de ma 500 van Flakkees lijken me wel interessant om gebrugd te gebruiken, het upgrade budget is alleen een beetje op dus zal helaas even moeten wachten. Een andere receiver staat ook nog wel op het lijstje maar dit zal nog even moeten wachten.

J0ell

Quote from: thonha on January 30, 2013, 13:37:51
Ben nog aan het kijken voor een upgrade. de ma 500 van Flakkees lijken me wel interessant om gebrugd te gebruiken, het upgrade budget is alleen een beetje op dus zal helaas even moeten wachten. Een andere receiver staat ook nog wel op het lijstje maar dit zal nog even moeten wachten.

Gewoon kopen man  :D Eerst vanavond even jouw test bluray in mijn opzet testen  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

thonha

Weer een leuke upgrade gedaan! Vandaag de monoblokken van Flakkees mogen ontvangen, 4x de Marantz ma-500 welke per 2 op de 604's zitten. Het valt me op dat met name het hoog/midden een stuk duidelijker overkomt. Zal binnenkort weer wat nieuwe foto's maken gezien het set er wat anders uitzien dan in de OP.

RubenV.

Mooie upgrade en dito set  :headbanging: De combi van Marantz en B&W is zeker geslaagd. Toen ik mijn eerste "echte" speakers ging kopen (B&W CM1's) heb ik deze ook beluisterd op een flinke Marantz receiver bij de verkopende partij thuis. Daar ben ik lang van onder de indruk geweest. Ze lusten alleen wel wat prik, die B&W's.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

thonha

Quote from: RubenV. on February  7, 2013, 21:46:45
Mooie upgrade en dito set  :headbanging: De combi van Marantz en B&W is zeker geslaagd. Toen ik mijn eerste "echte" speakers ging kopen (B&W CM1's) heb ik deze ook beluisterd op een flinke Marantz receiver bij de verkopende partij thuis. Daar ben ik lang van onder de indruk geweest. Ze lusten alleen wel wat prik, die B&W's.

Was al zeer tevreden over deze combinatie, nu ze 360 watt aan vermogen krijgen klinken ze nog een stuk beter dan voorheen. Gisteren een filmpje gekeken en was wel even genieten :).

JCL

Quote from: thonha on February  7, 2013, 20:05:28
Weer een leuke upgrade gedaan! Vandaag de monoblokken van Flakkees mogen ontvangen, 4x de Marantz ma-500 welke per 2 op de 604's zitten. Het valt me op dat met name het hoog/midden een stuk duidelijker overkomt. Zal binnenkort weer wat nieuwe foto's maken gezien het set er wat anders uitzien dan in de OP.

Gefeliciteerd! Mooie upgrade :) Ook in het laag zul je merken dat het veel strakker/minder boemerig is. Als je dat voor de lol eens wil testen moet je de x-over op de sub fors omlaag zetten, of stereo draaien zonder sub. Zoals gezegd: B&W is dol op krachtige versterkers.

thonha

Quote from: JCL on February  8, 2013, 14:00:52
Gefeliciteerd! Mooie upgrade :) Ook in het laag zul je merken dat het veel strakker/minder boemerig is. Als je dat voor de lol eens wil testen moet je de x-over op de sub fors omlaag zetten, of stereo draaien zonder sub. Zoals gezegd: B&W is dol op krachtige versterkers.

Had gister voornamelijk getest met muziek, toen ik een film had gekeken merkte ik dat ook het laag inderdaad een stuk beter overkomt. Kortom, een geslaagde upgrade!

JCL

En omdat het een mooie 2e hands is, ook nog eens voor een prachtige prijs. Dat is dan weer het grote voordeel van eindversterkers :)

Pjotrovic

Hi Allemaal

Vandaag mn LCR600S3 Black ash binnen gekregen :clapping: :headbanging: :pompom:. Nu heb ik de Marantz SR7005, en kan een center niet bi-wire aansluiten. Weet een van jullie hoe ik de center t beste kan aansluiten? (dus welke van de ingangen voor speaker kabel?) Bass management moet wel lukken.

Thanks!
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

thonha

Quote from: Pjotrovic on February 14, 2013, 20:29:24
Hi Allemaal

Vandaag mn LCR600S3 Black ash binnen gekregen :clapping: :headbanging: :pompom:. Nu heb ik de Marantz SR7005, en kan een center niet bi-wire aansluiten. Weet een van jullie hoe ik de center t beste kan aansluiten? (dus welke van de ingangen voor speaker kabel?) Bass management moet wel lukken.

Thanks!

gewoon kabel op zwart/rood en op je receiver ook. Die van mij is ook niet bi-wire aangesloten. Hoop overigens binnenkort ook de center op een monoblok aan te kunnen sluiten.

JCL

Quote from: Pjotrovic on February 14, 2013, 20:29:24
Hi Allemaal

Vandaag mn LCR600S3 Black ash binnen gekregen :clapping: :headbanging: :pompom:. Nu heb ik de Marantz SR7005, en kan een center niet bi-wire aansluiten. Weet een van jullie hoe ik de center t beste kan aansluiten? (dus welke van de ingangen voor speaker kabel?) Bass management moet wel lukken.

Thanks!

Maakt geen drol uit. Bi-wire levert vaak weinig verschil op. Bi-amp is een heel ander verhaal ;)

tommie1

Quote from: thonha on February  7, 2013, 20:05:28
Weer een leuke upgrade gedaan! Vandaag de monoblokken van Flakkees mogen ontvangen, 4x de Marantz ma-500 welke per 2 op de 604's zitten. Het valt me op dat met name het hoog/midden een stuk duidelijker overkomt. Zal binnenkort weer wat nieuwe foto's maken gezien het set er wat anders uitzien dan in de OP.

Ziet er goed uit.
Wij zijn natuurlijk dol op foto`s

JCL

Brengen de mono blokken toch niet wat je er van had verwacht? Zie dat je ze in de verkoop doet. Of heeft het virus toegeslagen en heb je grootste plannen?

thonha

Laatste tijd een beetje weinig tijd gehad voor HTforum dus helaas nog geen foto's gemaakt.

Mono blokken op de fronts zijn echt perfect! Op mijn center vind ik hem niet heel veel meerwaarde hebben, daarnaast had ik er een staan die geen functie had maar kon ze alleen per 2 kopen. Heb dus besloten om men center weer door de receiver aan te sturen en de 2 blokken te verkopen. De 4 voor men front doe ik in ieder geval niet meer weg :D

Pjotrovic

Quote from: thonha on March 15, 2013, 18:08:29
Laatste tijd een beetje weinig tijd gehad voor HTforum dus helaas nog geen foto's gemaakt.

Mono blokken op de fronts zijn echt perfect! Op mijn center vind ik hem niet heel veel meerwaarde hebben, daarnaast had ik er een staan die geen functie had maar kon ze alleen per 2 kopen. Heb dus besloten om men center weer door de receiver aan te sturen en de 2 blokken te verkopen. De 4 voor men front doe ik in ieder geval niet meer weg :D

Heb inmiddels ook 604 S3. Ben heel benieuwd hoe de monoblokken het geluid beïnvloeden. Hoe denk je over een kleine luistersessie?
Verder heb ik DS6 dipoles aangesloten en 600 S3,Nu niet aangesloten, komen in mn nieuwe woning als surround back of front wide. Ga ik uitgebreid testen!  Voor HT zijn de dipoles echt perfect!
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

thonha

Een luistersessie is geen probleem. Heb overigens niet al te veel aandacht besteed aan de akoestiek dus verwacht hier niet te veel van ;). Heb de HSDD thuis liggen dus zit genoeg leuk test materiaal tussen. Waar moet je vandaan komen?

Pjotrovic

Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

thonha

Met grootte pijn in mijn hart staan de 604s dan toch in de verkoop   :unhappy:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139093.0

thonha

En nu ook de LCR 600 weg!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139533.msg2554487#msg2554487

Hoop er een mooie LCR60 voor terug te krijgen :)

Moet overigens zeggen dat ik verbaasd ben over het geluid wat uit de 601 s2 komt! :D

thonha

Zal binnenkort eens nieuwe foto's plaatsen van mijn sterk verkleinde HT set. Moet zeggen dat ik op het moment erg tevreden ben over het geluid wat er uit komt! Set op dit moment:

2x 601 s2
2x 600 s3
1x LCR600 s3 ( Hoop deze te vervangen voor een LCR60)
Nog geen sub, hier komt een mooie REL Stampede voor terug welke ik eind deze maand ophaal.

steves

Ben wel eens benieuwd naar de nieuwe foto's dan ;)