Bryston eindversterker om sub aan te sturen?

Started by FFF, January 18, 2004, 13:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FFF

Hallo, ik heb hier een Bryston 3B nrb krachtpatser staan.

Nu ga ik hem vervangen voor een Ht receiver, en zit er aan te denken om deze krachtpatser in te zetten als sub versterker.

Hij leverd gebrugd 400 watt rms aan 8 ohm, dus het vermogen zit denk ik wel goed.

Zou dit wat zijn ivm een de normale sub units? Iemand een idee hoe ik dit kan filteren, of kan dit op de meeste surround amps? En hoe ik in de sub geen filter te bouwen?

En hoe regel ik het volume, of moet ik er dan nog een voorversterker tussen zetten?

Ik hoop dat iemand me hierover duidelijkheid kan verschaffen, ik ga waarschijnlijk voor een pearless sub.

mvg Ronald.

blue-eyes

Garmt is daar helemaal idolaat van. Hij komt woorden tekort om dat te beschrijven :D

Ik dacht dat hij zelf ook een Bryston op zijn sub had aangesloten. Ik zou zeggen,vraag Garmt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FFF

bedankt voor de reactie,

Ik heb even op z'n site gekeken, hij stuurt er idd een passieve sub mee aan.

Alleen ik vraag me af hoe hij alles regelt, volume en filter etc, misschien zit dat al op zijn sub.

Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, op een zelfbouw sub.

Scarp

Volume en filter gaat via de pre/pro. Die van garmt word alleen voor LFE gebruikt, dus boven de 120 Hz krijgt ie niets. Daarnaast kan je in je pre/pro ook het volume instellen. Fijnafstelling via de speakerinstellingen en uiteindelijk gewoon via de volume knop.

D'r zijn hier wel een aantal zelfbouw subwoofer bouwers, dus die kunnen je vast wel vertellen over zelfbouw subs. D'r zijn vast ook wel topics over :)

eduard

FFF ik heb bijna de zelfde combi als Garmt alleen een iets ander model Sub. De filtering en volume wordt bij mij gedaan door mijn voorversterker. Maar er zijn ook losse units tekoop zoals de Thommessen subway-x (active subwoofer crossover ik gebruikte deze toen ik nog 2 subs had en maar een sub uitgang op mijn voorversterker heb.
De Bryston eindversterkers zijn ideaal om het laag aantesturen (ze staan hier om bekent)

Scarp

Bryston maakt zelf ook een externe crossover. Staat wel op hun website.

FFF

#6
Maar als ik het goed begrijp kan ik het volgende doen:

Receiver -> Interlink subwoofer uit naar bryston eind amp -> Speaker kabel naar unit.

En het enige wat ik hoef te doen is de unit in een goede behuizing te plaatsen?

Bedankt vast voor de snelle reactie's

Weet iemand een leuke unit? Zoek laag met veel dynamiek, moet mee kunnen spelen in stereo (icm B&W N805's) En kunnen knallen bij ht.

De unit mag best wat kosten als ik er voor de rest geen filters etc bij hoef te kopen, en moet dus aan te sturen zijn met een bryston.

Denk aan een unit ergens tussen de 100 en de 400 euro.

Moet wel in een bescheiden kastje passen :D

Scarp


Marcel_T.

Als je de sub ook in stereo wilt laten meespelen, moet dit wel in te stellen zijn op de receiver of pre/pro. Anders ben je dus wel een filter nodig op de sub.

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

garmtz

Er zijn al een aantal topics in het DHZ gedeelte over zelfbouw subs. Die zou je door kunnen nemen. Het is niet zo makkelijk als een woofer in een kastje proppen! Je voorversterker doet de filtering, je hoeft dat niet nog een keer te doen in de subwoofer in principe.

Ik vind Bryston briljant voor gebruik als sub-versterker. Zeer krachtige, diepe, droge, strakke en snelle bas.

FFF

Bedankt weer voor de reactie's

Ik weet dat het niet een kwestie is van een woofer in een kastje stoppen, wil mezelf er ook eerst wat mee bezig gaan houden, of ik ga op zoek naar een bestaan ontwerp.

Ik twijfel nog tussen bass reflex of gesloten.

Als het kastvolume volgens de specs voldoet aan de eisen voor de woofer is het dan goed, of moet ik me verplicht verdiepen is simuleren etc?

Bart_M

Ik zou iig een testbox bouwen. Dan kan je altijd nog beoordelen of je het goed vind.

De keuze tussen gesloten en basreflex hangt ook van de woofer af. Dan kan je niet zo zeggen. Maar een gesloten kast zal je onderin wel moeten gaan corrigeren om er nog wat laag uit te krijgen.

Grtn,
Bart

FFF

Quote from: KrunK on January 21, 2004, 11:29:38
Ik zou iig een testbox bouwen. Dan kan je altijd nog beoordelen of je het goed vind.

De keuze tussen gesloten en basreflex hangt ook van de woofer af. Dan kan je niet zo zeggen. Maar een gesloten kast zal je onderin wel moeten gaan corrigeren om er nog wat laag uit te krijgen.

Grtn,
Bart

Dan ga ik toch voor bass rellex, denk ik, hoorde eerder al dat dat dieper gaat.
Ik ga zo naar speaker en co, hoewel ze niet echt de units hebben die ik zoek wil ik toch wat info op gaan doen, en ook eens kijken vor boeken etc.