3 x HD-ontvanger in signaalweg antenne = vervormingen in beeld

Started by AZ1958, December 26, 2013, 13:25:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AZ1958

Hallo,

ik heb een Ziggo Cisco HD ontvbanger + een HUMAX 5400 HD ontvanger + een CI-module in de TV, dit alles bij elkaar is blijkbaar te veel van het geode voor het antenne signaal.
Ik kijk het meeste gewoon via de C+module in de TV, de beide HD-onvangers zijn merendeel voor opname op de recoorder bedoeld.

gevolg van deze hele reeks ontvangers  is veel  vervormingen/verminkingen in het beeld als ik normaal TV kijk (via C+Module).
update: ook viel het antennesignaal weg als ik de HUMAX aan zette (standby off), beeld viel dan even weg....
Blijkbaar zijn al deze apparaten iets te veel van het goede. ( als ik 1 HD ontvanger er tussen uithaal zijn de klachten verdwenen)

mijn vraag: Wat zijn de mogelijke opties om toch alle ontvangers aan te sluiten zonder de genoemde verstoringen ?

Alex

riwi

Een goede antenne versterker van Hirschmann met 4 uitgangen deed bij mij wonderen.

bv de ghv41m


AZ1958

nou ik ben erachter....

Bleek een instelling van de HUMAX te zijn.
Als je de instelling "energiebeheer in standby-modus" aan zet, dan gaat die volgens de manual "bepaalde functies uitzetten in stanby-modus" ...
welke verteld de handleidng dus mooi niet ( :-X)

ik werd getrickerd door het feit dat naast genoemde symptomen ook nog eens in standby-modus de klok weergave uitstond van de Humax, erg hinderlijk en tja ik had het toch echt gezien in de winkel dat die er wel is ....
Stond al op het punt de Humax terug te brengen naar de MediaMarkt maar dacht laat ik eerst nog even navraag doen en uiteindelijk bleek dit door de instelling "Energiebeheer in standby-modus aan" te worden veroorzaakt
eenmaal de HUMAX  "energiebeheer in standby-modus uit" ingesteld, was de klok erweer,en plots verdwenen ook de eerder genoemde antennesignaal klachten...
kennelijk heeft de "energiebeheer in standby-modus aan" instelling ook effect op de doorgifte/PassThru van het antenne signaal, en dit vond de C+Module dus niet zo fijn.

opgelost dus !  :clapping: :clapping: :worship: