Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Heb er gemixte gevoelens bij, staat veel muziek op maar van ern aantal artiesten ook weer niets
Bijv niks van Porcupine Tree, steven wilson, etc

Als je van klassiek houdt ben je er goed mee

clipto

Ik wil dit ook eens een maandje gaan testen, dus proefabbo van 1 maand afgesloten.
Echter is de software in het Frans en ik krijg dit met geen mogelijkheid aangepast.
Spreek geen woord Frans ook, software verwijderen, register opschonen en opnieuw installeren hielp niet.
Hoe/Waar kan ik het aanpassen?
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Charlemagne

Je kunt het in de app niet aanpassen. Je zult de Nederlandstalige versie moeten downloaden en installeren, dan moet het goed komen. Mijn app spreekt perfect Nederlands. Wel eerst de Franstalige meuk eraf gooien voor je gaat installeren.

Probeer het hier eens: http://www.qobuz.com/nl-nl/applications

Bonne chance! Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

clipto

Nou dat doe ik dus de hele tijd al, had schijnbaar in 1e instantie de Franse installer een keer te pakken ofzo.
Ccleaner gedraaid, register gezocht op qobuz en dat verwijderd, op de systeemschijf alle qobuz mappen verwijderd en nog blijft hij terugspringen naar Frans met de juiste setup..
Ik was het even aan het testen op mijn laptop, zal vanavond op mijn HTPC direct de juiste installer downloaden en installeren.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

clipto

Op mijn htpc hetzelfde euvel, ingelogd op de nederlandse website met mijn account.
Download vervolgens de software en na installatie start deze netjes.
Hij is een halve seconde engelstalig en schiet dan naar het Frans, en dan snap ik het niet meer  :confused:
Help?!  :D

Nevermind!
Ik moest even rechts bovenin inloggen, zag een facebook knop en keek niet verder (wilde niet met mijn facebook account inloggen) maar precies daaronder moest ik inloggen met mijn emailadres en bij het account horende wachtwoord.

Even een paar nummers direct vergeleken tussen spotify en qobuz.
Sowieso staat het geluid van Spotify harder, nadat ik dat aangepast had kon ik gaan vergelijken.
Spotify klinkt in mijn huidige set (nu nog aangesloten op de onboard auto van mijn htpc) voller, via qobuz klinkt het allemaal wat vlakker.
Dat laat meteen wel meer ruimte waar het via Spotify misschien weer teveel aangezet wordt en minder ruimte laat.
Joh, lastig zeg, muziek omschrijven...

Ik heb sowieso een maand testabbo, dus ga nog een langer vergelijk houden.
Ook staat er een upgrade in de planning (Schiit DAC) ter vervanging van de onboard uitgang van mijn pc. Ik hoop hiermee nog een goede slag te slaan, misschien dat het verschil dan wat groter wordt.
Aan alle andere reacties in dit topic, zou dat er wel degelijk moeten zijn.
Ik hoor het alleen (nog?) niet zo.
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Arjan-Assen

Nu 2 dagen onderweg met m'n nieuwe (ge-mod) sonos.
Proefabonnement van Qobuz erop gezet en al lekker aan het genieten. Wat het geluid op dit moment zo mooi en vol maakt weet ik even niet. 2 weken namelijk ook een nieuwe Dac aangeschaft . Een Heed Audio Obelisk da. Aangezien ik zo kort achter elkaar een uitbreiding heb gehad, kan ik er moeilijk een oordeel over vellen. Het staat wel als een paal boven water dat het erg mooi klinkt. Een vergelijk met m'n gedownloade bibliotheek geeft geen verschil.

Ik ben om! En heb er het maandbedrag graag voor over. Scheelt een hoop gedoe. (Voorheen een spotnet / xbmc gebruiker).

Ook qua compleetheid heb ik op een paar Nederlandse artiesten na nog geen gebreken ontdekt.
Kortom; een aanrader :smile:
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

Charlemagne

De muziekbibliotheek van Qobuz breidt nog steeds in hoog tempo uit heb ik de afgelopen maanden gemerkt. Ook NL muziek. Zelfs het gloednieuwe album van de Common Linnets staat er al op.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Arjan-Assen

Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

DofN

Qobuz bevalt prima, al is het aanbod nog steeds niet zo groot als bij Spotify. Bij nieuwe releases lopen ze aardig met elkaar in de pas.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Arjan-Assen

Klopt, scheelt dat ik graag de nieuwere platen bij langs ga, om er uiteindelijk een paar favorieten aan over te houden. 90% luister je eenmalig. 10% onthoud je.

Meestal weet ik het na 1 keer wel. Ja of nee.
Wat dat betreft is zo'n streamingdienst natuurlijk geweldig.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

twani

Quote from: Arjan-Assen on May 15, 2014, 20:11:23
Klopt, scheelt dat ik graag de nieuwere platen bij langs ga, om er uiteindelijk een paar favorieten aan over te houden. 90% luister je eenmalig. 10% onthoud je.

Meestal weet ik het na 1 keer wel. Ja of nee.
Wat dat betreft is zo'n streamingdienst natuurlijk geweldig.
Eens👍👍👍

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Streamz

Ook ff Qobuz erop gezet. Al mijn muziek staat op een Win7 pc-tje, dus daar de Qubuz desktop applicatie op geladen. Nu zie ik bij de output alleen DirectRemote en WASAPI staan. Maar ik gebruik een streamer, via Ethernet dus. En dat werk zo te zien niet. Is er ergens een instelling, of een applicatie die Qobuz als UPNP applicatie simuleert?

Ook de app gedownload op mijn Windows tablet. Ook hier kan ik alleen lokaar (op de tablet dus) afspelen. En dus niet streamen naar mijn streamer. Bij Qubuz zie ik alleen streamingmogelijkheid met I dingen en Airplay. Wat ik niet heb/wil.

Zie ik iets over het hoofd? Zijn er andere oplossingen? Of moet ik Qobuz direct maar weer verwijderen?

Jumping Jack

Naim NDX zeker? Qobuz draait nog niet op Naim, evenmin als spotify... Het zou er wel komen, wss met de introductie van de Muso in september.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Streamz

Gaat niet zozeer over Naim, maar over streamen via Ethernet naar een renderer. Geldt dus voor alle streamers die via Ethernet zijn aangesloten.

Charlemagne

Er zijn streamers die Qobuz doen. De Sonos bijvoorbeeld. Er zijn er vast meer. De Bluesound Node bijvoorbeeld. Streamers zullen het in de toekomst meer en meer gaan ondersteunen, zoals ze nu al met allerlei andere muziekservices doen.

Als de streamer geen Qobuz doet kun je wél met een HTPC een analoog signaal uitsturen naar je amp of een digitaal signaal de DAC. Met een beetje geluk heb je een DAC met USB-ingang. Kortom: Qobuz is vanuit de desktop app wel aan de praat te krijgen. Succes!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Streamz

Ja, dat had ik wel begrepen. Ik zie de WASAPI optie staan. Maar dan moet ik een USB kabel trekken en daar heb ik dus geen zin in. Kan ook niet, pc staat in de meterkast.

Oke, Qobuz gaat er dus weer af.




Streamz

Had m ook even gepost op hun site. Inmiddels al antwoord, wel lekker snel.

Beetje een Frans antwoord, dus niet helemaal duidelijk. Maar kennelijk is USB streaming ook niet mogelijk. Wat mij dan weer verbaasd.
Desktop / Windows werkt kennelijk alleen wanneer je electrisch of optisch digitaal aansluit. Dus vanaf de soundcard naar opt/SPDIF in.

Gaat m dus niet worden.

Staaled

Quote from: Streamz on May 16, 2014, 13:51:03
Had m ook even gepost op hun site. Inmiddels al antwoord, wel lekker snel.

Beetje een Frans antwoord, dus niet helemaal duidelijk. Maar kennelijk is USB streaming ook niet mogelijk. Wat mij dan weer verbaasd.
Desktop / Windows werkt kennelijk alleen wanneer je electrisch of optisch digitaal aansluit. Dus vanaf de soundcard naar opt/SPDIF in.

Gaat m dus niet worden.
op een usb dac ging het bij mij anders prima. wel 3 maanden terug.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Streamz

Dat bedoel ik dus met een Frans antwoord. Ze gaven aan dat WASAPI streaming niet kon, omdat er geen USB-B in zou zijn.

Ja, ik begreep m ook niet, helemaal omdat je gewoon WASAPI streaming kan selecteren. Anyway, verwijderd.

Lightspeed

Ze zijn druk bezig om meer èn betere downloads beschikbaar te maken.

QuoteQobuz, the French music streaming service, has confirmed that it will introduce its 'Studio Master' download service in September.
Subscribers can currently stream music via Qobuz up to CD-quality (16-bit/44.1kHz), but the firm's next step is to offer hi-res downloads (24-bit, up to 192kHz) for €15/album or €1.5/track. There will be a back catalogue of around 20,000 Studio Master albums at launch.

http://www.whathifi.com/news/qobuz-confirms-studio-master-download-service-will-launch-in-september
Interview:
http://www.audiostream.com/content/qa-yves-riesel-ceo-qobuz
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Jumping Jack

Hi-res downloads zijn hier (Benelux) al langer mogelijk, dat bericht gaat over de UK waar het vooralsnog niet kan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

Quote from: Jumping Jack on May 16, 2014, 15:57:50
Hi-res downloads zijn hier (Benelux) al langer mogelijk, dat bericht gaat over de UK waar het vooralsnog niet kan.

Sterker nog: ik heb al diverse highres downloads bij Qobuz gedaan. De complete Doors remastered, 8 cd's voor 25€ om maar even een voorbeeld te geven. Ook sommige klassieke muziekopnames, die door mij hogelijk gewaardeerd werden, heb ik nu in highres; op mijn set klinkt het dan nóg even mooier.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Jumping Jack

Ik heb er ook al behoorlijk wat uitgegeven  ;D. Hun aanbod jazz is erg mooi, en vaak met interessante aanbiedingen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs