iEar A/V 6 daagse

Started by eMVe, October 17, 2013, 20:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eMVe

Wellicht een beetje laat om hiervan melding te maken, maar zijn er nog mensen die een bezoek gepland hebben?
Zelf ben ik wel benieuwd naar de nieuwe 900 modellen van Focal, de presentatie van Rivasono en natuurlijk de HighEnd en HT demo's.
Wij zijn er morgen en als de weersvoorspelling uitkomt waarschijnlijk op de motorfiets; twee aangename zaken verenigd. . .

http://www.iear.nl/nieuws/iear_av_zesdaagse.html

Rha007

Ik had deze in de agenda staan, maar door tijdgebrek kan ik helaas niet.
Veel plezier en laat even weten hoe het was.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

riwi

#2
Ik ben afgelopen week geweest naar de HT demo met Kef Reference surround, Macintosh versterking, een Stewart Greyhawk en een mooie 3 chip DLP projector in samenwerking met een luxe Kaleidescape systeem.
En motion box stoelen erbij.
Was een prima demo met leuke verhalen en demonstratie. Ik vind dat Kaleidescape systeem echt mooi werken.

Geen tijd gehad om naar de andere demo's te gaan. Ik was ook nog geinteresseerd in de streaming demo. Ik zag dat ze o.a. die Blue node streamer hadden.

Rha007

Op de valreep heb ik me nog aangemeld voor morgen, ben benieuwd.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

darkman76

Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

eMVe

#5
Hier een korte indruk:

Om één uur begon de presentatie van Rivasono; interessant en ook weer wat wijzer geworden. De ruimte waarin de presentatie gehouden werd, was door Rivasono onder handen genomen en klonk voor mij zeker verbetert, maar niet optimaal. Ook tijdens de HighEnd demo was dat hoorbaar, volgens de medewerker van Rivasono moet er dan ook nog wel wat aan gedaan worden.



Daarna vóór de HighEnd demonstratie even naar de 926 geluisterd, eerste indruk: het klinkt omfloerst. . . de speakers wat vrijer opgesteld en wisseling van versterker bracht verbetering. Omdat ik nog nooit een KEF gehoord had even daarnaar overgeschakeld; alsof er een gordijn voor me dichtgetrokken werd. . . niet helemaal eerlijk om hier een echte conclusie aan te verbinden, voor een beter beeld is wat langer luisteren noodzakelijk.

Bij de HighEnd presentatie was eerst Focal/McIntosh aan de beurt. Na een korte toelichting door de desbetreffende vertegenwoordigers werden er betrekkelijk korte stukjes muziek gedraaid (prima wat mij betreft) Ik zat op de voorste rij en daardoor wellicht iets te dicht bij, maar het klonk gewoon erg goed. Toch was de indruk die ik kreeg op de show in het voorjaar in Veldhoven aanmerkelijk positiever, misschien door de muziekkeuze? Overigens was het laatste nummer via LP en voor mij een voorbeeld dat analoog zeker niet beter meer is dan digitaal. 









Na deze luistersessie was er een korte pauze met wat te eten en drinken; prima voor elkaar!
Intussen waren de stoelen gedraaid en wat het de beurt aan KEF/Hegel/Naim. Als eerste een vrij uitgebreide uitleg over KEF; wat lang, maar hij bracht het leuk. Als eerste was Hegel aan de beurt om wat te laten horen, na wat verteld te hebben over de ontwerpfilosofie achter het merk. Klonk niet verkeerd, toch ontkwam ik niet aan een zelfde indruk als daarvoor bij de goedkope spekers, alleen hier wat positiever. Wat meer laidback, vloeiender zou ik ook kunnen zeggen. Zeer interessant vond ik de vergelijking van de Blade met de LS50, helaas alleen maar één nummer met alleen zang. Dat had van mij wel wat meer mogen zijn, overigens zou dat met de Utopia's ook mooi geweest; ik had de kleinste Utopia of andere nog goedkopere Focal (948) er wel eens naast willen horen. . .
Naim was ook een mooie match met KEF, hier werden digitaal en analoog met elkaar afgewisseld en waren beide meer op hetzelfde niveau, of was het ook hier de muziekkeuze die in dit geval beter uitpakte?
Leuk detail was het muntje dat bovenop de Blades geplaatst was: gedurende de gehele demonstratie bleef het staan en daar zaten toch wel en paar stukjes met veel laag bij; erg weinig trillingen in de kast dus.







We zijn daarna nog naar de HT-demo geweest, maar omdat we bij de HighEnd tot kwart voor vijf zijn blijven hangen was dat eigenlijk net te kort voor een goede impressie, bovendien zaten we op de tweede rij en dat beïnvloedde het geluid toch wel heel erg; het geluid van de voorste stoelen hield wel veel geluid tegen en de afstand tot de rears was weer aan de korte kant waardoor er een gat ontstond. Voorste stoelen proberen te bemachtigen zou ik willen zeggen. 3D was leuk, maar ook dit keer niet meer dan een effect en een minuut of tien zeker lang genoeg. Niet iets wat ik persé hier thuis hoef te hebben. De imposante sub hebben we niet echt aan het werk gehoord.
Daarna nog even kort naar de 900's geluisterd, de 948 stond toen ook aangesloten en was een grote verbetering t.o.v. de 926. Wat mij betreft de meerprijs méér dan waard; veel meer rust in het geluidsbeeld, betere plaatsing van instrumenten/muzikanten en een aangenamere klankkleur. In het zwart ziet hij er voor mij het mooist uit; erg fraai!



Voor wie vanmiddag nog gaat: veel plezier en laat ook eens weten wat je/jullie indruk was.

Rha007

Gisteren dus naar de Iear 6 daagse geweest.
Het meest interessante was nog mijn gesprek met de mannen van Rivasono. Dat akoestiek de sound van je set bepaald wist ik al, maar was erg benieuwd naar hun werkwijze. Voorlopig hebben de mannen van Rivasono een positieve indruk op mij achtergelaten, nu alleen nog even nadenken of ik daadwerkelijk gebruik ga maken van hun diensten. €250 euro blijft toch veel geld en met die €250 heb je nog niks, het legt alleen de pijnpunten bloot.

Wij (darkman76 en ik) hadden ons voor alle sessies opgegeven en begonnen met de streaming workshop. Achteraf hadden we deze beter over kunnen slaan, omdat deze workshop bedoeld was voor mensen die hier nog niet in thuis zijn. Voor mij werd hier niks nieuws verteld en ben na de pauze dus ook niet meer terug gegaan naar boven en heb deze tijd gebruikt om met de mannen van Rivasono te praten. De andere reden dat ik niet meer terug ging naar deze workshop was dat ik me verschrikkelijk irriteerde aan een andere deelnemer en ik niet voor de gevolgen in stond als ik nog langer met deze persoon in dezelfde ruimte moest doorbrengen  :devil:
Ik snap niet dat sommige mensen altijd de betweter moeten uithangen op dit soort events. Zoals gezegd bracht deze workshop niks nieuws voor mij en heb ik daarom het 2de deel overgeslagen. De man waar ik me zo aan stoorde, moest bij elk hoofdstuk zijn zegje doen en laten horen dat hetgeen was gezegd  niet helemaal waar was, niet klopte etc etc. Komop zeg, dit was een workshop voor beginners waar stapsgewijs werd uitgelegd wat steaming betekent en hoe je het beste te werk kan gaan en wat de mogelijkheden op streaming gebied zijn. Als je een (wiskundige) discussie wilt voeren prima, maar doe dit niet tijdens een workshop streaming voor beginners!

Anyway, daarna naar het HT gebeuren geweest waar ik pal voor de linker rear zat en dus geen goede indruk kon krijgen van de Kef's. Nu word het ht gebeuren steeds minder belangrijk voor mij omdat ik stereo belangrijker vindt, dus vond het niet erg. Ik vond wel dat de man (importeur?) van Kaleidescape een beetje liep te stuntelen met het bedienen van zijn eigen apparatuur. Ook van deze demo heb ik het 2de deel overgeslagen en heb deze tijd gebruikt om naar de nieuwe focals te luisteren samen met een van de verkopers.
De nieuwe Focal's met hun conus van vlas zien er op alle fronten erg gelikt uit. Echter konden deze mij niet helemaal bekoren, vooral het laag vond ik niet zo strak als bij mijn 826W's. Dit kan aan de opstelling liggen, maar aan de andere kant is de nieuwe range met de nieuwe vlas-techniek ook niet bedoeld om de W-conus te vervangen. De W's zijn gewoon een stap hoger en dit werd mij ook verteld door de verkoper en naderhand door de importeur. Ik zeg niet dat de nieuwe Focal serie slecht klinkt, maar ik kan ze alleen maar vergelijken met mijn eigen Focals.

Bij de high end luistersessie zat ik ook weer verkeerd omdat het zaaltje vol zat. Ik zat bijna recht tegenover de linker speaker. Op de nationale av dagen in Velthoven stond volgens mij dezelfde opstelling. En net zoals op de av-dagen had ik meer verwacht van een set die rond de €100.000 kost.

Al met al was het voor mij een leuk dagje uit en vond ik het zeer goed georganiseerd door Iear.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

JANJWJMC

Op 11 oktober hierbij aanwezig geweest de eerste indruk is erg positief en goed verzorgd en zeker voor herhaling vatbaar.
De versnaperingen tussen de bedrijven in warren erg lekker  :thumbs-up:.
Ik had me opgegeven voor de workshop akoestiek het verhaal werd er kort en bondig verteld zonder veel poespas, zoals ik er van houd :P.
Daarna naar de highend stereo presentatie geweest de muziek keuze was wat  meer voor de oudere garde en toen het leuk werd met Infected mushroom werd het al snel naar het volgende nr geswitcht dit ivm met de oudjes onder ons :sleepy:. desondanks vond ik het volume wel zo staan dat het meer een contest leek hoe hard kunnen we spelen iets wat me bij eerdere demo's van Mcintosh opgevallen was, het positieve is wel dat ik in geen 100000 jaar het geld voor deze set wil uitgeven :yawnee:.
Ook even bij de streaming workshop geweest maar dit was meer bedoeld voor de beginners onder ons.
Iear is een top gastheer geweest en hopelijk volgend jaar weer.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter