Einde van Classe ? Voorheen:Sigma reeks in 2014

Started by riwi, October 6, 2013, 14:38:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: road rebel on October 18, 2013, 21:48:50
Wel leuk dat de prijzen wat toegankelijker worden. Zou dat ook geen invloed hebben op tweedehands toestellen? Het lijkt mij dat de prijs naar beneden gaat als er nieuw voor minder te koop staat? Of heb ik het mis?
In het verleden was dat niet het geval als je bv de CA3xx 2xx en 1xx prijzen 2e hands bekeek toen de Delta serie werd geintroduceerd deed dat niet veel. Wel dat er meer apparaten werden aangeboden want over aanbod drukt de prijs.
In dit geval gaat bijna niemand denk ik zijn Delta inruilen voor deze reeks want je schiet er niet veel mee op. Als het nou een verbetering was geweest voor dezelfde prijs wel denk ik.

riwi

Als die Sigma SSP kwa features uitgebreider is dan de Delta SSP800 denk ik wel dat dat invloed heeft op de prijzen.

Met de eindversterkers geloof ik dat minder. Er komt dacht ook een delta versie van diezelfde 5 kanaals Klasse-D amp.

Je hebt dan praktisch dezelfde eindversterker in Delta look, in CT-look en in de nieuwe Sigma look.

Kjelt

Quote from: riwi on October 18, 2013, 23:55:43
Als die Sigma SSP kwa features uitgebreider is dan de Delta SSP800 denk ik wel dat dat invloed heeft op de prijzen.
In dat geval komt er dan ook vast wel een nieuwe SSP800 of upgrade (HDMI2.0?)
We zullen zien, maar Classe tot nu toe kennende kanabaliseren ze niet hun eigen product range  ;)

vik

Het valt niet onder de nieuwe Sigma serie maar heeft iemand deze al gezien?


De Classé CA-D200 :




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

#29
Edited na post Riwi.

riwi

#30
In post 1 van deze thread stond ook al de D200 en dat die in Sigma en Delta looks er zou zijn.
Ik had me niet gerealiseerd dat dit een nieuwe amp was in de Delta lijn. Toch wel interessant dus.

En inderdaad de hoogfrequente switching power supply is ook de basis voor Chord versterkers. Al heel lang zijn switching power suplies een no-go in hifi land. Maar het is wel mogelijk een goede te maken zoals Chord al jaren laat zien.

Chord maakt echter geen klasse D versterkers. En deze Classe is klasse D met switching powersupply. Ben benieuwd.

Kjelt

Ok dus de combinatie van SMPS en klasse-D zou dan uniek zijn? Hmmmmm
maar goed ik ben blij met mijn huidige Delta serie versterkers, enigste dat daaraan kapot kan gaan dat niet zo 1,2,3 te repareren is zijn de microcontrollers die het toch wel 30 jaar zouden moeten uithouden. Daarna Classe maar eens bellen voor een replacement  :D

simsatit

Het is niet uniek idd. (smps en klasse d).
Alsnog vrij duur voor hoge kwaliteit klasse d.

De look is modern en 'netjes'.
Zet er een oude ca naast (met de handvaten) en zie de evolutie.. beter of slechter?


>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Quote from: simsatit on November 15, 2013, 09:36:49
De look is modern en 'netjes'.
Zet er een oude ca naast (met de handvaten) en zie de evolutie.. beter of slechter?
Gaat tenslotte om het geluid dus daar kunnen we met plaatjes alleen niet veel over zeggen.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Miesepies

Is helaas nog weinig info te vinden over deze serie... maar kwam wel onderstaande tegen. We moeten dus nog even geduld hebben...

QuoteClassé will be appearing at CEDIA 2013 but what won't be making an appearance is the new Sigma Series. There is enough uncertainty in the actual production date that they decided it would be premature to unveil it at this show and so they'll modify their plans and show it in Las Vegas (CES 2014).

mathbovy

#36
filmpje van het prototype (processor) op ces: http://www.youtube.com/watch?v=oIM95GX2jg0

riwi

Single HDMI uitgang zoals ik op het filmpje kan zien. Dus dat is wel een showstopper. Of je moet met een externe HDMI splitter werken, en dat is altijd maar de vraag hoe goed dat werkt.

Verder is app integratie natuurlijk leuk en USB ingang ook wel aardig.

audiosurfer

Quote from: riwi on January 27, 2014, 21:20:13
Single HDMI uitgang zoals ik op het filmpje kan zien. Dus dat is wel een showstopper. Of je moet met een externe HDMI splitter werken, en dat is altijd maar de vraag hoe goed dat werkt.

Verder is app integratie natuurlijk leuk en USB ingang ook wel aardig.

Ik heb er maar 1 nodig ;) maar is wel karig ja..
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Kjelt

Ok ziet er inderdaad qua looks maar magertjes uit, zou bij de mediamarkt niet echt er uit springen tussen 200-300 euro aziatische apparatuur.
Maar goed als de kwaliteit maar in orde is.

vik

Wat meer info over de Sigma SSP:


http://www.avsforum.com/t/980916/official-classe-ssp-800-thread/5730#post_24317213


I was at ISE in Amsterdam. I had a quick chat with Dave Nauber. Basically, in terms of functionality, think of the Sigma SSP as a "simplified" CP-800 with HDMI inputs/ouput, Dolby/DTS decoding, 7.1 output. Obviously, its internals do not match perfectly the ones of the CP-800 in order to keep costs under control. For example, the Sigma SSP DAC is from Wolfson like on the CP-800 but it is not using two of them to offer dual differential like the CP-800 does. It also only offers one pair of balanced outputs for the main front speakers.

So the Sigma SSP comes with the ability to define multiple configurations for speaker setups, PEQ, Tone Control and there will be an app to control it from your phone/tablet.











Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

#41
Quote from: vik on February 26, 2014, 10:21:14
Wat meer info over de Sigma SSP:
http://www.avsforum.com/t/980916/official-classe-ssp-800-thread/5730#post_24317213
I was at ISE in Amsterdam. I had a quick chat with Dave Nauber. Basically, in terms of functionality, think of the Sigma SSP as a "simplified" CP-800 with HDMI inputs/ouput, Dolby/DTS decoding, 7.1 output. Obviously, its internals do not match perfectly the ones of the CP-800 in order to keep costs under control. For example, the Sigma SSP DAC is from Wolfson like on the CP-800 but it is not using two of them to offer dual differential like the CP-800 does. It also only offers one pair of balanced outputs for the main front speakers.
So the Sigma SSP comes with the ability to define multiple configurations for speaker setups, PEQ, Tone Control and there will be an app to control it from your phone/tablet.
Ik snap hier geen bal van. Waarom wordt de Sigma SSP vergeleken met een stereovoorversterker zoals de CP-800 en niet met een surround prepro zoals de SSP-800? Ik zie ook alleen maar balanced stereo uitgangen en single ended surround, dat zou voor mij al een game over zijn, zelfs een Onkyo pre/pro van 2000 euro heeft fully balanced uitgangen. Classe gaat echt de verkeerde kant op.  >:(

WickedGame

Quote from: Kjelt on February 26, 2014, 10:39:16
Ik snap hier geen bal van. Waarom wordt de Sigma SSP vergeleken met een stereovoorversterker zoals de CP-800 en niet met een surround prepro zoals de SSP-800? Ik zie ook alleen maar balanced stereo uitgangen en single ended surround, dat zou voor mij al een game over zijn, zelfs een Onkyo pre/pro van 2000 euro heeft fully balanced uitgangen. Classe gaat echt de verkeerde kant op.  >:(

Ik zie toch echt wel 5.1 output, waarvan de L+R gebalanceerd zijn en de overige kanalen ongebalanceerd  :blink: Ik snap de logica niet helemaal van deze SSP. HDMI inputs, digitale inputs zitten er op, analoog zitten er ook 2 op, waarschijnlijk zijn alle inputs los te adresseren. Maar ik krijg wel beetje de indruk dat de SSP een hele karige gaat worden. Als het puut bedoeld is blu-ray/dvd en pre en eindtrap voeldoet die denk ik wel.

Ben toch wel benieuwd...

vik

Ik vind het ook een beetje een apart verhaal deze SSP.


Quote from: WickedGame on February 26, 2014, 10:45:24
Ik zie toch echt wel 5.1 output, waarvan de L+R gebalanceerd zijn en de overige kanalen ongebalanceerd  :blink: Ik snap de logica niet helemaal van deze SSP. HDMI inputs, digitale inputs zitten er op, analoog zitten er ook 2 op, waarschijnlijk zijn alle inputs los te adresseren. Maar ik krijg wel beetje de indruk dat de SSP een hele karige gaat worden. Als het puut bedoeld is blu-ray/dvd en pre en eindtrap voeldoet die denk ik wel.

Ben toch wel benieuwd...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Het enigste dat ik nog kan bedenken is dat de doelgroep bestaat uit de persoon die 70% stereo luisterd en 30% surround, en daarbij een betere stereosetup heeft (bv twee monoblokken en twee prachtluidsprekers) die gebalanceerd aangestuurd worden. Kleine doelgroep denk ik dan want dat soort personen hebben meestal de stereo en surround setup volledig gescheiden.

RubenV.

Ik vind kwa looks de Delta serie vele malen mooier.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pinda13

Quote from: RubenV. on February 26, 2014, 14:20:17
Ik vind kwa looks de Delta serie vele malen mooier.

Lol, ik andersom!
" no loss of fine detail "

road rebel

#47
Eerste leveringen in oktober?

Price and Availability
The Classé Sigma series will be available in October 2014 at the following price:
$5,000 Sigma SSP
$5,000 AMP5
$3,500 AMP2


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145952.0
http://www.ecoustics.com/products/classe-sigma-ssp-amp2-amp5/

Fox

#48
Quote from: road rebel on October 13, 2014, 08:21:16
Eerste leveringen in oktober?

Price and Availability
The Classé Sigma series will be available in October 2014 at the following price:
$5,000 Sigma SSP
$5,000 AMP5
$3,500 AMP2


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145952.0
http://www.ecoustics.com/products/classe-sigma-ssp-amp2-amp5/

13.500.= voor dit 7.1 instap setje  :laugh:

road rebel

Koopje vergeleken met een Franse producent met evenzeer 8 kanalen  ;)