Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Started by CinemaDream, September 27, 2013, 10:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

twani

#125
Quote from: Staaled on January  6, 2014, 18:55:19
Wat Marantz en daarmee ook Denon bieden stelt naar mijn ervaring ook niet veel voor.
Het is zeker geen vervanging voor een externe streamer in gebruik en gemak.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens ja (ik kan ook weinig anders gezien mijn "attitude" en uitlatingen in het topic van Frank :tounge2:)


Maar goed, ik sta er ook echt achter.

Maro

Quote from: WickedGame on January  6, 2014, 18:06:55
En wederom een nieuwe review:

http://www.soundstagexperience.com/index.php/wesworld-menu/feature-articles-reviews-menu/520-anthem-performance-mrx-710-a-v-receiver-king-of-the-sonic-frontiers

Valt me wel op dat de meest lovende reviews vaak uit Noord Amerika komen, enig chauvinisme komt daar vaak ook bij kijken.  Desalniettemin is mijn interesse weer wat getriggerd.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on January  6, 2014, 19:27:38
Valt me wel op dat de meest lovende reviews vaak uit Noord Amerika komen, enig chauvinisme komt daar vaak ook bij kijken.  Desalniettemin is mijn interesse weer wat getriggerd.  :D

Nu zijn er pas 2 reviews bekend, en is het wachten op meer. Zoals zo vaak is het een indicatie over hoe een machine werkt en wordt ontvangen. Ik hecht er niet heel veel waarden aan, anders had ik hem niet op proef staan  ;D

Maar het stomme is dat ik met de recensies wel redelijk op 1 lijn lig. ARC is gewoon top! En de minpunten zitten hem metname in de features. En sommige vinden de AB wat "cheap" overkomen. Maar goed met de komst van een APP zal dat ook wel wegvallen.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January  7, 2014, 08:43:03
Nu zijn er pas 2 reviews bekend, en is het wachten op meer. Zoals zo vaak is het een indicatie over hoe een machine werkt en wordt ontvangen. Ik hecht er niet heel veel waarden aan, anders had ik hem niet op proef staan  ;D

Maar het stomme is dat ik met de recensies wel redelijk op 1 lijn lig. ARC is gewoon top! En de minpunten zitten hem metname in de features. En sommige vinden de AB wat "cheap" overkomen. Maar goed met de komst van een APP zal dat ook wel wegvallen.

Hoe is de volumeknop? Die van de 700 is echt zwaar ruk.
Een plastic gevalletje dat je echt moet blijven draaien. Handig als je kleine stapjes neemt in volumeopbouw.
Neem een merk als Classe. Daar kon je op een instapmodel van de Delta serie (ssp-300) de volumeknop met bijbehorende snelheid instellen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  7, 2014, 10:19:29
Hoe is de volumeknop? Die van de 700 is echt zwaar ruk.
Een plastic gevalletje dat je echt moet blijven draaien. Handig als je kleine stapjes neemt in volumeopbouw.
Neem een merk als Classe. Daar kon je op een instapmodel van de Delta serie (ssp-300) de volumeknop met bijbehorende snelheid instellen.

Lol, dit eigenlijk niet eens getest. AB all the way en straks de app via een ipad of iphone :D Zal kijken of dit nog bekeken kan worden hoe de feeling is bij de MRX710.

HDM

Bij Bjorn van Beter Beeld en Geluid te Hilversum, de nieuwe MRX710 telg ontvangen in combi met een Velodyne DD18+. Wat een sound, nog nooit zoiets gehoord dat een set zo goed in harmonie is tussen alle kanalen. Ik ben er helemaal happy mee. Perfecte service van BBenG, en vooral lekkere koffie..
Ik kom gauw weer eens buurten..
Groetjes
hank
HT-set
PANASONIC TX-P50GT60 (TV); ANTHEM MRX-710(versterker); OPPO 105EU (blu-ray); LP12 (platenspeler); Lehmann Black Cube Improved; VELODYNE DD18+(subwoofer); KLIPSCH RF7mk2 (front); KLIPSCH RC64mk2 (center); KLIPSCH RS62mk2 (surround) Audioquest rocket 33 / van den Hull / Nordost bekabeling

twani

Gefeliciteerd, mooie (en best wel heftige) set heb je, geniet ervan.

BB&G is een uitstekend bedrijf ;)

WickedGame

Quote from: HDM on January 13, 2014, 19:24:42
Bij Bjorn van Beter Beeld en Geluid te Hilversum, de nieuwe MRX710 telg ontvangen in combi met een Velodyne DD18+. Wat een sound, nog nooit zoiets gehoord dat een set zo goed in harmonie is tussen alle kanalen. Ik ben er helemaal happy mee. Perfecte service van BBenG, en vooral lekkere koffie..
Ik kom gauw weer eens buurten..
Groetjes
hank

Nice!! :) Mijn MRX710 is in aantocht! Ik kan niet wachten ;)

twani


Raymond187


Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 14, 2014, 08:28:25
Nu Twani nog aan de Anthem  O0

Wat moet Twani daar nu mee? Zijn Leben is een mooi stukje techniek samen met Harbeth. En ik denk dat hij geen intensies heeft om het om te bouwen naar een HT :)


Former member 78

Quote from: Peerless Monster on January  7, 2014, 10:19:29
Hoe is de volumeknop? Die van de 700 is echt zwaar ruk.
Een plastic gevalletje dat je echt moet blijven draaien. Handig als je kleine stapjes neemt in volumeopbouw.
Neem een merk als Classe. Daar kon je op een instapmodel van de Delta serie (ssp-300) de volumeknop met bijbehorende snelheid instellen.

Ik heb zo'n zwart kastje voor in de hand, daar zitten knopjes op voor het volume.
Maar als je ermee zit, dan snel weer een Classe kopen.

WickedGame

Quote from: ArjanR1 on January 14, 2014, 10:33:44
Ik heb zo'n zwart kastje voor in de hand, daar zitten knopjes op voor het volume.
Maar als je ermee zit, dan snel weer een Classe kopen.

Ik ga vanavond even draaien aan een volume knop van een Anthem MRX710.... eens zien of ik Peerless blij kan maken, of dat ik hem vertel dat hij doorgedraaid is  ;D  :tongue2:

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January 14, 2014, 10:36:52
Ik ga vanavond even draaien aan een volume knop van een Anthem MRX710.... eens zien of ik Peerless blij kan maken, of dat ik hem vertel dat hij doorgedraaid is  ;D  :tongue2:

:headbanging:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

Quote from: Pinohelmond on January 14, 2014, 09:14:14
Van zijn "Leben" lang niet denk ik...  :D
Doe je eens keer aardig tegen die "Anthem Lui" krijg je dit:D

garmtz

Quote from: HDM on January 13, 2014, 19:24:42
Bij Bjorn van Beter Beeld en Geluid te Hilversum, de nieuwe MRX710 telg ontvangen in combi met een Velodyne DD18+. Wat een sound, nog nooit zoiets gehoord dat een set zo goed in harmonie is tussen alle kanalen. Ik ben er helemaal happy mee. Perfecte service van BBenG, en vooral lekkere koffie..
Ik kom gauw weer eens buurten..
Groetjes
hank

Bedankt voor de complimenten! Ben blij dat je zo tevreden bent!

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January 14, 2014, 11:27:08
:headbanging:

Nou ik kan je verzekeren dan de MRXx10 serie een normale volumeknop heeft, met stapjes en je niet als een doldwaze stier hoeft te draaien aan de volume knop.  ;D

Raymond187

Quote from: WickedGame on January 15, 2014, 08:06:30
Nou ik kan je verzekeren dan de MRXx10 serie een normale volumeknop heeft, met stapjes en je niet als een doldwaze stier hoeft te draaien aan de volume knop.  ;D
Ik gebruik een ratel om de volume aan te passen op de 700  O0

Peerless Monster

#144
Quote from: Raymond187 on January 15, 2014, 08:36:49
Ik gebruik een ratel om de volume aan te passen op de 700  O0

Pffff wat is dat een sof zeg.
Maar goed gebruik van de ab werkt op zich wel ok.
Goed dat ze dst bij de nieuwe serie hebben veranderd....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dennisboonstra

Ik gebruik een logitech harmony, ben je direct van alle crappy AB's af.
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

Peerless Monster

Quote from: dennisboonstra on January 17, 2014, 14:24:23
Ik gebruik een logitech harmony, ben je direct van alle crappy AB's af.

Een Logitech is ook crappy...
Dan liever een gewone app...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joske007

Vreemd en jammer dat het merk Anthem in België nergens te bekijken/beluisteren is ?
Onbekend blijft hierdoor dan helaas ook onbemind!
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Peerless Monster

Quote from: Joske007 on January 17, 2014, 17:49:57
Vreemd en jammer dat het merk Anthem in België nergens te bekijken/beluisteren is ?
Onbekend blijft hierdoor dan helaas ook onbemind!

Je kan er ook wat moeite voor doen natuurlijk ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

Quote from: Joske007 on January 17, 2014, 17:49:57
Vreemd en jammer dat het merk Anthem in België nergens te bekijken/beluisteren is ?
Onbekend blijft hierdoor dan helaas ook onbemind!

Ik dacht dat "klinkt beter" ze ook voerde in Belgie. Ex forum genoot van hier.