3D sbs krijg ik niet werkend (Epson TW9100W & Dune HD Max)

Started by Hopjesvla, September 7, 2013, 10:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Hoewel 3D Blu-rays perfect draaien, krijg ik SBS MKV bestanden niet werkend op mijn set.

Ik ben bekend dat je bij SBS de beamer handmatig op 3D moet zetten, de beamer schakelt dan ook naar 3D modus en brillen worden geactiveerd. Resultaat is alleen niet een normaal 3D beeld waarbij beeld voor links en rechts licht verschoven zijn tov elkaar, maar een 3D beeld wat 1/3 van het scherm verschoven is van elkaar. Is dan ook absoluut niet kijkbaar.

Iemand een idee wat het kan zijn? Eerste foto is met de beamer op normale stand, daarna zet ik 'm op handmatig SBS en de laatste twee foto's zijn hoe het beeld eruit ziet in 3D modus.

Signaal komt uit een Dune HD Max speler en gaat via een Marantz AV7701 processor naar de Epson TW9100W projector.

LocoJ

Ik heb hetzelfde vervelende probleem gehad.

Bij mij was de oplossing in de Dune de framerate niet op '24/50/60' laten staan maar puur op '50/60'. Daarmee was het probleem met de mkv's opgelost.
Als je dit probleem ook met iso's hebt was bij mij de oplossing door de kleurdiepte niet op 'auto' maar op bv 10 bit te zetten.

Cheers, J
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Hopjesvla

Hmmm... Kan het met films verschillen? Heb 'm nu handmatig op 60Hz gezet, dan zijn een paar films goed. Maar Iron Man bijvoorbeeld heeft hetzelfde nog.

Ik heb op mij Dune sowieso geen setting voor 50/60, maar kan alleen een enkele framerate kiezen.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Hopjesvla

Bij 60 werken er een aantal goed, een aantal anderen helaas niet..

modde239

Bij mij moet ik de Dune D1 ook op 1080i zetten 1080p werkt niet....

Hopjesvla

Vertikale resolutie al gehalveerd met Half SBS en om het goed te kunnen bekijken moet ik ook naar 1080i? Ai... Hoop dat er snel een fatsoenlijke opvolger komt van de Dune HD Max die wel goed overweg kan met 3D..

LocoJ

Quote from: Hopjesvla on September  8, 2013, 12:35:31
Vertikale resolutie al gehalveerd met Half SBS en om het goed te kunnen bekijken moet ik ook naar 1080i? Ai... Hoop dat er snel een fatsoenlijke opvolger komt van de Dune HD Max die wel goed overweg kan met 3D..

Is de Dune HD base 3D geen optie? Werkt perfect bij mij  ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

riwi

Quote from: Hopjesvla on September  8, 2013, 12:35:31
Vertikale resolutie al gehalveerd met Half SBS en om het goed te kunnen bekijken moet ik ook naar 1080i? Ai... Hoop dat er snel een fatsoenlijke opvolger komt van de Dune HD Max die wel goed overweg kan met 3D..

1080i zou niet nodig moeten zijn. 1080p60 wel voor SBS files.

Weet je zeker dat je de projector op de SBS mode hebt staan en niet op de "genereer zelf maar een 3D plaatje"-modus
Je kan namelijk ook de projector van een 2D beeld een 3D achtig iets laten maken. Als je die mode aanzet op de SBS bron dan zie je gewoon 2 beelden naast elkaar met een soort 3D waas eroverheen.
Ik had dat als ik een SBS file in 24p aanbood, dan kon ik de SBS mode in de projector niet kiezen. Die optie kwam pas als ik 1080p60 stuurde.

Een Dune Base3D speelt inderdaad wel 3D iso en BDMV folder 3D files.
Een normale dune kan je op de auto 24/50/60 zetten of op auto 50/60 dacht ik. Voor 3D SBS moet je dus die 50/60 stand nemen.

Hopjesvla

Kijk maar op het onderste plaatje van m'n openingspost, is 100% zeker SIDE BY SIDE. Een aantal SBS files doen het ook gewoon, maar een aantal ook niet. Erg raar.