Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Quote from: Onder013 on March 18, 2014, 15:22:25
;D Helemaal happy met de nieuwe speler!?

Gefeliciteerd en veel plezier er van.

Gr
Henk

Quote from: garmtz on March 18, 2014, 15:25:41
Super! Dat dat een mega-stap zou zijn, had ik wel kunnen voorspellen... ;)
Quote from: Nahpets on March 18, 2014, 15:27:11
:pompom:
Quote from: lynch1979 on March 18, 2014, 14:57:45
Gefeliciteerd  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Geniet ervan maar dat gaat wel lukken volgens mij  ;)

Inderdaad helemaal happy Henk. Nog hartelijk dank voor je adviezen via de pm.

Dat genieten komt inderdaad helemaal goed en dat deze stap zo groot zou zijn had ik niet kunnen bevroeden.  :ohmy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

Quote from: clockwork on March 18, 2014, 16:09:10
Inderdaad helemaal happy Henk. Nog hartelijk dank voor je adviezen via de pm.

Dat genieten komt inderdaad helemaal goed en dat deze stap zo groot zou zijn had ik niet kunnen bevroeden.  :ohmy:

Graag een foto van je mooie speler en set up :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

en zoals beloofd:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

Mooie spullen maar staan die speakers niet wat vreemd en is de sub magnetisch is afgeschermd?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

clockwork

#57
Dank je! De linkerspeaker die je ziet is een van mijn surrounds (ik draai 7.1) En of de Velodyne DD15 is afgeschermd weet ik niet. Ik heb er helaas geen andere plek voor.  :crazy:

Edit: volgens mij is de DD15 inderdaad afgeschermd.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

pietjepc


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: clockwork on March 18, 2014, 18:22:09
Dank je! De linkerspeaker die je ziet is een van mijn surrounds (ik draai 7.1/0. ;) En of de Velodyne DD15 is afgeschermd weet ik niet. Ik heb er helaas geen andere plek voor.  :crazy:

Edit: volgens mij is de DD inderdaad afgeschermd.

oke duidelijk :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

clockwork

Hartelijk dank!

Dat draaien lukt zeker.
Ik ben nu zelfs zo enthousiast dat ik eraan denk om mijn Akurate streamer te downgraden en de opbrengst te herinvesteren in een betere voeding, arm, element, Phono stage.........



brrrrr, snel vergeten.  :sly:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

Quote from: clockwork on March 18, 2014, 19:43:34
Hartelijk dank!

Dat draaien lukt zeker.
Ik ben nu zelfs zo enthousiast dat ik eraan denk om mijn Akurate streamer te downgraden en de opbrengst te herinvesteren in een betere voeding, arm, element, Phono stage.........



brrrrr, snel vergeten.  :sly:

nu al upgraden?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

clockwork

Quote from: LPlover on March 19, 2014, 09:30:11
nu al upgraden?

zoals ik al zei: snel weer uit mijn hoofd zetten......  8)

Ik heb gisteren de avond doorgebracht met vinyl en het is wel erg verslavend. Ik bleef heen en weer lopen tussen mijn collectie en de speler. Ik ben een grote streaming aanhanger, maar dit is wel erg lekker. ik ga voordat ik ga upgraden eerst uitgebreid genieten en me ondertussen inlezen in de mogelijkheden.  :coffee: 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

#66
De Michell Gyro SE heb ik voorzien van de HR Never Connected voeding die als upgrade leverbaar is voor de standaard meegeleverde voeding.
Eerder had ik al eens geëxperimenteerd met een laboratorium DC voeding waarvan zowel het voltage en het amperage instelbaar zijn. Naast het op het juiste voltage instellen, kan je ook de hoeveel stroom die de motor krijgt instellen op een gewenste waarde. De veronderstelling is dat met een lager ingesteld ampèrage de motor van de draaitafel rustiger loopt en dat dit de kwaliteit van de geluidsreproductie ten goede komt.
De veronderstelling klopte zeker, maar toch heb ik de upgrade niet toegepast. De betreffende voeding was te groot en verder gaf de trafo een duidelijk hoorbare brom.

Dan de upgrade voeding van Michell. Vooraf had ik wat bedenkingen omdat ik beducht was op een sound die te strak zou worden. Naar nu blijkt, geheel ten onrechte. :inlove:

Frank (Lynch1979) en ik hebben de upgrade voeding getest tegen de standaard voeding en hebben dat gedaan - of beter getracht te doen - volgens de "tune dem" methodiek http://www.radio-busch.de/tunedem.htm.

Je volgt een gekozen lijn in de muziek (bijvoorbeeld de pianopartij) gedurende maximaal 30 seconden en schakelt dan om naar de andere testkandidaat. Je onderzoekt de muziek in plaats van een component op het zo duidelijk en aangenaam kunnen volgen van de muzieklijn.
De LP Llyra van Nik Bärtsch leent zich door de repeterende opbouw van de muziek, prima om kort een stukje van de muziek te luisteren en dan om te schakelen.
Het was even wennen en of we het correct volgens de methodiek hebben gedaan weet ik niet helemaal zeker. Wat wel zeker is, is dat de HR upgrade voeding winst brengt.

Zo was het spel van de slagwerker beter te volgen, er zit meer energie in. Het lijkt of bijvoorbeeld een piano op een wat hoger volume speelt, meer kracht met nog weer wat meer fijngevoeligheid.


Ik neem aan dat frank nog wel wat zal aanvullen cq corrigeren.

Gr
Henk

lynch1979

Quote from: Onder013 on April 20, 2014, 00:55:28


Dan de upgrade voeding van Michell. Vooraf had ik wat bedenkingen omdat ik beducht was op een sound die te strak zou worden. Naar nu blijkt, geheel ten onrechte. :inlove:

Frank (Lynch1979) en ik hebben de upgrade voeding getest tegen de standaard voeding en hebben dat gedaan - of beter getracht te doen - volgens de "tune dem" methodiek http://www.radio-busch.de/tunedem.htm.

Je volgt een gekozen lijn in de muziek (bijvoorbeeld de pianopartij) gedurende maximaal 30 seconden en schakelt dan om naar de andere testkandidaat. Je onderzoekt de muziek in plaats van een component op het zo duidelijk en aangenaam kunnen volgen van de muzieklijn.
De LP Llyra van Nik Bärtsch leent zich door de repeterende opbouw van de muziek, prima om kort een stukje van de muziek te luisteren en dan om te schakelen.
Het was even wennen en of we het correct volgens de methodiek hebben gedaan weet ik niet helemaal zeker. Wat wel zeker is, is dat de HR upgrade voeding winst brengt.

Zo was het spel van de slagwerker beter te volgen, er zit meer energie in. Het lijkt of bijvoorbeeld een piano op een wat hoger volume speelt, meer kracht met nog weer wat meer fijngevoeligheid.


Ik neem aan dat frank nog wel wat zal aanvullen cq corrigeren.

Gr
Henk

Ik ben het met de bevindingen van Henk eens.

Alles kwam meer tot leven, terwijl het met de standaard voeding wat meer op de achtergrond bleef.
Er zit met de HR voeding meer pit in het geheel, en de instrumenten komen ook veel beter uit de verf.

Ik kan het als beste omschrijven dat er met de standaard voeding een waas over het geheel zit, met de HR voeding is de waas verdwenen.

Een upgrade die Clockwork zeker moet hebben  ;)

clockwork

 :(

Heren, hartelijk dank voor het plaatsen van jullie bevindingen. Ik weet dus wat me te doen valt......
Sparen dus.  ;)

Waar had je deze besteld Henk? In Nederland? In het VK zijn ze 410 pond en in Nederland 700 euri.  :ohmy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Rechtstreeks bestellen bij Michell, hebben ook een uitstekende klantenservice. De toonarmkabel in jouw Michell is ook zonder tussenhandel besteld.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Quote from: Nahpets on April 20, 2014, 15:56:04
Rechtstreeks bestellen bij Michell, hebben ook een uitstekende klantenservice. De toonarmkabel in jouw Michell is ook zonder tussenhandel besteld.

Hoe weet jij dat? Kende je mijn speler al?
Ik zal eens kijken. Ik zag er ook eentje tweedehands op Wigwam (geloof ik) staan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Nope, persoonsverwisseling. Ik ken jouw platenwasser, niet de speler. Sorry.

Verhaal gaat overigens nog steeds op.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

 ;D

Ik dacht al.
Ik zal even kijken bij Michell zelf.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

lynch1979

Analoque Seduction.....zeer goede service.

clockwork

Daar is hij €521 inclusief verzenden. Hmmm. Verleidelijk. Daar ga ik een paar nachtjes over slapen.  8)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling