Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

 :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Eindelijk is ie er dan: mijn Gyro SE met Orbe platter...
En de eerste indrukken zijn fantastisch! Wat een fraaie klank! De muziek rolt heerlijk vloeiend uit de luidsprekers. Genieten. Nu al, en het zal waarschijnlijk nog beter gaan klinken als alle componenten ingespeeld zijn.



:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

advr

Byzonder mooi!
Veel plezier ermee. Gaat zeker nog mooier worden :music: :music:

Daar is een LP12 maar een enorm saai ding bij :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Top. Het lange wachten wordt beloond. En hij ziet er  :inlove: uit met dat plateau... Veel veilige rondjes gewenst!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gawain

#203
Wauw! Ziet er heel mooi uit. Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Zit namelijk zelf te twijfelen over een arm voor mn tecnodeck, dus als er ergens een Tecnoarm voor een mooie prijs te krijgen is neem ik die ook mee in mn overweging [emoji16]

Broem

Wat een beauty  :clapping: Erg veel plezier ermee.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Fransosowitz

Dank jullie wel! Ik geniet erg van de draaitafel. Of beter gezegd: van de muziek die hij zo mooi weergeeft!  ;)

jesco

 :bigsmile:Eindelijk frans,je hebt er lang genoeg op moeten wachten,als je ons nu nog misschien wil verraden met welk elementje,de mooie klanken worden weergegeven?
Voor de rest genieten maar.

Jumping Jack

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 19:41:11
@clockwork & Onder013
Er is een Gyro SE met Tecnoarm en Sumiko Blue point special element besteld. Met ook direct de Orbe platter kit met Orbe record clamp. Alleen al vanwege de looks (de ronddraaiende "gouden" balansgewichten vind ik niet zo mooi en ook afleidend), maar natuurlijk ook vanwege de klanktechnische verbetering die dat oplevert. De voeding is de normale/standaard. Wie weet upgrade ik die tzt nog eens.


;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Mooi die Michell met dat Orbe plateau!

Erwin B

stefan_82

Quote from: Jumping Jack on January 31, 2015, 22:32:57
;)

Hoe speelt de michell met een sumiko bluepoint special evo 3?
Heb nog zo eentje liggen, mss het proberen waarde vooraleer mijn Gyro de deur uit gaat   :unhappy:
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Fransosowitz

Na een week of drie met de Michell gespeeld te hebben kan ik gelukkig nog steeds zeggen dat hij erg goed bevalt! Het lange wachten ben ik eigenlijk al wel zo'n beetje vergeten...
De klank ligt gewoon prettig in het (/mijn) gehoor. Erg muzikaal zal ik hem maar noemen. Hij is nu zo'n 30-35 uur gebruikt en zal dus behoorlijk ingespeeld moeten zijn lijkt me.

Nog wel een vraagje: hoe strak draaien jullie de record clamp aan? Zo strak mogelijk, of bv totdat je weerstand begint te voelen?

Cyreg

#211
Ik druk hem nu maar net even aan, dus niet met heel veel kracht (deed ik in het begin wel!).
Bevalt me zo prima qua klank en handling (weinig kracht op het center lager) (TecnoDec!)  ;)
M.i gaat het vooral om de goede koppeling met het plateau en NIET zozeer om de kromme LP recht te maken, zoals je ook wel leest op forums  :exclamation:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on February 22, 2015, 18:23:45
Na een week of drie met de Michell gespeeld te hebben kan ik gelukkig nog steeds zeggen dat hij erg goed bevalt! Het lange wachten ben ik eigenlijk al wel zo'n beetje vergeten...
De klank ligt gewoon prettig in het (/mijn) gehoor. Erg muzikaal zal ik hem maar noemen. Hij is nu zo'n 30-35 uur gebruikt en zal dus behoorlijk ingespeeld moeten zijn lijkt me.

Nog wel een vraagje: hoe strak draaien jullie de record clamp aan? Zo strak mogelijk, of bv totdat je weerstand begint te voelen?

Tot de rand van een LP op het plateau aansluit. Dat test ik door even op de rand van de LP te tikken.

Deleted Member 2

Quote from: Cyreg on February 22, 2015, 18:56:37
Ik druk hem nu maar net even aan, dus niet met heel veel kracht (deed ik in het begin wel!).
Bevalt me zo prima qua klank en handling (weinig kracht op het center lager).  ;)
M.i gaat het vooral om de goede koppeling met het plateau en NIET zozeer om de kromme LP recht te maken, zoals je ook wel leest op forums  :exclamation:

De klem van het orbe plateau werkt op een andere wijze. Je hoeft geen kracht uit te oefenen omdat het een schroefklem is. Daarbij is het gedeelte bij de spindel verhoogd om met de klem de LP op het plateau te "klemmen". De druk die je zet met de schroefklem moet je even in de vingers krijgen. Met te veel druk klinkt het doods.

Fransosowitz

Quote from: Onder013 on February 22, 2015, 18:57:07
Tot de rand van een LP op het plateau aansluit. Dat test ik door even op de rand van de LP te tikken.


Dank je wel! De volgende keer zal ik hier eens op letten.
Ik begrijp hier ook uit dat je niet (of in ieder geval zo min mogelijk) tussen de plaat en het plateau moet kunnen doorkijken bij een goed aangedraaide clamp?


Bij minder vlakke platen heb ik iig gemerkt dat na het strakker aandraaien van de clamp de arm minder "danst". De plaat zal daarbij dus wat vlakker gedrukt worden.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on February 22, 2015, 19:57:18

Dank je wel! De volgende keer zal ik hier eens op letten.
Ik begrijp hier ook uit dat je niet (of in ieder geval zo min mogelijk) tussen de plaat en het plateau moet kunnen doorkijken bij een goed aangedraaide clamp?


Bij minder vlakke platen heb ik iig gemerkt dat na het strakker aandraaien van de clamp de arm minder "danst". De plaat zal daarbij dus wat vlakker gedrukt worden.

Een normaal vlakke LP moet op het plateau liggen zonder licht tussen LP en plateau.

Speel maar eens met de druk die je dmv de klem toepast. Het heeft een forse invloed op de klank.

Gawain

#216
Ok geduld is een schone zaak..., maar het setje is bijna kompleet [emoji3]
Michell Tecnodeck (edit)
Rega RB-600
Denon DL-304
En de Michell vta adjuster is onderweg als het goed is.
Dit wordt straks aangesloten op een Michell Trichord Delphini mk1 phono.

Maar nu is de vraag, weet iemand waar je in midden Nederland deze tafel kan laten afstellen? Heb er een hoop over gelezen, maar dit is volgens mij toch een kunst, waar ook nog eens prijzig gereedschap voor nodig is..

Deleted Member 2

Quote from: Gawain on February 23, 2015, 22:32:56
Ok geduld is een schone zaak..., maar het setje is bijna kompleet [emoji3]
Michell Gyrodec
Rega RB-600
Denon DL-304
En de Michell vta adjuster is onderweg als het goed is.
Dit wordt straks aangesloten op een Michell Trichord Delphini mk1 phono.

Maar nu is de vraag, weet iemand waar je in midden Nederland deze tafel kan laten afstellen? Heb er een hoop over gelezen, maar dit is volgens mij toch een kunst, waar ook nog eens prijzig gereedschap voor nodig is..

Mij advies is: Laat het thuis doen als je er niet zelf aan kan of durft te sleutelen!
Het afstellen van de veren waar het chassis aan hangt is bepalend voor het geluid van de draaitafel. De juiste afstelling gaat voor een belangrijk deel verloren bij transport.

Succes

Gawain

#218
Hey onder13, foutje gemaakt is een tecnodeck en geen gyrodeck. Even de namen door elkaar gehaald.. Is het dan minder een probleem om het ergens te laten doen?

Deleted Member 2

Quote from: Gawain on February 24, 2015, 08:56:09
Hey onder13, foutje gemaakt is een tecnodeck en geen gyrodeck. Even de namen door elkaar gehaald.. Is het dan minder een probleem om het ergens te laten doen?

Dan is het geen probleem mits je wat zaken zeker stelt voor transport:

Plateau er af
arm borgen zodat deze niet van zn plek kan komen tijdens transport
contragewicht van de arm nemen
beschermkapje van het element borgen met tape
draaitafel plat en zorgen dat de olie niet uit het reservoir kan lopen.

Thuis waterpas opstellen
element monteren en vervolgens de armbalans en de naalddruk meten en eventueel bijstellen

Succes

Fransosowitz

Triest nieuws in huize Fransosowitz: mijn element is kapot... Geen idee hoe en wanneer het gebeurt is, maar de drager van de naald stond ongeveer in een hoek van 90 graden...  :unhappy:





Voorlopig even geen plaatjes draaien dus...  :unhappy:

Deleted Member 2

 :(
Ik voel met je mee





Geeft wel weer ruimte voor nieuwe initiatieven 8)

Jumping Jack

Ouch, ik weet wat je nu doormaakt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

#223
Ai, da's pech hebben  :(

Even als tussendoortje 'n Nagaoka MP110 (~€100) proberen?
Kans is aanwezig dat je het goed vindt klinken i.c.m. je TechnoArm (RB250 ++)

Dan is iets later de MP200(stuk duurder) DE upgrade mbt verfijning vd klanken  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rowdy