Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Started by raindog, August 9, 2013, 23:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Als ik meerdere platen achter elkaar draai dan gebruik ik de aan/uit knop om het plateau te laten stoppen. Dan hoor ik dus het geluid. Zal morgen eens bellen met de dealer. Heb ze een e-mail gestuurd maar daarop nog geen reactie ontvangen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Vinyl_Fuchs

Volume op 0? Dan zal het wel de spanningswissel zijn bij in- en uitschakelen van de platenspeler. Maar de dealer zal het beter weten dan ik. Wel benieuwd naar diens antwoord.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Faxe

Volume verander ik niet tijdens het wisselen van platen dus staat niet op 0.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

SpaceJS

Quote from: Faxe on March 23, 2022, 20:17:25
Als ik meerdere platen achter elkaar draai dan gebruik ik de aan/uit knop om het plateau te laten stoppen. Dan hoor ik dus het geluid. Zal morgen eens bellen met de dealer. Heb ze een e-mail gestuurd maar daarop nog geen reactie ontvangen.

ik zelf stop het plateau nooit tussen platen door, is in mijn ogen alleen maar een manier om de snaar snel te laten slijten
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Cyreg

LP's wisselen "on the fly" zoals dat in UK wordt genoemd

Dat deed ik jarenlang met mijn Rega P3's en P5 ook op toenmalig advies (motor/snaar belasting)
De diameter vh glazen plateau/viltmat vd Rega's gaf net voldoende ruimte ad buitenkant om de LP erop en eraf te halen
Kon natuurlijk geen "clamp" ofzo gebruiken, maar dat was bij de Rega's toch geen verbetering  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Faxe

On the fly wisselen doe ik zo nu en dan ook. Heb alleen het idee dat er dan vrij veel statische elektriciteit wordt opgewekt. De viltmat van de LP12 blijft dan vaak aan de LP kleven.

Heb contact gehad met de dealer over de hoorbare klik bij het uitzetten. Dit is een bekend probleem bij de LP12's met Majik voeding. Meeste andere fabrikanten gebruiken een filter bij de aan/uit schakelaar maar Linn doet dit niet omdat dit filter de geluidskwaliteit zou beïnvloedden. Bij de schakelaar van de Lingo4 voeding schijnt deze klik niet aanwezig te zijn.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

likki

Raar verhaal. De synchroon motor wordt aan- en uitgeschakeld met een schakelaar.
Voor de prijs van deze draaitafel, kan het echt niet, dat je een tik hoort.
Ik denk dat je zoiets niet moet accepteren en terug naar de dealer moet gaan.

Faxe

ben af van het geklik bij het aan- uitzetten van de platenspeler. Heb vanmiddag een Lingo 4 laten monteren. Ben blij met deze upgrade. Klinkt weer wat beter en het draaien van 45 rpm platen gaat ook weer een stuk eenvoudiger.



Heb nu een Majik PSU over, is dat nog iets om te koop te zetten op marktplaats?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

5061

De laatste tijd blijft het in de bovenkamer maar rondzingen dat mijn zwarte lp12 wel een warm kleurtje kan gebruiken. Dat zou zelfs het geluid ten goede komen.  ;D ;) ;D ;)
Maar dat is niet zo simpel of ik maak het me te moeilijk. Waar/wie kan mij de goede weg opsturen voor 'n mooie warme plint voor mijn lp12.

Graag jullie tips.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

bmateijsen

Quote from: 5061 on October 17, 2022, 16:13:11
De laatste tijd blijft het in de bovenkamer maar rondzingen dat mijn zwarte lp12 wel een warm kleurtje kan gebruiken. Dat zou zelfs het geluid ten goede komen.  ;D ;) ;D ;)
Maar dat is niet zo simpel of ik maak het me te moeilijk. Waar/wie kan mij de goede weg opsturen voor 'n mooie warme plint voor mijn lp12.

Graag jullie tips.


Jan heeft volgens mij flink wat plinth's op voorraad... ;-D, dus neem even contact met hem op. :-D

Bama

Ik geloof dat Jan zelfs nog Woodsong plinten heeft liggen, ik blijf zelf de fluted plinten ook erg mooi vinden in een warme kleur.
Foto van een Chris Harban plint die ze volgens mij niet meer maakt voor de lp 12 maar alleen nog maar voor thorens?

Faxe

Vandaag het rack met daarop de platenspeler wat verschoven. Daarna gecontroleerd of deze nog waterpas stond. Dit bleek niet het geval te zijn. Het plateau van het rack waar de LP12 op staat waterpas gezet met een digitale waterpas. Vervolgens de plint van de LP12 gecontroleerd met de digitale waterpas en die staat ook waterpas. Als ik de digitale waterpas op het plateau leg en ronddraai staat deze ook vrijwel waterpas. Als ik een libelle waterpas aan de uiteinden van het plateau leg zie ik nog wel een kleine afwijking. Is dit een probleem?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

El Nino

Linn gaat ter ere van hun jubileum een LP12 Special Edition op de markt brengen in een beperkte oplage van slechts 250 stuks. Gaat dus een echt collectors item worden.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

bmateijsen

Quote from: El Nino on April  4, 2023, 15:47:29Linn gaat ter ere van hun jubileum een LP12 Special Edition op de markt brengen in een beperkte oplage van slechts 250 stuks. Gaat dus een echt collectors item worden.

In samenwerking met Jonathan Ivy.... (ook wel bekend van de 1ste iMac's en ipod's). Komt ook met een heel serieus prijskaartje....

Faxe

Quote from: bmateijsen on April  4, 2023, 18:07:29In samenwerking met Jonathan Ivy.... (ook wel bekend van de 1ste iMac's en ipod's). Komt ook met een heel serieus prijskaartje....

Hij is in ieder geval fan van de Linn titanium Ekos SE tonearm
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

El Nino

Naar verluidt zestigduizend euro.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom