X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hi,

Bij BB&G zijn ze jong van geest (en lichamelijk ook natuurlijk  :) ), enthousiast en houden van/genieten hun "speelgoed" en dat plezier hoor je terug in de muziek.  :yin-yang: :pompom:

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

dazzdax

Hi folks, voor de goede orde: ik ben helemaal niet tegen de jongens van BB&G, integendeel. Ik vind ze zeer sympathiek en vind dat ze hun vak uitstekend verstaan!
Ik ben het voor 100% eens met wat Garmt heeft gezegd over Jazz at the pawnshop en begrijp dus ook niet waarom deze opname steeds weer opduikt, ja zelfs na 25 jaar (hetgeen uitermate irritant is. De mastertape moeten ze wegbergen in de achterste kast van een archief, het liefst zonder labels erop).
Het heeft in zekere zin met mythevorming te maken en marketing (via audiobladen en mond op mond reclame) denk ik.
De opnames van David Chesky zijn bijvoorbeeld veel muzikaler (en technisch nagenoeg perfect).
Voor levensechte "bargeluiden" wil ik gaarne verwijzen naar Waltz for Debby door trio van Bill Evans (een oude opname, maar superieur!).

Chris

AbZ

Grotendeels mee eens, behalve dat ik Waltz for D ook nogal overschat vind (hoewel ik BE wel kan waarderen).  Chesky maakt mooie en goede opnamen idd.  Weet niet wat "muzikale" opnamen zijn.  Muziek wordt imho door musici gemaakt, niet door technici.  Voor bargeluiden kan je gewoon naar een bar gaan.  Net echt.

Deleted Member 2


AbZ

Quote from: Onder013 on September 22, 2013, 11:52:29
:yawnee: :-X
Heb je er als JatP fan moeite mee  ;D  Maak je geen zorgen, het is wel een classic  ;)

Deleted Member 2

#130
Quote from: AbZ on September 22, 2013, 11:56:11
Heb je er als JatP fan moeite mee  ;D  Maak je geen zorgen, het is wel een classic  ;)

Abel, ik hoor de meest verschrikkelijke muziek langs komen op shows, op dit forum, playlist, etc. Vaak muziek die zeer vergankelijk is of zal zijn. Na een paar maanden hoor je er niets meer van en ik betreur dat niet. Vluchtigheid van cultuur, media, sociale contacten en beleving.

Men doet maar, hoewel dat zeer veel afbreuk doet aan allerlei aspecten van deze samenleving waaronder cultuur.
Het meest nare trekje van die houding en instelling is het afdoen van dingen waar men niet of nauwelijks iets van af weet als saai, geen waarde, etc.
Ik ben van een andere generatie dan velen hier op dit forum en van sponsors/leveranciers. Dat zal zeker meespelen, maar ook verandert niets aan een aantal van de geschetste trends.
Vandaar dat ik zo langzamerhand vind dat deze discussie, of beter het bekend maken van standpunten saai, weinig inspirerend en van matig niveau is.

Zie het voorgaande overigens niet als spelend op de persoon garmt. Hij gaf welliswaar de voorzet met zijn kwalificatie, maar het is breder dan dat. Hoewel ik zeker geen fan ben van de productlijn van BB&G staat dat helemaal los van de geschetste uitwisseling van standpunten.


AbZ

Quote from: Onder013 on September 22, 2013, 12:26:56
Abel, ik hoor de meest verschrikkelijke muziek langs komen op shows, op dit forum, playlist, etc. Vaak muziek die zeer vergankelijk is of zal zijn. Na een paar maanden hoor je er niets meer van en ik betreur dat niet. Vluchtigheid van cultuur, media, sociale contacten en beleving.

Men doet maar, hoewel dat zeer veel afbreuk doet aan allerlei aspecten van deze samenleving waaronder cultuur.
Het meest nare trekje van die houding en instelling is het afdoen van dingen waar men niet of nauwelijks iets van af weet als saai, geen waarde, etc.
Ik ben van een andere generatie dan velen hier op dit forum en van sponsors/leveranciers. Dat zal zeker meespelen, maar ook verandert niets aan een aantal van de geschetste trends.
Vandaar dat ik zo langzamerhand vind dat deze discussie, of beter het bekend maken van standpunten saai, weinig inspirerend en van matig niveau is.


En daar ben ik het helemaal mee eens  :coffee:  Lijkt me niet leeftijdgebonden.
Het is trouwens ook niet mijn gewoonte om over muzieksmaak te posten  ;)

GPO

Quote from: garmtz on September 19, 2013, 12:56:49
Is goed! Afgesproken! Ben niet harder gegaan dan Steve Vai dit keer... :)

Super! Ga ik doen. Zal vantevoren een CD'tje maken met goede opnames van wat heerlijke metal platen.

De rest is gewaarschuwd....

:headbanging:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

garmtz


Quote from: GPO on September 22, 2013, 19:46:04
Super! Ga ik doen. Zal vantevoren een CD'tje maken met goede opnames van wat heerlijke metal platen.

De rest is gewaarschuwd....

:headbanging:

Liever een USB stickje... :)

garmtz


Quote from: dazzdax on September 21, 2013, 13:20:40
Hi Garmt, kan ik hieruit opmaken dat je het kunt volhouden om een tijdje naar die verschrikkelijke muziek te luisteren (zonder bijverschijnselen van te krijgen)? Of schakel je gewoonweg een deel van de hersenen even uit?

Chris

Nee, ik kan er niet naar luisteren en doe dat ook niet... Was dus cynisch bedoeld. Had dat laatste beter tussen aanhalingstekens kunnen zetten.

mikekiwi

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 19:54:40
Liever een USB stickje... :)
Is dat bij jullie en anderen tegenwoordig de standaard? Eigen muziek op een usb-stick meenemen ipv cd? Dan kan ik daar rekening mee houden als ik een keer iets ergens wil beluisteren...

garmtz


Quote from: mikekiwi on September 22, 2013, 20:43:34
Is dat bij jullie en anderen tegenwoordig de standaard? Eigen muziek op een usb-stick meenemen ipv cd? Dan kan ik daar rekening mee houden als ik een keer iets ergens wil beluisteren...

Op een show is het verstandig beide bij je te hebben. Bij 'ons' wordt alleen streaming gebruikt.

mikekiwi


Quote from: garmtz on September 22, 2013, 20:48:03
Op een show is het verstandig beide bij je te hebben. Bij 'ons' wordt alleen streaming gebruikt.
ok, duidelijk!