X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Ik hoor het al, de volgende keer neem ik gewoon plaatjes mee van 'unleashed', 'belphegor' of 'morbid angel'.... is in ieder geval origineel, want de meeste luisteraars zullen dit niet kennen... :)

Of de mede-luisteraars de nummers kunnen uitzitten is een 2e, maar ik kan dan wel bepalen of de speakers mij het geld waard zouden zijn....

:clapping:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

garmtz

Quote from: GPO on September 19, 2013, 12:30:28
Ik hoor het al, de volgende keer neem ik gewoon plaatjes mee van 'unleashed', 'belphegor' of 'morbid angel'.... is in ieder geval origineel, want de meeste luisteraars zullen dit niet kennen... :)

Of de mede-luisteraars de nummers kunnen uitzitten is een 2e, maar ik kan dan wel bepalen of de speakers mij het geld waard zouden zijn....

:clapping:

Is goed! Afgesproken! Ben niet harder gegaan dan Steve Vai dit keer... :)

Etiennevh

Quote from: garmtz on September 19, 2013, 11:51:12
Tja, als je vraagt om verzoekjes, moet je ze natuurlijk wel gewoon draaien! :D  Tenminste, dat vind ik logisch... ;)
Goed dat ik het weet voor de volgende keer ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted Member 2

Quote from: Etiennevh on September 19, 2013, 12:58:30
Goed dat ik het weet voor de volgende keer ;)

Dat wordt dan diana krall en jazz at the pawnshop via Harbeth :wub:
:D

Gr
Henk

bmateijsen

Nog even een paar foto's....

Etiennevh

Quote from: Onder013 on September 19, 2013, 13:47:32
Dat wordt dan diana krall en jazz at the pawnshop via Harbeth :wub:
:D

Gr
Henk
Inderdaad :D  :pompom: Ik kijk er al naar uit om die te beluisteren  :devil:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted Member 2

Quote from: Etiennevh on September 19, 2013, 16:06:34
Inderdaad :D  :pompom: Ik kijk er al naar uit om die te beluisteren  :devil:

de harbeth of diana? :D

Etiennevh

Quote from: Onder013 on September 19, 2013, 16:15:49
de harbeth of diana? :D
Ik hoop zo dat dat kind ooit eens een titelsong uitbrengt met de naam Harbeth  :headbanging:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted Member 2

Quote from: Etiennevh on September 19, 2013, 16:27:08
Ik hoop zo dat dat kind ooit eens een titelsong uitbrengt met de naam Harbeth  :headbanging:

:D :clapping:

Die twee samen wordt zelfs mij te saai hoor. ;)

RonK.

Ik vind ze toch echt wel mooi om te zien, ik hou gewoon van die "old fashion' looks.

Etiennevh

Quote from: garmtz on September 17, 2013, 10:49:18
We hadden geen heel stricte playlist, maar in ieder geval heb ik vaker gedraaid de volgende muziek (en dit is dus ongeveer 30% van wat ik allemaal heb gedraaid en uit mijn hoofd!):

Streaming
- Anouar Brahem - 'Dance With Waves' (24/96) van The Astounding Eyes of Rita
- Food - 'Chimaera' (24/96) van Mercurial Balm
- Paolo Fresu - 'Electromagnetic' van Jazz Italiano 2008
- Eric Vloeimans - 'To Jon' van Gatecrashin'
- Loreena McKennit - 'The Mystics Dream' van Nights From the Alhambra
- Dead Can Dance - 'Yulunga' van Into The Labyrinth
- Dead Can Dance - 'Cantara' van Within the Realm of a Dying Sun
- Kristin Hersh - 'Your Ghost' van Hips and Makers
- Chromatics - 'Into the Black' van Kill for Love
- Trentemoller - 'Take me Into Your Skin' van Live in Concert EP (Roskilde)
- Eric Truffaz - 'More' van Bending New Corners
- Lynni Treekrem - 'Haugtussa' van Haugtussa
- Red House Painters - 'Medicine Bottle' van Down Colorful Hill
- Red House Painters - 'Katy Song' van Red House Painters I
- The Blue Nile - 'Let's Go out Tonight' van Hats
- Arvo Part - 'Fratres' van Tabula Rasa
- Brendan Perry - 'This Boy' van Ark
- Roxy Music - 'Avalon' van Avalon
- Philippe Herreweghe - 'Jauchzeit' van Bach-Weinachtsoratorium
- Dmitri Badiarov - Suite for solo cella No.1 in G major, BWV 1007: Prelude van Bach Cello Suites, Disc 1
- Dire Straits - 'Brothers in Arms' van Brothers in Arms
- Michael Brook - 'Ultramarine' van Cobalt Blue
- Mari Boine - Track 2 van Eallin
- David Sylvian - 'Cafe Europa' van Dead Bees on a Cake
- Kings of Convenience - '24-25' van Declaration of Dependence
- King Crimson - 'Matte Kudasai' van Discipline
- Ludovico Einaudi - 'Uno' van Divenire
- Phiul Collins - 'Another Day in Paradise' van ...But Seriously (2012 Steve Hoffman remaster)
- Nik Bartsch Ronin - '41_17' van Live en van Holon
- Ane Brun - 'Worship' van 'It All Starts With One'
- etc. etc.

LP
- Pink Floyd - 'Another Brick in the Wall pt1' van The Wall
- Julia Holter - 'Marienplatz' van Ekstasis
- Thomas Dolby - 'I Scare Myself' van The Flat Earth
- Gavin Bryars - 'Old Tower of Löbenicht, for ensemble' van After The Requiem
- Prince - 'Sign of the Times' van 'Sign of the Times'
- Pearl Jam - 'Black' van Ten
jeetje mannen, hier zitten echt een paar hele lekkere voor mij onbekende plaatjes tussen! Bedankt.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

dazzdax

Gelukkig geen Jazz at the Pawnshop --> één van de meest overschatte CD/LP aller tijden.

Chris

garmtz


Quote from: dazzdax on September 20, 2013, 01:20:36
Gelukkig geen Jazz at the Pawnshop --> één van de meest overschatte CD/LP aller tijden.

Chris

Zeer saaie muziek, ongeïnspireerd gespeeld door matige musici. Maar klinkt oh zo mooi...

dazzdax

Hi Garmt, kan ik hieruit opmaken dat je het kunt volhouden om een tijdje naar die verschrikkelijke muziek te luisteren (zonder bijverschijnselen van te krijgen)? Of schakel je gewoonweg een deel van de hersenen even uit?

Chris

Robiwan

Quote from: dazzdax on September 21, 2013, 13:20:40
Hi Garmt, kan ik hieruit opmaken dat je het kunt volhouden om een tijdje naar die verschrikkelijke muziek te luisteren (zonder bijverschijnselen van te krijgen)? Of schakel je gewoonweg een deel van de hersenen even uit?

Chris

Wat is dit nu weer???
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

#115
Quote from: dazzdax on September 21, 2013, 13:20:40
Hi Garmt, kan ik hieruit opmaken dat je het kunt volhouden om een tijdje naar die verschrikkelijke muziek te luisteren (zonder bijverschijnselen van te krijgen)? Of schakel je gewoonweg een deel van de hersenen even uit?

Chris
Professioneel luisteren doe je niet altijd voor het genieten maar gewoon met een relevant doel.

dazzdax

#116
AbZ, wat is dan het doel van luisteren naar muziek als het niet om van te genieten is?
Ben je dan een soort meetmicrofoon?

Chris

RonK.

Ik geloof wel dat de jongens van BB&G de muziek tijdens een show of in de winkel anders gebruiken en ervaren dan dat ze thuis zijn.

Hoewel dat niet wil betekenen dat in het eerste geval niet genoten kan worden van muziek.

Former member 78

Poeh, de woorden van BB&G worden wel op een goudschaaltje gewogen zeg.

Een van mijn vaste nummers tijdens ''wat nieuws'' beluisteren is, Fade to Black van Dire Straits.

RonK.

Quote from: ArjanR1 on September 21, 2013, 23:10:44
Poeh, de woorden van BB&G worden wel op een goudschaaltje gewogen zeg.



Helemaal mee eens, zullen we weer lekker over Harbeth gaan praten O0

Former member 78

Quote from: RonK. on September 21, 2013, 23:28:02

Helemaal mee eens, zullen we weer lekker over Harbeth gaan praten O0

Prima, maar dan stop ik ook bij deze.
Heb nog noooooit een Harbeth gehoord ;)

MVG

Dat is wel de moeite kan ik vertellen, evenals het nummer fade to black, jammer dat ik er niet aan dacht tijdens de show, dat was een mooi verzoekje geweest!

Deleted Member 2

#122
Quote from: garmtz on September 20, 2013, 05:34:28
Zeer saaie muziek, ongeïnspireerd gespeeld door matige musici. Maar klinkt oh zo mooi...

Eén van de weinige opnames die exact de sfeer weergeven van een jazz-club in de zestiger jaren. Het geroezemoes, de telefoon die gaat, het hoorde er allemaal bij.

Saaie muziek, geen inspiratie, matige musici: hahaha. Al zo'n 40 jaar lang goede verkoopcijfers voor rommel die oh zo mooi klinkt? Het is ook een soort icoon van een tijdperk.
Allemaal saaie kopers, zonder inspiratie, geen verstand of gevoel voor muziek? Haha, ik zeg verder maar niks.


Xander32

#123
Over smaak ...

Iig. pleit het voor de heren van BB&G dat zij niet meegaan in de standaard, vaak langdradige, saaie demo brij. Die laatste is er dan enkel en alleen om een ander er van proberen te overtuigen hoe technisch perfect een demoset de software kan weergeven. Ik heb liever een set die mij bij de muziek betrekt, die mij van de muziek laat genieten. En die muziek betreft in mijn geval bij voorkeur niet die steriele, doodse standaard demo 's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Quote from: dazzdax on September 21, 2013, 22:02:02
1 AbZ, wat is dan het doel van luisteren naar muziek als het niet om van te genieten is?
2 Ben je dan een soort meetmicrofoon?
1 in dit geval: een indruk krijgen vd weergavekwaliteit.
2 nee.