Mijn audioset

Started by Rowdy, August 8, 2013, 14:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Mijn set zoals het nu is:

Luidsprekers zijn de Fyne Audio F501 geworden, als voetjes onder de luidsprekers worden IsoAcoustics Gaia III gebruikt.

Peerless Monster

Mooi Jan! Flinke upgrade!
En belangrijker nog, je dochtertje gooit ze niet om 😊
Hoe klinken ze?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Quote from: Rowdy on January 11, 2020, 15:16:30
Mijn set zoals het nu is:

Luidsprekers zijn de Fyne Audio F501 geworden, als voetjes onder de luidsprekers worden IsoAcoustics Gaia III gebruikt.
Erg mooi hoor. Dat zal wel lekker klinken!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#54
Rega toch?


Mooi man ;)

Mitch--

Mooi Jan! Groepenkast ook al aangesloten..?;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Mooie set zo, het oogt iig fraai 👍🏻
Hoe doen deze zuil ls het in jouw ruimte t.o.v. de vorige monitoren?


Quote from: Rowdy on January 11, 2020, 15:16:30
Mijn set zoals het nu is:

Luidsprekers zijn de Fyne Audio F501 geworden, als voetjes onder de luidsprekers worden IsoAcoustics Gaia III gebruikt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

#57
Heb de set eerst 5 weken beluisterd zonder de IsoAcoustics Gaia III, omdat ik ze nog niet binnen had.
Het geluid met de Fyne Audio F501 luidsprekers vind ik wat meer in balans dan met de Triangle luidsprekers. De Triangle kon in mijn luisterruimte soms wat opdringerig in het hoog en laag zijn. Bij mijn vorige woning had ik daar minder last van. Doordat de Fyne Audio F501 meer in balans is kan ik op hogere volume afspelen zonder dat het te luid wordt.
Dacht eerst dat de Fyne Audio F501 minder dynamiek gaf dan de Triangle, maar daar heb ik me in vergist. Bij hogere volume komt er zeker dynamiek uit de luidsprekers. Zowel bij hoge als lage volume is het zeer ontspannend om naar de Fyne Audio F501 te luisteren.
De IsoAcoustics Gaia III heb ik afgelopen vrijdag ontvangen na 5 weken wachten. Het monteren ging niet echt gemakkelijk. Had al op YouTube gekeken hoe je het beste kan doen. Mijn vingers zijn te dik om de ringen vast te draaien op de gewenste hoogte.
Voordeel van de IsoAcoustics Gaia III is dat de luidsprekers minder snel omvallen bij het tegen aan stoten.
Met de IsoAcoustics Gaia III is wat als eerste opvalt qua klank de duidelijkheid van de lage tonen en de plaatsing.

Groepenkast is nog niet vervangen, maar dat kan altijd nog.

Rowdy

#58
Heb Spotify Premium geannuleerd en de streamer ontkoppelt van de set. Luisteren naar muziek via LP of CD geeft me meer rust dan via Spotify. Bij luisteren via Spotify ga ik teveel zappen naar een andere muziekstuk.

naish123

Quote from: Rowdy on October  4, 2020, 14:42:38
Heb Spotify Premium geannuleerd en de streamer ontkoppelt van de set. Luisteren naar muziek via LP of CD geeft me meer rust dan via Spotify. Bij luisteren via Spotify ga ik teveel zappen naar een andere muziekstuk.
Herkenbaar! Draai de laatste tijd ook weer meer vinyl.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rowdy

Vandaag heb ik een nieuwe originele snaar voor de Pro-Ject Perspective platenspeler binnen gekregen. De huidige snaar begint aan de bovenkant bros te worden.

Broem

Hier ook snaar vervangen en op advies van Acson tevens een Grease-it tube gekocht om het lager opnieuw in het vet te zetten. Kan ook mijn Pro-ject Xtension er weer een tijdje tegenaan.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Rowdy

#62
Dacht gelezen te hebben dat Acson was gestopt.


Waar heb je een tube Grease-It gekocht?

Broem

Spullen besteld bij locale Pro-ject dealer.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Rowdy

Quote from: Peerless Monster on January  3, 2018, 23:09:42
Zo'n brom is toch niet goed Jan? Kan je traceren welke component het is dat de brom genereert?
Heb vandaag de Rega Fono MC ontkoppeld van de set. Wil de Benz Micro Glider M2 element vervangen voor een MM- element, zodat ik wat flexibeler ben met het uitwisselen van de stylus. De massadraad van de platenspeler was aangesloten op de massa aansluiting van de Fono MC. Nu is het aangesloten op de massa aansluiting van de Rega Brio. De lichte brom is weg.

Rowdy

#65
De Rega Fono MC is verkocht.

Heb de Sumiko Olympia MM-element besteld. Via filmpjes op YouTube heb ik begrepen dat de Sumiko Rainier al goed was, je wordt betrokken bij de muziek. Op lowbeats.de las ik dat je voor de extra geld beter de Sumiko Olympia kunt nemen i.p.v. de Rainier. Later kan ik de stylus altijd nog vervangen voor de duurdere en betere Moonstone.

Rowdy

#66
Vandaag de Sumiko Olympia MM-element ontvangen. Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt.
Iemand van een ander forum zou het vandaag monteren en afregelen. Dat heb ik helaas moeten afzeggen, want hij woont ook niet naast de deur. Een nieuwe datum wordt geprikt.

Peerless Monster

Quote from: Rowdy on August  7, 2021, 12:11:15
Vandaag de Sumiko Olympia MM-element ontvangen. Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt.
Iemand van een ander forum zou het vandaag monteren en afregelen. Dat heb ik helaas moeten afzeggen, want hij woont ook niet naast de deur. Een nieuwe datum wordt geprikt.

Ik hoorde van een importeur Jan, dat er een ongelofelijk lange levertijd op elementen zit momenteel.
Bizar. Goed dat hij binnen is! Ik ben benieuwd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy

#68
Volgens de winkelier was hij op voorraad bij de importeur.
Heb al een nieuwe datum geprikt met degene die hem voor mij inbouwt. Het wordt nu zaterdag 4 september.

Rowdy

#69
Vandaag is de Sumiko Olympia MM-element op mijn platenspeler gemonteerd. olie op gedaan.


Na het afregelen is er een Ortofon testplaat opgezet. Via de oscilloscoop kun je de sinus van beide kanalen zien. Het verschil tussen het linker- en rechterkanaal is minimaal. Verder spoort het element zeer goed.


Heb als LP de album Thriller van Michael Jackson opgezet. Het klinkt zeer goed.


Het kan zijn dat ik de phonokabel nog eens verander voor een andere kabel met een lagere capaciteit per meter. De kabel die ik nu gebruik heeft een capaciteit van 92 pF. Op de oscilloscoop zag je dat bij de hoge tonen de volume lager was.

Rowdy

#70
Zo ziet mijn set er nu uit:



Xander32

Mooie set hoor  :thumbs-up:. Hoe bevallen de Fyne Audio's?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Mij bevallen de Fyne Audio's zeer goed.

Xander32

Welke zijn het exact? Iig de 5 serie, toch?

Quote from: Rowdy on September  4, 2021, 19:56:24
Mij bevallen de Fyne Audio's zeer goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

De F501 in pianolak uitvoering. Verder heb ik de IsoAcoustics Gaia III eronder gemonteerd.