Mijn audioset

Started by Rowdy, August 8, 2013, 14:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jazzy

Discussie over stroom is verplaatst naar Wisselspanning en de richting van stroom.

Hier weer verder over de set van Rowdy.  :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Rowdy

Quote from: Spijkie on May 30, 2023, 12:49:30Hallo Rowdy, ik heb exact dezelfde Siemens zekering houder. Aan welke zekering en staafje zit jij te denken als vervanging?

Gr Spijkie
Heb nu de Hifi Tuning Supréme 3 zekering in het Fase deel en de Siemens zekering in het Nul deel zitten. Heb de zekeringen er zo ingezet dat je het als volgt kan lezen: 
- onderkant Fase deel zit het anode teken van de diode op de zekering, bovenkant Fase deel zit het kathode teken.
- in het Nul deel kun je van boven naar beneden "Siemens" lezen.

Rowdy

Vandaag een offerte verzonden naar JKEhifi voor bi-wire luidsprekerkabels met een lengte van 200 cm, draaddikte is 4 mm2 en locking banaanstekkers.

Rowdy

De offerte is betaald en nu maar wachten tot het afgeleverd wordt.

Spijkie

#154
Lekker bezig zo te lezen!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

#155
Ja, ben de laatste maanden wel bezig geweest met de audioset:
- Meze Audio 99 Classics hoofdtelefoon, zodat ik muziek kan luisteren als mijn dochter haar huiswerk maakt
- vergroting van de Ikea Kallax meubel, omdat ik steeds meer LP's koop
- aparte audiogroep, dit is al een jarenlange wens van mij, heb het bij meerdere mensen gemaakt en kreeg altijd positieve reacties over de verbeteringen
- SBooster BOTW 16 vac voeding voor de platenspeler, omdat de standaard voeding geen aan / uit schakelaar heeft, deze stond al langer op mijn wensenlijst, maar ik had geen randaarde op mijn stopcontacten
- bi-wire luidsprekerkabels

Rowdy

Heb de luidsprekerkabels ontvangen, hieronder een foto van één kabel:

Xander32

Toffe aanvullingen/ verbeteringen doorgevoerd 👍🏻

Maar waar ik nu super nieuwsgierig naar ben; wat heeft de aparte audiogroep gebracht in jouw eigen stekkie?

Quote from: Rowdy on July 17, 2023, 20:08:26Ja, ben de laatste maanden wel bezig geweest met de audioset:
- Meze Audio 99 Classics hoofdtelefoon, zodat ik muziek kan luisteren  mijn dochter haar huiswerk maakt
- vergroting van de Ikea Kallax meubel, omdat ik steeds meer LP's koop
- aparte audiogroep, dit is al een jarenlange wens van mij, heb het bij meerdere mensen gemaakt en kreeg altijd positieve reacties over de verbeteringen
- SBooster BOTW 16 vac voeding voor de platenspeler, omdat de standaard voeding geen aan / uit schakelaar heeft, deze stond al langer op mijn wensenlijst, maar ik had geen randaarde op mijn stopcontacten
- bi-wire luidsprekerkabels
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Quote from: Xander32 on July 22, 2023, 10:05:12Maar waar ik nu super nieuwsgierig naar ben; wat heeft de aparte audiogroep gebracht in jouw eigen stekkie?

Rust

Rowdy

Vandaag heb ik de hele dag diverse LP's afgespeeld. De muziek klinkt zeer aanstekelijk uit de luidsprekers.

Rowdy

#160
Vandaag wat arbeid verricht. Zag bij Praxis Kopp kabelbinders:


Heb er vilt onder geplakt, heb eens een assortiment bij de Lidl aangeschaft:


En het eindresultaat, kabel lifters:


jef-w

Dat is ook een slim gebruik van de kabelbinders om ze als lifters te gebruiken. 👍🏽
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

Hannibal_

Gaaf!

Moet ik oook nog eens tijd voor nemen, de kabels ordenen en van de grond.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

#163
Wat je ook kan doen is zo'n verwarmingsbuis isolatie. Die in stukjes snijden en om de kabel heenvouwen. Kost je waarschijnlijk niet meer dan een euro en je hebt meteen demping en isolatie (door de lucht).

Was meer voor Han, dan voor jou Jan. Jij inmiddels al mooie diy lifters 🤩
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2023, 19:28:34Wat je ook kan doen is zo'n verwarmingsbuis isolatie. Die in stukjes snijden en om de kabel heenvouwen. Kost je waarschijnlijk niet meer dan een euro en je hebt meteen demping en isolatie (door de lucht).

Was meer voor Han, dan voor jou Jan. Jij inmiddels al mooie diy lifters 🤩

Thanks!
Ik heb al een plan en materiaal liggen maar of dat wat wordt  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Had in de Nullijn van de Siemens zekeringhouder de originele Siemens zekering zitten. Daar kreeg ik commentaar op, stel nu dat de zekering in de Nullijn "klapt" staat er nog steeds spanning op de apparatuur via de Faselijn. Dus ik heb de originele Siemens zekering vervangen door de originele Nullijn staafje, maar vind wel dat het geluidsbeeld wat minder is geworden.
Op het AudioFreaksForum zijn ze nu een Nullijn staafje aan het testen. Ze hebben een normale glaszekering gesloopt en van de inhoud ontdaan. De twee kapjes worden voorzien van gaatjes en drie getwiste gouddraden, de Nullijn moet geen zekering functie hebben. Voordat het laatste kapje wordt opgezet, wordt het buisje gevuld met koolstofpoeder. Als de test voldoet gaat zo'n Nullijn staafje mijn kant op.

mmuetst

#166
Quote from: Rowdy on August 16, 2023, 08:02:19Had in de Nullijn van de Siemens zekeringhouder de originele Siemens zekering zitten. Daar kreeg ik commentaar op, stel nu dat de zekering in de Nullijn "klapt" staat er nog steeds spanning op de apparatuur via de Faselijn. Dus ik heb de originele Siemens zekering vervangen door de originele Nullijn staafje, maar vind wel dat het geluidsbeeld wat minder is geworden.
Op het AudioFreaksForum zijn ze nu een Nullijn staafje aan het testen. Ze hebben een normale glaszekering gesloopt en van de inhoud ontdaan. De twee kapjes worden voorzien van gaatjes en drie getwiste gouddraden, de Nullijn moet geen zekering functie hebben. Voordat het laatste kapje wordt opgezet, wordt het buisje gevuld met koolstofpoeder. Als de test voldoet gaat zo'n Nullijn staafje mijn kant op.
Dit neigt naar reclame maken voor de audio kwakzalverij producten die ze proberen te verkopen bij AudioFreaksForum. Je vervuilt nu zelf je eigen topic met deze opmerkingen. Jammer  :nowink:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Ik schrijf gewoon op wat ik doe in mijn audio hobby. Ik vervuil mijn eigen topic niet.
Ik maak geen reclame voor het AudioFreaksForum.

Ralf67

#168
Als Maz of Contour een dergelijke tweak doen is het fantastisch.

Nu is het vervuiling ?

Gaat echt alle kanten op .

Mijn advies : lekker zelf testen en je bevindingen hier plaatsen.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Ik zit zelf te denken over deze Siemens zekeringhouder in de groepenkast.

Contour

Ondanks het erg hoge voodoo gehalte, maken die twee mannen op audiofreaks wel unieke dingen waardoor het beter klinkt...

mmuetst

#170
Er wordt op AudioFreaksForum toch aardig misbruik gemaakt door producten aan de man te brengen die onder het noemer audiokwakzalverij vallen.
Zo kun je een audiolamp kopen voor €600,- bestaande uit een stukje hout, een variac en een koolgloeilamp. Audio tegels worden ook voor leuke prijzen aan de man gebracht: : €750,- Ceramische tegel, koolstof matje en bamboe fineer.
De heren daar zien blijkbaar ook een markt voor zekeringen en gaan die ook op de markt brengen onder het noemer "van der Heide" producten.
Er wordt misbruik gemaakt van mensen die er in trappen (zoals Jan) persoonlijk vind ik het nogal misselijk.
Maar Jan, als jij er rustig van wordt, doe je ding.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: Contour on August 16, 2023, 16:20:40Ondanks het erg hoge voodoo gehalte, maken die twee mannen op audiofreaks wel unieke dingen waardoor het beter klinkt...
Klopt, in hun portemonnee hoor je de muntstukken rinkelen. Vraag me werkelijk af of ze ook belasting afdragen gezien ze niet hun eigen naam gebruiken op het forum.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Contour

Heb je zelf een lamp of tegel getest dan?

mmuetst

Quote from: Contour on August 16, 2023, 16:39:23Heb je zelf een lamp of tegel getest dan?
Ik stop met deze discussie in Jan zijn topic. heb aangegeven hoe ik er over denk. Als je er brood in ziet, ga je gang.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Ralf67

#174
Nee, en dat ga ik niet doen ook.

Wel interesse in de redelijk betaalbare Siemens zekeringhouder en geteste zekeringen.

Edit

Zelf overweeg ik anders de Kemp Electroniks Cylindric Fuse Cartridge