Mijn audioset

Started by Rowdy, August 8, 2013, 14:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Mijn set bestaat uit onderstaande apparatuur:

Pro-Ject Perspective platenspeler met Benz Micro Glider M2 MC element
Myryad MT100 tuner
Myryad MC100 CD speler
Myryad MP100 voorversterker met ingebouwde phonotrap voor MC
Myryad MA120 eindversterker

Triangle Comete 30th Anniversary luidsprekers op Atacama Nexus stands van 60 cm. hoog


Hirschmann Koka 0799 antennekabel
Prefer MGK-226 interlinks
Canare 4S8 luidsprekerkabel

De tuner heeft alleen FM. Krijgt z'n signaal vanuit de ether via een zelfgebouwde FM antenne.

De signaalsterkte is sterk afhankelijk van het weer. De geluidskwaliteit is goed, heb geen last van storingen of ruis. In het 2de helft van 2011, eerste maanden van 2012 was het niet zo fijn om via de tuner te luisteren. Luister meestal naar Radio 2 en de ontvangst was niet altijd aangenaam. Gelukkig is het nu beter.

De CD speler klinkt zeer aangenaam.

De platenspeler is de meest bewerkelijke bron voordat je van de muziek kunt genieten. Maar op één of ander manier luister ik er het liefst naar.

De voor-/eindversterker combinatie is eenvoudig van opzet. Heeft geen toon-/balansregeling. De combinatie met de Triangle Comete 30th Anniversary luidsprekers is uitstekend. Bij zowel hoge als lage volumestand klinkt het zeer aangenaam zonder luistermoe te worden. De luidsprekers zijn bi-wired aangesloten met Canare 4S8.

Ben geen luisteraar die zoekt naar perfectie. De muziek moet, op zowel hoog als laag volume, me aangrijpen. Het moet lekker klinken niet te scherp, maar wel met dynamiek.

Vandaag heb ik bij hifisupply Valhalla Technology VT Feet type 5 dempers en Canare 4S11 luidsprekerkabel besteld.

Toekomstige plannen zijn:
- Alle LP's in buitenhoezen doen.
- Aparte groep maken.
- Platenwasmachine aanschaffen.
Wanneer iets aangeschaft/gedaan wordt hangt af van de financiën.

John Wx

Mooi gedaan alles en die bekende plaat van HiFi news


En een platen was machine is echt een aanrader
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rowdy

Heb de Valhalla Technology VT Feet type 5 dempers en Canare 4S11 luidsprekerkabel ontvangen. De dempers heb ik tussen luidspreker en stands geplaatst. De luidsprekerkabel is bi-wired aangesloten.

Linx

#3
 :withstupid:

Rowdy

Eerste indruk is iets meer geluidsdruk in de lage tonen, maar voor de rest niet echt.

Linx

#5
 :withstupid:


Rowdy

Al mijn LP's zijn gewassen met de Knosti. Heb zelfgemaakte brouwsel, informatie opgedaan bij het blauwe forum, gebruikt. Daarna zijn de LP's voorzien van nieuwe binnenhoezen en buitenhoezen.

Rowdy

Nieuwe luidspreker stands:

Rowdy

Heb een nieuwe wandsteun voor de platenspeler. Deze is overgenomen van een forumlid.

Marino

Leuke set met niet allerdaagse componenten, best een goede combi lijkt mij.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Rowdy

Heb van de week de WA-Quantum chips aangeschaft, hieronder de foto's zoals ik ze op het arm en element heb geplakt:


Joris1971

Quote from: Rowdy on August 23, 2014, 19:44:59
Heb van de week de WA-Quantum chips aangeschaft, hieronder de foto's zoals ik ze op het arm en element heb geplakt:



Hahhaha je gaat op Frank2 lijken, met alle respect maar een stickertje plakken en dan verbetering horen  :tongue2: :nowink:

Robiwan

Quote from: Rowdy on April 16, 2014, 20:20:40
Heb een nieuwe wandsteun voor de platenspeler. Deze is overgenomen van een forumlid.


wat voor plank/materiaal ligt er onder de draaitafel?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Rowdy

De plank is 30 mm MDF.

Rowdy

Heb het Pietje Bell Netfilter overgenomen van een forumlid. Heb hem in het stekkerblok gestoken.
Ik hoor geen verslechtering in het geluidsbeeld, het lijkt dat het geluidsbeeld wat fijner is om naar te luisteren.



Nadeel van het Pietje Bell Netfilter vind ik dat als je hem uit het stekkerblok haalt, er nog spanning op de 2 pennen staat.

Rowdy

Mijn set zoals het nu is:

Richi

Staat er mooi bij. Myriad is een prachtig merk. Vrij onbekend in Nederland en daardoor ook wat onbemind.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

Op dit moment ziet mijn set er zo uit:


Versterker is Rega Brio
Phono voorversterker is Rega Fono MC

Heb in bestelling de nieuwe Rega Apollo CD speler en een 3-voudig stekkerblok. De stekkerblok wordt gebruikt om de adapters van de platenspeler en de Rega Fono MC op aan te sluiten en zal één dezer dagen binnenkomen.


B-art

Heb je je hele myryad set de deur uit gedaan?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rowdy

Het is nog aanwezig, maar probeer het wel te verkopen.

solitaire

leuk te zien dat de Triangles er nog steeds staan

goed teken lijkt me :pompom: (of een teken dat het budget op is, dat kan natuurlijk ook :nopompom: )




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rowdy

De Triangles blijven. Ben er zeer tevreden over.

Rowdy

Mijn nieuwste aanwinst is een AKG K702 hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Het wordt steeds kleiner zo de set he Jan? 😄
Mooi zeg!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler