Welke SVS Subwoofer: (2x) PB12-NSD of PB12-Plus?

Started by bjaytee, July 26, 2013, 16:23:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187


Raphie

Niet alleen knallen, ook een héél mooi tapijtje onder stereo!
Goede keuze, ga je véél plezier aan beleven!
JBL PRX Power!

Raymond187

Ik kan me er niks bij voorstellen dat een SVS goed klinkt in stereo. Vooral de gepoorte niet. Vrijdag zal ik eens goed lusteren bij Ralph

Raphie

#53
Quote from: Raymond187 on July 31, 2013, 08:26:10
Ik kan me er niks bij voorstellen dat een SVS goed klinkt in stereo. Vooral de gepoorte niet. Vrijdag zal ik eens goed lusteren bij Ralph
het is ook nogal een vooroordeel wat er hier op het forum is iingeramd ingeslopen door de (inmiddels ex) Velodyne boyz.... SVS had in die tijd geen sealed en Velodyne geen ported subwoofers, op een of andere manier blijft die doctrine toch hangen. ported heeft juist extended range en klinkt net zo strak.
"snelheid" is een fabeltje.
JBL PRX Power!

bjaytee

Dit is de eerste keer dat ik een aankoop doe zónder eerst te luisteren. Ik ben zeer benieuwd. Het zal nog eventjes wachten worden, want het duurt 3-5 werkdagen eer men zal zien dat ik betaald heb blijkbaar en dan nog enkele daagjes...
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Raymond187

Quote from: Raphie on July 31, 2013, 08:29:24
het is ook nogal een vooroordeel wat er hier op het forum is iingeramd ingeslopen door de (inmiddels ex) Velodyne boyz.... SVS had in die tijd geen sealed en Velodyne geen ported subwoofers, op een of andere manier blijft die doctrine toch hangen. ported heeft juist extended range en klinkt net zo strak.
"snelheid" is een fabeltje.
Ik heb nog nooit een velodyne gehoord dus kan daar niet over oordelen. SVS was primaire voor HT. Lekker veel output.  :thumbs-up:

Ik de heb de PB12 NDS en voor films vind ik hem beter dan mijn vorige sub, maar op stereo hell no :) Vorige sub was een REL stadium

Raphie

Quote from: Raymond187 on July 31, 2013, 09:01:40
Ik heb nog nooit een velodyne gehoord dus kan daar niet over oordelen. SVS was primaire voor HT. Lekker veel output.  :thumbs-up:

Ik de heb de PB12 NDS en voor films vind ik hem beter dan mijn vorige sub, maar op stereo hell no :) Vorige sub was een REL stadium
dat kan je toch compleet niet vergelijken joh, REL stadium is qua versterking en output 3 stappen lager, zit zelfs nog onder BK
JBL PRX Power!

Raymond187

En in stereo toch veel beter dan beide :) alleen HT dan weer niet.

Raphie

Quote from: Raymond187 on July 31, 2013, 09:29:25
En in stereo toch veel beter dan beide :) alleen HT dan weer niet.
hier verschillen we dan van mening  :D maar dat geeft niet. Ik vond 25 jaar geleden de Stadium al echt geen high end woofer, nu kan hij echt niet meer meekomen met de huidige generatie drivers en versterkers
JBL PRX Power!

Raymond187

De Stadium II is geen 25 jaar oud hoor.

Toen waren het zeker een hoger segment subs.

Raphie

Quote from: Raymond187 on July 31, 2013, 09:53:36
De Stadium II is geen 25 jaar oud hoor.

Toen waren het zeker een hoger segment subs.
ze werden jaren lang verkocht, maar kwamen zo'n kwart eeuw geleden op de markt.
volgens mij toch al minimaal al weer zo'n 15 jaar uit de handel
JBL PRX Power!

Raymond187

Ik had hem 16 jaar geleden nieuw gekocht toen was dit de sub die ik het mooiste vond klinken in stereo voor het geld wat ik kon uitgeven.

herij01

#62
ik heb nog de old school SVS PB-12 Plus/2 uit 2006 met blijkbaar de 2x 12.2 drivers.

Ik heb pas geleden SVS gecontacteerd om eventueel een upgrade(uit nieuwsgierigheid) naar de 12.3 woofers uit te voeren, maar warempel hebben ze dit mij afgeraden en waren hun laatste woorden:

Have fun with our most respectable sub.

tja.